[XP] Boot.ini, cd als opstartmedium?*

Pagina: 1
Acties:

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05-2025
Ik wil op mijn oude laptop opnieuw een installatie uitvoeren, maar ik kan niet van de cd opstarten omdat die in de bios uit staat. En omdat de bios beveiligt is (oude laptop van mijn pa zn werk) kan ik dat niet veranderen.

Is het mogelijk om in boot.ini een fictief os neer te zetten, die dan vervolgens naar de cd speler verwijst zodat ik alsnog direct vanaf de cd kan installeren?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Waarom probeer je niet het passwoord eraf te halen? of is het nog steeds niet je eigen laptop?

Verwijderd

Maar start de laptop als 1e van de harde schijf of van floppy?

Verwijderd

Bios reset? Jumpertje omzetten of batterijtje ff losmaken en een paar minuutjes laten liggen. Reset iig het bios en waarschijnlijk het wachtwoord ook.

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-03 12:55
Batterij deruit werkt perfect, eergister nog gedaan bij 2 oude pctjes.

bij een laptop weet ik niet of dit zo makkelijk gaat(nog nooit een open gemaakt)

• Siroj
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 09:15
Wij hebben hier z'n 50 laptops in beheer, maar "ff" een batterijtje eruit halen bij een laptop is vaak niet het geval. En een jumper is vaak ook niet te vinden.
Je zult andere truuken moeten uithalen, zoals het gebruik van backdoor passwords of DEBUG.
Backdoors: http://www.uktsupport.co.uk/reference/biosp.htm

Let wel op, je kunt met DEBUG ook VEEL fout doen.

Start Windows.
Open een commandprompt (CMD)
en type de volgende commando's (na het typen van DEBUG heb je geen prompt meer, dit is normaal)

Voorbeeld:
DEBUG
o 70 2e
o 71 ff
q

Of:
DEBUG
o 70 20
o 71 21
q

[ Voor 28% gewijzigd door Siroj op 05-04-2006 09:31 ]

• keluwak
De laptop start als eerste van floppy, dus als ik een opstart diskette voor linux heb gevonden kan dat ook natuurlijk.

Ik ben bang dat die backdoors niet werken, heb ik nml al geprobeerd, denk dat het een aangepast wachtwoord is. en het is officieel nog niet mijn laptop nee, als ik er mee uitgespeeld ben gaat tie weer terug naar mn pa zn werk, worden ze om de zoveel tijd opgehaald.

maar is die boot.ini nu wel of niet aanpasbaar?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53
boot.ini is niet zo in te stellen dat ie van cd opstart nee :). Of je zou zó'n speciaal apparaat moeten hebben dat de pc hem herkent als een hardeschijf :P.

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Dus je wilt windows erop nieuw opzetten? Je kunt gewoon booten met een floppy disk van wn98/me/xp met cd-rom ondersteuning en lekker setup draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door potatox op 05-04-2006 13:37 ]

--

• keluwak
_PoTaToX_ schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:36:
Dus je wilt windows erop nieuw opzetten? Je kunt gewoon booten met een floppy disk van wn98/me/xp met cd-rom ondersteuning en lekker setup draaien.
eigenlijk wilde ik linux er op gaan zetten, maar ga denk voor mn broertje nog maar ff xp doen. maar had geen diskettes bij de hand, en als het gekund zou hebben om boot.ini goed in te stellen zou het probleem ook opgelost zijn.
Pagina: 1