Toon posts:

DVD brander brandt wel DVD's maar geen CD's

Pagina: 1
Acties:
  • 1.131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

in mijn nieuwe Dell zit een dvd-brander (type hl-dt-st gwa 4164B) die leest en brand zonder problemen dvd's. Probleem is dat lege cd's (van verschillende merken: ARITA, Platinum), of cd-rw (Verbatim) niet worden herkend. Ik kan dus geen cd's branden. Er komt geen foutmelding, Nero geeft alleen de melding dat er geen beschrijfbare cd in de drive is gevonden.

Ik heb al eens de dvd brander software matig verwijderd en daarna weer opnieuw door windows xp laten herkennen, zonder resultaat.

Iemand een idee?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Leest hij wel normale CD's? Je geeft zelf al aan verschillende merken cd's te hebben geprobeerd, dus daar ligt het ook niet aan.

Lijkt mij anders gewoon een hardware-probleem en dien je de drive te vervangen/garantie claimen whatever.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Ik heb hetzelfde gehad toen ik mijn DVD brander kocht, toen via garantie omgeruild. Daarna was het verholpen.

Bij mijn weten heeft een DVD brander 2 lasers, er kan er dus goed 1 kapot zijn.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Je zou verwachten dat het niet aan de Firmware ligt bij zo'n nieuwe brander.

Dus dan heeft Djoekie volkomen gelijk.
Niet moeilijk doen en gewoon de garantie gebruiken, daar is hij voor :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• -darkstar-
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11-2025
Heb je dit al gedaan:
- Firmware update al gedaan ? (support.dell.com)
- Windows System restore al gedaan ?
- Al geprobeerd met de bij het systeem geleverde brandsoftware (sonic) te branden...

[ Voor 17% gewijzigd door -darkstar- op 05-04-2006 14:34 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Eerste antwoord was waarschijnlijk meteen raak. Ik heb het diverse keren gehad en altijd moest de dvd brander worden vervangen omdat de laser niet goed was afgesteld voor cd's.

Verwijderd

Topicstarter
ok dank voor de antwoorden. Ik zal Dell maar eens gaan bellen/mailen

Verwijderd

Topicstarter
-darkstar- schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:32:
Heb je dit al gedaan:
- Firmware update al gedaan ? (support.dell.com)
- Windows System restore al gedaan ?
- Al geprobeerd met de bij het systeem geleverde brandsoftware (sonic) te branden...
Ik heb sonic er meteen afgegooid (doe alles met nero) dus dat laatste kan ik niet testen. Blijft bij het opstarten wel zeuren over dat sonic iets wil updaten. Dat krijg ik alleen maar weg via ctrl-alt-delete en dan het betreffende proces killen...

Verwijderd

grappig...ik heb dit probleem nu ook al een aantal weken. Heb ook een Dellpc.

Binnenkort maar dell bellen.

Verwijderd

Topicstarter
om het (wat mij betreft) af te sluiten: de brander is als deffect erkend door Dell (wel na het uitvoeren van heel veel, in mijn ogen niet altijd zinvolle teste) en inmiddels vervangen....

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:44:
om het (wat mij betreft) af te sluiten: de brander is als deffect erkend door Dell (wel na het uitvoeren van heel veel, in mijn ogen niet altijd zinvolle teste) en inmiddels vervangen....
ik kreeg het maar niet aan hun verstand. Heb uiteindelijk zelf een betere brander gekocht....

Verwijderd

Het ligt waarschijnlijk niet aan je brander maar aan Nero!

In Nero Smart Start moet je rechts bovenin kiezen voor DVD of CD. Staat bij jou waarschijnlijk op DVD en dan krijg je met CD zulke foutmeldingen. Zo heb ik zelf ook uren verkloot. :)

Verwijderd

Hmmmm, lees net dat ie dus echt kapot is. Dacht echt dat dit een oplossing was. Bij mij was dat dus ooit wel het geval.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem met een acer aspire 500
Heb hem indertijd teruggestuurd, een onvriendelijke brief van acer teruggekregen waar ze stelden dat indien ik nog eens iets terugstuurde dat niet defect was ik de portokosten mocht betalen.
Natuurlijk nog steeds kapot. Zit hier dus reeds 2 jaar met een dvd-speler die enkel cd's aankan. O-)

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02 19:01

KoffieNT

banaan

Dell?...ja dan weet je het wel... (da rijmt :P )

:D

Pagina: 1