Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Ik heb deze posts niet gezien, maar het valt me sowieso wel vaker op dat Nederlanders op engelstalige forums niet altijd door hebben wat ze zeggen; houd er rekening mee dat het Engels over het algemeen minder direct is en dat Engelse woorden in Nederland misschien minder 'krachtig' geworden zijn maar in het Engels beslist niet (denk bijv. aan 'shit', 'fuck', etc. die ik in Nederland echt vaker hoor dan in andere landen). Komt nog bij dat Nederlands vaak veel minder goed Engels spreken dan ze denken en daardoor soms ook erg bot over kunnen komen terwijl ze dat niet altijd zo bedoelen.
Nogmaals, ik weet niet over welke posts het hier gaat en dit is dus meer een algemene opmerking.
Verwijderd
Hmm, de betreffende posts heb ik effe gemist, maar wat die lui van XS uitkramen is ook niet mals, heb een aantal opmerkingen gelezen waarvan ik zoiets had van: als je voor me had gestaan...iisschots schreef op woensdag 05 april 2006 @ 09:23:
Wat ik van hem begreep is dat er dpc'ers bezig zijn geweest leden van XS te kleineren.
* Theadalus mompelt iets over Amerikanen en hypocriet...
Computing...
ik zag en dacht precies 't zelfde. als 't hun uit komt kan 't allemaal. die pure ownatsj van eergister is zeker verkeerd op de maag gevallen.Theadalus schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:53:
[...]
Hmm, de betreffende posts heb ik effe gemist, maar wat die lui van XS uitkramen is ook niet mals, heb een aantal opmerkingen gelezen waarvan ik zoiets had van: als je voor me had gestaan...
[ Voor 4% gewijzigd door iH8 op 05-04-2006 11:00 ]
Aunt bunny is coming to get me!
Heb respect voor de regels in andermans huis.Theadalus schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:53:
[...]
Hmm, de betreffende posts heb ik effe gemist, maar wat die lui van XS uitkramen is ook niet mals, heb een aantal opmerkingen gelezen waarvan ik zoiets had van: als je voor me had gestaan...
Ben je het daar niet mee eens, dan ga je niet naar daar niet meer heen.
Simpel toch?
| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |
Een beetje taunten, geen probleem. Mensen persoonlijk aanvallen/beledigen, dat is zeker not done.
Met XS kan je best lachen, ze maken soms geinige plaatjes over hoe ze de DPC gaan verslaan. Dat zijn gewoon leuke dingen. Als je zoiets niet kan waarderen, dan heb je best wel een serieus probleem
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Hoe de mensen van XS hebben gereageerd kan mij eigenlijk vrij weinig schelen. Wij als DPC'ers moeten gewoon het goede voorbeeld geven.
Wij hebben ook discussies gehad met leden van XS op /5. Hier hebben ze zich ook aan de geledende regels gehouden. Ook wanneer de discussie op de schrerpst van de snede gevoerd werd.
@Theadalus: De mail die ik ontvangen heb is door een nederlander gestuurd, dus sta niet te snel klaar met je oordeel
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Verwijderd
Als ik als voorbeeld pak dat eenzelfde bericht in de trant van "jullie zijn geowned", met een of andere link erbij tot 5x toe wordt gespammed in verschillende topics, dan denk ik dat duidelijk mag zijn dat dergelijke spam hier al niet toegestaan is. Laat staan dat je dat te gast op een ander forum doet.
Dan ben ik niet eens DPC-crew, die er het zwaarst op aangekeken wordt als er misdragingen zijn, maar het schaamrood kwam hier vanzelf al naar boven.
Ik weet wel dat er allerhande nationaliteiten binnen XS te vinden zijn. maar het zijn hoofdzakelijk Amerikanen.iisschots schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:15:
@Theadalus: De mail die ik ontvangen heb is door een nederlander gestuurd, dus sta niet te snel klaar met je oordeel
Computing...
Verwijderd
Heb me gisteren (weer) een beetje opgewonden over de "bigger and better" en over het algemeen nogal kleinerende mentaliteit/reakties van de, overwegend, amerikaanse leden van die groep.Theadalus schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:53:
[...]
Mijns inziens hebben ze daar nogal last van een volkomen misplaatst superioriteitsgevoel.
Kan dan ook best zijn dat men daar enige moeite mee heeft/had : het zij zo.
Maar besloten om daar niet meer te komen.
Off topic : Begrijp steeds beter waarom men, dus niet alleen ik, globaal meer antipathie krijgt voor amerikanen.
Lees dit en reageer hierop ergens anders, dus thuis nog niets gelezen
Vind vooral die opmerking iisschots over kleineren wel leuk.
Even quote van een XSer :
I know a language that they will understand with no translation needed:
Take your right arm, set elbow at your side, lift your forarm up 60 degrees to your upper arm, clench your fist, and last but not least: Extend your middle finger.
This also serves well as a defining number of their IQ..
Zoiets vraagt bij mij een passende reaktie en dat heb ik dan ook gedaan.
Als dat een probleem is voor de crew dan hoor ik het wel.
@Mobster : ben het deels met je eens, maar de quote hierboven zou niet eens bij me opkomen en dus ook hier niet door mij geplaatst worden.
Mijn reakties op het xs forum zijn gewoon reakties op postings van xs-ers.
Tijdens de DF/FAD Stampedes waren het tauntings met een geheel andere inhoud juist vanwege de postings van oa FDC. Ook alleen de laatste tijd bij xs gekeken ivm dat geklooi over D2OL.
Maar zoals al aangegeven : dat forumbezoek is een afgesloten hoofdstuk.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 15:57 ]
Verwijderd
Maar dit is eigenlijk door de situatie van D²OL, bij R@H gaat alles goed
Verwijderd
It's all for the cause...
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Als XS op hun forum (en alleen op hun forum) wil beweren dat wij cheaters zijn, losers zijn en weet ik het allemaal, dan vind ik dat prima. Het wordt een ander verhaal wanneer ze dat op andere fora doen (zoals in het verleden bij Free-DC op het forum of hier).
Hetzelfde geldt, vind ik, voor DPC-ers. Als je hier wilt posten dat XS een misplaatst superioriteitsgevoel heeft, alleen maar kunnen winnen van DPC omdat ze maar 1 project doen en weet ik het allemaal, is dat prima. Maar houdt dat dan ook binnen dit forum en ga niet lopen kloten op hun forum of nog erger, op andere teams fora.
My 2 cents...
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Verwijderd
Tuurlijk, ik zei juist dat het van beide teams komt. We beweren ook niet dat TCF gecheat heeft, we zitten gewoon nog met die affaire van rond nieuwjaar in ons hoofd en als jullie op ons forum komen spammen gaan we die ook niet zo snel vergetenColdFusion schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:40:
Tja bij D2OL zijn jullie anders ook niet zo netjes door meteen te beweren dat DPC weer eens gecheat zou hebben. Nogmaals al onze output is van dag tot dag terug te vinden in onze eigen subteam stats. Deze heb ik maandag open gesteld voor publiek. Niks geen gecheat, maar gewoon een jaar lang hard sparen met unadded nodes. Er zijn helemaal geen rare trucs aan te pas gekomen. Dat dat er bij XS niet in gaat kan ik niet helpen.
Ik volg ook een beetje passief het XS forum.
De taal die er door de XS-leden gebruikt wordt tegenoverstaan van DPC, is ook niet netjes te noemen op bepaalde momenten. Zolang ze het op hun eigen forum houden, doen ze maar.
Laat ze maar in de waan dat ze superieur zijn.
Ik ben het er ook over eens: Laat XS doen wat ze willen, maar gedraag je steeds als een Belg of Nederlander. Als zij beginnen te schelden, of dergelijke, laat ze doen, en verlaag je niet tot dat niveau. Dit geeft gewoon het effect van een neerwaartse spiraal!
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone
Verwijderd
Op usenet kom je vooral Amerikaanse huilebalken tegen. Ze doen moeilijk over Nederlanders die vrolijk Nederlands ondertitelde films posten en aan flooding doen. Zij vinden dat een probleem omdat ze het Nederlands niet machtig zijn, geen goede retentie tijden hebben op hun servers en niet met een stevige pijp aan het net zitten.
Het niveau van dit soort post is laag. In plaats van een beleefd verzoek bestaat de tekst vooral uit synoniemen van voortplanting. Reageren is futile, want het zijn over het algemeen trollen. Naar een van deze lieden hep ik een cocktail vernoemt:
Mapanari:
- twee vingers wodka
- longdrinkglas aanvullen met lychee sap uit pak
De enige manier om aan dergelijk gedrag te corrigeren, is niet de andere wang toe te keren of terug slaan, maar het goede voorbeeld geven. Dus... Zet een koetje extra in, investeer in een snelleren processor en ronsel iedereen voor Rosetta (en na de stampede terug naar F@H).
For he to-day that crunched his PC's with me shall be my brother. Meegedaan aan: UD, Seti, Lifemapper, DF, R@H, F@H, de FaD en R@H Stampede, actieve projecten: Flushen op DPAD.
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:15:
Ik versta wel niet waarom jullie denken dat wij laten blijken dat we superieur zijn. Volgens mij doen wij niet anders dan jullie of andere teams. En tot vloeken komt het toch ook niet, alleen wat beschuldigingen?
een best wel grote Fuck You zou ik zeggenknow a language that they will understand with no translation needed:
Take your right arm, set elbow at your side, lift your forarm up 60 degrees to your upper arm, clench your fist, and last but not least: Extend your middle finger.
Ach, ik heb de rest niet gevolgd dus het zal me wat...
Die tekening van die koe met een RAM plank door zn kop vond ik wel stoer eik
Laten we het erop houden dat we in ons enthousiasme wat te ver zijn doorgeschoten. Ik zal mijn teamleden ook verzoeken het posten tot een minimum te beperken en het ook netjes te houden. Laten we hier vooral niet weer die hele discussie gaan houden (niet aan jou bedoeld). Onze welgemeende excuses voor die enkele misplaatste reacties (ook al waren ze niet zo bedoeld, maar kennelijk verkeerd overgekomen).Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:57:
Tuurlijk, ik zei juist dat het van beide teams komt. We beweren ook niet dat TCF gecheat heeft, we zitten gewoon nog met die affaire van rond nieuwjaar in ons hoofd en als jullie op ons forum komen spammen gaan we die ook niet zo snel vergeten
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Verwijderd
Lees eens de posts boven die quote dan zie je dat deze niet echt gericht was naar jullieVerwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:25:
[...]
[...]
een best wel grote Fuck You zou ik zeggen
Ach, ik heb de rest niet gevolgd dus het zal me wat...
Die tekening van die koe met een RAM plank door zn kop vond ik wel stoer eik
Ja ik was de beruchte persoon die een 4 dubbele crosspost had gezet.
Het was absoluut niet mijn bedoeling om DPC een slechte naam te bezorgen maar blijkbaar is dat er helaas wel door gekomen.
De aanleiding van die 4 dubbele crosspost kwam voort uit ruim 14 maanden stilte, kei en kei hard sparen en een waanzinnig feest als dan uiteindelijk alles geflushed word, helaas is mijn vreugde richting XS wat te veel geweest en heb ik die posts gemaakt. Mijn excuses daarvoor dus.
Ik kreeg daarvoor gister een PM van XS voor, prima, goed dat ze mij erop wijzen. Maar die PM ging de eerste 3 regels over de daadwerkelijke posts, en daarna (net zoals ze op het forum al hadden duidelijk gemaakt) de uitleg dat ze D2OL geen echt project meer vonden en dat het eigenlijk helemaal geen boeiende prestatie was van DPC. Dat vind ik dan weer erg jammer.
Nu hebben we de mogelijkheid om ze op R@H goed te grazen kunnen nemen, ik hoop dat wij als DPC die mogelijkheid ook volop gaan benutten en er een leuke competitie van gaan maken.
Nogmaals mijn excuses zowel richting DPC als voor XS.
Verwijderd
Ik kijk er zeker en vast naar uit dat jullie jullie productie nog hoger krijgen in R@H omdat het eigenlijk voor iedereen te goede is
Als we ooit nog in D²OL tegen elkaar moeten strijden hoop ik dat we met een schone lei kunnen beginnen.
neej hoor, maak je geen zorgen. strijd.Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:05:
Als we ooit nog in D²OL tegen elkaar moeten strijden hoop ik dat we met een schone lei kunnen beginnen.
Verwijderd
Is niet erg, we zijn het gewend om ver achter te staaniH8 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:10:
[...]
neej hoor, maak je geen zorgen. strijd.![]()
you'll be miles behind hehe
Bottom line is : maak mekaar af, maar dan wel op crunchgebied, moge de beste winnen. Maar laat iedereen in zijn waarde, ZEKER op het forum van de andere partij.
Whatever
Ik was van plan me hier niet in te mengen; maar kom op zeg!Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:42:
[...]
Lees eens de posts boven die quote dan zie je dat deze niet echt gericht was naar jullie
They en their... slaat niet op DPC??know a language that they will understand with no translation needed:
Dingen als die cartoon van Fr3ak van Team Germany kan ik prima waarderen, en de figuurlijke middelvinger van Movieman kan ook nog net door de beugel. Maar zodra iemand (voor wie het wil weten: MAB, achter wie ik volledig sta) subtiel laat weten dat die post eigenlijk niet kan en vervolgens een "lesje" engels krijgt zijn er DPC-ers zich aan het misdragen (dit staat even los van de cross-posts)??
/edit:
Hadden maar meer XS-ers die instelling...Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:05:
Tja, het is gewoon dat wij nu echt alles aan het geven zijn op R@H (mss een compliment voor DPC)
...
* Lord_Nemesis vind ook dat XS heel goed bezig is, lang leve de competitie.
[ Voor 28% gewijzigd door Lord_Nemesis op 05-04-2006 14:50 . Reden: typo ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery
Yep. Ze staan weer dezelfde kant op
Verwijderd
hmm ,je hebt gelijk sorryLordNemesis schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:31:
[...]
Ik was van plan me hier niet in te mengen; maar kom op zeg!
[...]
They en their... slaat niet op DPC??
Maar zoals ik hier ook al heb gehoord moet je de smilies erbij nemen
Als jij gaat controleren staat jouw neus (tijdelijk) de verkeerde kant opMobster schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:18:
* Mobster controleert alle neuzen....
Yep. Ze staan weer dezelfde kant op
Maar laten we inderdaad gewoon lekker een gevecht van cpu tegen cpu houden ipv man tegen koe ... Het gaat uiteindelijk om die het hoogste in de stats staat!
stats zijn toch ook results
Verwijderd
Nee het gaat uiteindelijk om een medicijn te vinden voor de ergste ziektes out there, met als bijprodukt Stats. Het is zonde dat er een paar loslopende koetjes perse even moeten vertellen op hun forum hoe het ervoor staat, dat leidt alleen maar tot nergens voor nodige spanningen.Mark83 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:50:
[...]
Als jij gaat controleren staat jouw neus (tijdelijk) de verkeerde kant op
Maar laten we inderdaad gewoon lekker een gevecht van cpu tegen cpu houden ipv man tegen koe ... Het gaat uiteindelijk om die het hoogste in de stats staat!
It is and will be a friendly fight.
zoals ik had aangegeven op hun forum:
What is left of cruching(for a good cause, granted) without a friendly competition? thats were statisitics was build for.
So we all should be proud of our selfs if you are XS, Free-DC, DPC, TA, XPC it doesn't matter we all make competition worthy.
we're crunching all together for a good cause, thats the main spirit!
Or do you guys favour flesh so much?.. ill better get out of here haha.
Maar ruzie maken is nergens goed voor. Je schiet er niets mee op...
[ Voor 7% gewijzigd door RoyalFlusher op 05-04-2006 17:13 ]
Division BrabanderT
Wat me ook opvalt dat als iemand reageert voelen mensen zich aangesproken.
We hebben onze waarschuwing gehad (als geheel DPC zijnde), en degenen die het te bont hebben gemaakt hebben ook hun waarschuwing gehad.
Dan is het verhaal toch gesloten nu?
go crunch
Forum reply posten zijn namelijk ook kostbare idle cycles ;-)
{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
ehhh dat mailtje is van een belg FYI ( Vlaaming volgens zijn eigen woorden)iisschots schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:15:
Ik heb ook een aantal reacties gezien. Daar zaten een stuk of wat tussen die in het nederlands zijn. Ook zijn er soms opmerkingen gemaakt waarvan ik denk moet dat nu?
Hoe de mensen van XS hebben gereageerd kan mij eigenlijk vrij weinig schelen. Wij als DPC'ers moeten gewoon het goede voorbeeld geven.
Wij hebben ook discussies gehad met leden van XS op /5. Hier hebben ze zich ook aan de geledende regels gehouden. Ook wanneer de discussie op de schrerpst van de snede gevoerd werd.
En die gast heeft mij @XS ook behoorlijk lopen afzeiken over typo's
(en een ieder weet dat dat m'n zwakke kant is
Entity_Razer is zelf net zo schuldig aan het opvoeren van de vurigheid van de discussie als zijn mede XS's forum genoten..ik heb geen mail nog gezien en ook is er geen posting verwijderd die ik gepost hebt dus ik ga er verder vanauit dat mijn 'taunts' binnen de grenzen waren
en ehh plaatjes maken kunnen we toch ook
[ Voor 10% gewijzigd door geintje op 05-04-2006 18:14 ]
________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG
Verwijderd
Als ik als gast op hun fora kom taunten..
Er word tegen gas gegeven en als er dan ook plaatjes gepost worden ga ik mee met die actie.
Daar kan je mee oneens zijn maar da's kwestie van menings verschil.
Ik heb IMHO niets gedaan om iemand van Xtreem Systems PERSOONLIJK te beledigen.
En dat is hier de issue.
edit : je kan NIET van mij vewachten dat ik , in een taunt actie, niet mee ga met hun creativiteit.
Ik ben van mening dat :
Als zij mooie fotosoep tonen dat ik dan ook best een collage mag posten.
[ Voor 27% gewijzigd door geintje op 05-04-2006 18:20 ]
________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG
Verwijderd