Ik heb een Gigabyte GA-K8NF9 Ultra mobo, een WD 250Gb Pata HD en een Maxtor DiamondMax 10 (6V300F0) HD. Ik wil de WD HD gaan vevangen door de Maxtor zodat ik meer snelheid en diskruimte heb. De Maxtor werkt prima in het systeem als extra schijf maar zodra ik Windows XP wil gaan installeren vanaf de CD (upgrade versie 2002, SP1) nadat ik de WD schijf heb afgekoppelt lijkt alles goed te gaan t/m het kopieeren van bestanden en de daarop volgende reboot, echter na de reboot wordt er niet van de HD geboot. In het bios heb ik de bootvolgorde goed staan en ik maak geen gebruik van Raid (wel ff gekeken of het met Raid 0 op 1 HD misschien zou lukken in samenwerking met de (F6) drivers vanaf floppy maar ook hier het zelfde probleem). Ik heb het nieuwste bios voor mijn mobo en volgens de Maxtor site zou mijn HD (code VA111630) geen problemen mogen geven met de nForce4 mobo's. Iemand een idee wat er mis gaat?
^^^ bovenstaand bericht is afgesplitst van Keuze harddisk icm nForce4, omdat het hier niet over de keuze van de harddisk icm nForce4 gaat 
Wat betreft het probleem: een PC boot van de eerste geactiveerde primaire partitie die de BIOS in de bootvolgorde tegenkomt, zoals ook in de OM FAQ / Beleid » Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? staat uitgelegd. Ga eens na of de DM10 is voorzien van een actieve primaire partitie.
Wat betreft het probleem: een PC boot van de eerste geactiveerde primaire partitie die de BIOS in de bootvolgorde tegenkomt, zoals ook in de OM FAQ / Beleid » Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? staat uitgelegd. Ga eens na of de DM10 is voorzien van een actieve primaire partitie.