[Gentoo] OpenOffice compileren naast OpenOffice-bin

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
even een kleine toelichting voor mensen die Gentoo niet kennen of nog nooit tegen dit punt aan zijn gelopen.
Gentoo levert een klein aantal binairy installs. Dit zijn pakketten die over het algemeen een erg lange compileer tijd hebben (bijv. openoffice, mozilla, thunderbird, firefox) of closed source zijn.

Mij gaat het om de eerste groep, en dan vooral OpenOffice. Deze is ook als source te krijgen, maar heeft op mijn laptop zo'n 12 tot 14 uur nodig om te compileren (uit mijn hoofd). Dit is erg lang, maar opzich met een dagje draaien moet het lukken. Ik wil deze versie graag draaien vanwege betere integratie met KDE, dependencies en snelheids winst.

Wat betreft de dependencies, zelfs met een verse install heb ik fouten met deze bestanden:
code:
1
2
3
4
5
/usr/lib/openoffice/program/libofficebean.so.1.1
/usr/lib/openoffice/program/python-core-2.3.4/lib/lib-dynload/_bsddb.so
/usr/lib/openoffice/program/python-core-2.3.4/lib/lib-dynload/dbm.so
/usr/lib/openoffice/program/python-core-2.3.4/lib/lib-dynload/gdbm.so
/usr/lib/openoffice/program/python-core-2.3.4/lib/lib-dynload/_ssl.so

revdep-rebuild hersteld ze niet, en lijken al vanaf versie 2.0 in de binaire install te zitten (ik heb ze al zolang ik me kan herinneren). Maar het beïnvloed de werking van OO verder niet.

Dit zijn dus 3 redenen die het voor mij verdedigen om een lange tijd uit te trekken om de boel te compileren.

Nu vraag je je af wat dan het probleem is???

Dat is dat de binairy install die er nu opstaat de source install blokkeerd. Ik moet dus eerst de binairy install verwijderen voordat ik kan beginnen met compileren van de andere versie. En daar gaat het fout, want ik gebruik OpenOffice om in te schrijven en kan dus niet zomaar een dag zonder werkende tekstverwerker zitten...

Is er een mogelijkheid om het hele pakket te compileren in een afgeschermde omgeving en als het klaar is over te zetten naar de live omgeving? Dus vergelijkbaar met wat Distcc doet bij cross-compilen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Of het werkt weet ik niet, maar je kan het proberen. Probeer OpenOffice.org te compilen via de directe aanroep ebuild. Dus dan zou je kunnen doen:
code:
1
2
3
4
$ ebuild /usr/portage/app-office/openoffice-2.0.2.ebuild compile
$ ebuild /usr/portage/app-office/openoffice-2.0.2.ebuild install
$ emerge -Ca openoffice-bin
$ ebuild /usr/portage/app-office/openoffice-2.0.2.ebuild qmerge

Nogmaals of het zo werkt, geen idee! Maar dit bedacht ik mij net, dus doe er je voordeel mee. En het zorgt ervoor dat je een minimale tijd zonder openoffice zit, want de laatste stap hoeft normaal gesproken niet langer dan 5 minuten te duren.
Hier kan je over dit onderwerp nog meer info vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door koffiedrinker op 05-04-2006 10:09 . Reden: toevoeging ]

Koffie werkt echt!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 15:31

killercow

eth0

Eventueel kun je een dagje met een online wysiwyg editor als writely werken?

Er zijn er een x aantal die ook naar .odt kunnen opslaan.
(en anders kun je misschien tijdelijk een .klik package gebruiken (als die er is?))

openkat.nl al gezien?

• Petok
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik zou het op een meer praktischere manier proberen, dus even tijdelijk tekstverwerken in Abiword ofzoiets of openoffice 's nachts laten compileren. Ik heb OO ook gecompileerd, en moet zeggen dat je niet bijzondere snelheidswinst eruit haalt, maar als je de goede USE flags erbij doet(wat je waarschijnlijk van plan was) integreert het toch wel een stuk mooier met KDE. Anders kun je ook (tijdelijk) KOffice proberen, hier heb ik alleen geen ervaringen mee.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

uhhhhh Knoppix starten vanaf cd.
de OOO op knoppix nemen en daarop werken.

chrooten naar gentoo.
ooo in gentoo compileren.

en compileren, en werken ;)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Één van de grote voordelen is toch dat de taalinstellingen net wat beter geregeld worden bij zelf compileren (interface kan bijvoorbeeld in de taal die jij wilt). Daarnaast inderdaad een betere KDE intergratie. Maar voor mij tellen ook die dependencies mee. Ik ben bezig m'n laptop helemaal te stroomlijnen, en daar horen dependencie fouten nou eenmaal niet bij.
Maar als het niet echt voordelen zou hebben, zou ik inderdaad gewoon bij de binairy blijven, OpenOffice is echt een draak om te compileren...
Boudewijn schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:29:
uhhhhh Knoppix starten vanaf cd.
de OOO op knoppix nemen en daarop werken.

chrooten naar gentoo.
ooo in gentoo compileren.

en compileren, en werken ;)
Hmm, daar had ik eigenlijk nog geeneens aan gedacht... maar ik ga eerst de ebuild methode proberen.

[ Voor 28% gewijzigd door deepbass909 op 05-04-2006 12:35 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1