WinXP Boot niet verder

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Hallo

Ik weet dat er ontelbare topics waren geweest en nog geprobeerd door te nemen maar geen antwoord gevonden.

Ik kan meeste problemen zelf proberen maar zoiets heb ik nog niet meegemaakt.
Mijn spec:
AMD64 3000+
Asrock Dual Sata2
2xKingstons 512 mb
Samsung Spoint 250GB Sata2
Maxtor 10 Sata 200GB

Os is op Samsung hdd geinstalleerd en verder draaik ik geen raid.

Gisteren liep mijn computer vast door een download software (geen torrent) en ik moest noodgedwongen kabel eruit te trekken en een herstart. So far so good. Zodra winxp begint te laden, gebeurt er niks. Het blijft hele tijd bij bootscherm hangen en na 30 sec zie ik 1/2 sec een error melding waar ik niks op uit kan maken. Dan start computer helemaal opnieuw en hij vraagt nog hoe ik mijn computer wil starten dus safe mode/last known good configuration etc... en ik heb alle methodes geprobeerd te starten en niks mocht baten.

Ik kan mijn winxp helemaal opnieuw installeren of helemaal herstellen maar ik heb nog aantal doc/xls bestanden die ik graag wil saven. Heeft iemand idee hoe ik mijn winxp verder kan laten booten?

Lucky Goldstar

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Starten in de veilige modus werkt ook niet?

Dan zit er weinig anders op dan bootflop/cd te gebruiken en even je meuk te backuppen.
En daarna een volledige reïnstall :)

Of je moet handmatig je reg terug gaan zetten ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
de zo genaamde bluescreen krijg je te zien neem ik aan? blauw met witte letters?

Je zou eens met de cd van windows xp kunnen opstarten en dan in herstel-mode wat dingen kunnen aanpassen.

Typ HELP in de herstel mode van de windowsxp cd en kijk welke commando's jij denk dat helpt... als je ze niet begrijpt zoek dan de commando's even op op google of hier in de search.

Ik denk dat misschien een chkdsk alvoldoende kan zijn.

Verwijderd

Je kan proberen in Windows setup een repair uit te voeren. Als het goed is zijn je bestanden dan nog steeds intact ;)