Toon posts:

A7N8X-X problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 480 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

ik zit nu sinds 2 jaar met dit moederbord. ik heb nu sinds een jaar een aantal problemen.
zoals:
BSOD (Page fault in non paged area)
Games die spontaan naar mijn desktop crashen

ik weet niet zeker of dit wel aan mijn mobo ligt, maar zelf denk ik dat er wel een grote kans bestaat.

sinds de problemen zijn begonnen heb ik gelijk een memtest gedraait, deze haalde 20 passes zonder enige erros.

ook heb ik geprobeerd mijn bios te flashen naar versie 1010 (ik gebruik nu 1006)
maar als windows dan wil opstaren krijg ik gewoon een blauw scherm, start ik windows dan in safe mode op krijg ik heel even mijn desktop maar daarna krijg ik gewoon weer een BSOD.

uitteraard heb ik de zoek functie gebruikt maar heb ik geen oplossing kunnen vinden.

dit zijn mijn specs:

AMD 3200+
2 x 512 MB DDR 400 Twinmos
ATI 9800PRO
160 gb hdd
80 gb hdd
20 gb hdd
350 watt asus voeding.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 00:26 ]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

In eerste instantie dacht ik gelijk aan een defect moederbord, maar dat weet ik natuurlijk niet vanaf hier. De problemen doen zich alleen voor met de laatste bios?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 09:59
Een klein gokje, maar je voeding is niet van al te hoge kwaliteit, probeer er eens een schijfje of 2 af te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vannacht na het maken van dit topic voor de zekerheid memtest nog maar even aan gezet.

tot mijn spijt komen er toch een aantal error uit :(

Memerrors

dit is erg vreemt want zoals ik al eerder had gezecht heb ik gelijk memtest gedraait toen de problemen zijn begonnen, toen vond hij niks.

en zou die gelijk het antwoord zijn op al mijn problemen?

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb zelf ook de A7N8X-X, en had hem in eerste instantie gekocht met 1 bankje 512MB DDR400 Twinmos geheugen. Hiermee kreeg ik windows niet aan de praat. Twinmos bleek niet bij de qualified vendor list te staan (ik had al meerdere bankjes twinmos geprobeerd). Toen ben ik maar voor Kingston gegaan, en heb sindsdien geen problemen gehad.

(Ik kan helaas die qualified vendor list niet meer vinden op asus.com)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik maak gebruik van Crucial geheugen bij mijn A7X8X-X en dat werkt zonder problemen, als je dan nieuw geheugen gaat kopen weet je iig dat Crucial en Kingston werkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 08:30:
Ik heb vannacht na het maken van dit topic voor de zekerheid memtest nog maar even aan gezet.

tot mijn spijt komen er toch een aantal error uit :(

Memerrors

dit is erg vreemt want zoals ik al eerder had gezecht heb ik gelijk memtest gedraait toen de problemen zijn begonnen, toen vond hij niks.

en zou die gelijk het antwoord zijn op al mijn problemen?
Aangezien je nu wel errors vind in je geheugen kan dat wel de oorzaak zijn, van je problemen. Heb zelf namelijk ook gehad, Windows ging zomaar restarten ,spellen crashten heb toen ook memtest gedraaid en ben er achter gekomen dat er nogal wat errors inzaten.

Vreemd vind ik dat je de test eerder hebt gedaan maar er geen errors gevonden zijn en je doet hem nog een keer en dat die dan wel errors vind.

Ik zou in ieder geval nieuw geheugen halen, een denk dan dat je problemen verholpen zijn.

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 07:50
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 00:25:
Hallo allemaal!

ik zit nu sinds 2 jaar met dit moederbord. ik heb nu sinds een jaar een aantal problemen.
zoals:
BSOD (Page fault in non paged area)
Games die spontaan naar mijn desktop crashen

ik weet niet zeker of dit wel aan mijn mobo ligt, maar zelf denk ik dat er wel een grote kans bestaat.

sinds de problemen zijn begonnen heb ik gelijk een memtest gedraait, deze haalde 20 passes zonder enige erros.

ook heb ik geprobeerd mijn bios te flashen naar versie 1010 (ik gebruik nu 1006)
maar als windows dan wil opstaren krijg ik gewoon een blauw scherm, start ik windows dan in safe mode op krijg ik heel even mijn desktop maar daarna krijg ik gewoon weer een BSOD.

uitteraard heb ik de zoek functie gebruikt maar heb ik geen oplossing kunnen vinden.

dit zijn mijn specs:

AMD 3200+
2 x 512 MB DDR 400 Twinmos
ATI 9800PRO
160 gb hdd
80 gb hdd
20 gb hdd
350 watt asus voeding.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
ik zou ook even kijken of je je geheugen spanning in je bios kan verhogen van 2.6V naar 2.7V of zelfs 2.8V
dat kan al een hoop fouten scheelen of zelfs oplossen.
maar als je nog garantie op je memory heb zou ik dat eerst gebruiken dan met voltage rommollen

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Master_duck schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:58:
ik zou ook even kijken of je je geheugen spanning in je bios kan verhogen van 2.6V naar 2.7V of zelfs 2.8V
dat kan al een hoop fouten scheelen of zelfs oplossen.
maar als je nog garantie op je memory heb zou ik dat eerst gebruiken dan met voltage rommollen
Voltage verhogen om normale timings draaibaar te maken, hij's fijn. 8)7
Misschien lossere timings?! 2,5-3-3-8 is normaal op 2,5-2,6V. Ander geheugen proberen mogelijk? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 20:15
offtopic:
Ik wil nieuw geheugen gaan kopen voor in een A7N8X-X, maar kan ik die Qualified Vendor List nog vinden?

• talat
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02-2021
Ik ken de problemen die je noemt, ben ook bezitter van die plank. Oplossing nooit gevonden. Corsair en Kingston geheugen reepjes werkten zonder problemen in ieder geval. Mijn hoofdverdachte is vooralsnog de voeding. Het lijkt erop dat het bord erg kieskeurig is wat dat betreft.
Afhaken cd-rommetje of hdd zou je daar uitsluitsel over moeten kunnen geven.

TT

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

gambr0 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:09:
offtopic:
Ik wil nieuw geheugen gaan kopen voor in een A7N8X-X, maar kan ik die Qualified Vendor List nog vinden?
Kingston pc3200 werkt prima.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 12:09
als memtest errors geeft dan weet je al natuurlijk waar het heen gaat.
maar je zou bijvoorbeeld in je bios eens de fail safe settings kunnen ladne en kijken of je dan problememn krijgt. kan natuurlijk gewoon zijn dat de mobo de mem verkeerd uitleest en de timings verkeerd erin gooit.

en dat kunnen dan timings zijn of voltage, en dat kan als gevolg hebben dat je over tijd dus brakke mem krijgt.

maar probeer je memtest eens weer met fail safe settings in je bios kijken of dat werkt?

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Ik vind ASUS geen slecht merk hoor, naar mijn weten maken ze wel goede voedingen :)

Droogkloot.

Pagina: 1