Toon posts:

AMD Am2 nu en AM3 in '07

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mailtje gestuurd naar AMD omdat ik de pentium 4 heb
overgeslagen en helemaal aan de grond zit, ik moet nu een nieuwe pc hebben.

Ik zat te wachten op het nieuwe Am2 moederbord, met het idee er eerst
een single core in te zetten en dan later op te waarderen naar een dual core. (6000)

Het volgende dat ik weet is dat AMD }:O volgende jaar met een Am3 moederbord
met DDR3 uitkomt !! niks opwaarderen dus, zeker weer een nieuwe pc kopen!?

Wat kan ik nu doen? Maar een socket 939 goedkoop nemen en hopen
dat ie nog lang genoeg mee kan?

Bedankt,
cheerio
Bruno

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
S939 kan lang genoeg mee gaan.
Zal ik jou vast eens wat verklappen trouwens?!?
Zodra AM3 uit is, zal AMD wel met een AM4 (en DDR4 ofzo) gaan komen, hetzij wellicht in een andere benaming.
Er worden iedere keer weer redenen bedacht om de consument geld te laten betalen voor een nieuwe CPU, ander soort geheugen, en een nieuw moederbord.

Het wordt hier al wel vaker geroepen:
Als je NU een nieuwe PC nodig hebt, koop die dan gewoon binnen je huidige budget.
Afhankelijk van wat je er mee wilt, is iedere PC die op dit moment wordt verkocht, voldoende voor de meeste standaard toepassingen.
De enige software die op dit moment enigszins de kracht van de PC bepaalt, is in mijn ogen de games. Natuurlijk zal ook videobewerken sneller gaan, en parren/rarren vast ook wel, maar dat ging 2 jaar geleden ook prima op de PC's van toen, daar heb ik mijn X2 3800+ echt niet voor gekocht hoor...

[ Voor 47% gewijzigd door Brede P op 04-04-2006 23:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon kopen wat je nu nodig hebt. Wachten op ietws dat komen gaat kun je de rest van je leven doen (hoewel ik het ermee eens ben dat ze tegenwoordig wel heel veel sockets er doorheen jagen).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Als je je een beetje verdiept in hoe een AMD x86-64 CPU in elkaar steekt, kom je erachter dat de geheugencontroller geintegreerd zit in de CPU. Dat betekent dat zodra er een nieuw type geheugen is, er ook een nieuwe CPU + socket nodig is. Wat dat trouwens met je overwegingen voor een nieuw systeem te maken heeft is minder duidelijk - het is bijna altijd economische onzin om een nieuw CPU op een oud moederbord te prikken, aangezien je meestal voor minder geld een nieuw moederbord + iets tragere CPU kunt kopen dat sneller is dan een sneller CPU op een bejaard moederbord. Het zou onzin zijn om een AthlonXP 3200+ op een KT133 of AMD750 chipset te draaien, al zijn ze allebei SoA...

Dus je een lijkt paar voorbarige aannames te doen en AMD ten onrechte te beschuldigen van eea...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.