DVD upscale via Component ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik ben op zoek naar een nieuwe dvd-speler.
Heb al wat gesnuffeld bij de Mediamarkt en zie daar veel nieuwe technieken, zoals :
- video-upscale : 720p en 1080i.
- HDMI-uitgang.

Mijn 82cm LCD scherm heeft helaas geen HDMI-ingang, maar wel component.
Nu hoor ik vaak dat de video-upscale naar 720p of 1080i alleen via HDMI-kabel gaat en niet via component.

Zijn er ook dvd-speler die dat wel via component doen ?

Ik had/heb de Philips dvp5900 op het oog, maar die geeft waarschijnlijk alleen 720p of 1080i door via HDMI.

• Righthere
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-02 15:17
Je hebt wel DVD-spelers die progressive 480 uitvoeren over component. 720p of 1080i heb ik ook nog niet gezien (over component)... Maar wat maakt het uit waar de scaler in zit, in je tv of dvd-speler? (op de kwaliteit van de verschillende scalers na dan.) Progressive 480 is het hoogst haalbare van een dvd zonder er beeld-informatie bij te verzinnen. Dus dat is dan toch wel genoeg om aan je tv'tje te voeren? Meer staat er toch niet op die dvd.

Verwijderd

je kan ook een Momitsu/Brainwave/Yamakawa v880 nemen die doet 1080i over component en DVI-I.. als je een dvi>>vga stuk erop plaatst stuurt hij gewoon RGBHV uit.. dus dan heb je en voor een CRT monitor en een monitor met component ingang mogelijkheid tot 1080i

• MuTTLeYs
Ik heb inmiddels ook de Kiss 1100 gezien.
Met component-uitgang, geen HDMI of DVI, maar wel upscaling naar 720p en 1080i.

Ik heb Philips ook gevraagd of de DVP-5900 upscaled via component of alleen HDMI.
Nog geen antwoord ontvangen, maar dat komt.

• MuTTLeYs
Nu zat ik iets anders te bedenken.
Er is een adapter op de markt van HDMI naar DVI.
Er is ook een adapter van component naar DVI (kan dat trouwens ook andersom ??)

Als ik de boel aansluit, van HDMI --> DVI --> component
Zou de upscale-functie dan nog nut hebben en werken ??

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:33
Met zo'n adapter bedoel je hopelijk een apparaatje als dit?
http://www.digitalconnection.com/Products/Video/dcp261.ASP

Want een simpele converter zal gewoon het analoge signaal van component omzetten en dat signaal over DVI sturen (DVI kan zowel analoog als digitaal versturen, dat analoge signaal wordt bijv. opgevangen als je een DVI -> VGA converter hebt). Dan zal je scherm dus óf het analoge signaal eruit pakken (wat je denk ik niet wil :P) óf helemaal niets doen (dat wil je nog minder :P).

• MuTTLeYs
Dat is van component naar DVI.
Op het kastje zit ook component IN en dvi OUT.
Dat moet dus precies andersom zijn, dvi IN en component OUT.

Dus vanaf de dvd-speler een HDMI uitgang.
Daarop aansluiten en HDMI naar DVI adapter.
Dan vanaf de DVI een DVI naar component kabel.

De HDMI naar DVI heb ik inmiddels gevonden, maar dat is een DVI-D female ( 24+1 polig ).
De DVI naar component is er ook, maar daar is de DVI een DVI-I 29 pins(24+5 polig).

Dus de DVI's passen niet.
Is zoiets wel mogelijk ?? Want het is omschakelen van digitaal (HDMI en DVI) naar analoog (component)

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:11
MuTTLeYs schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:24:

Zijn er ook dvd-speler die dat wel via component doen ?
Xbox 360 :)

beter nog Xbox 1, omgebouwd op de kop tikken voor 100 euro, component HD-pack erbij +- 25 euro, zit tevens ook digital out op. Zet XBMC erop en je hebt een DVD speler die alles upscaled naar 720p of 1080i (wat je wil). En tevens kan je de xbox op je netwerk aansluiten, en alle denkbare media formaten afspelen! behalve true HD films, is de xbox1 niet krachtig genoeg voor maar upscalen geen probleem!

heel goed kope maar misschienw el de beste oplossing :)

[ Voor 56% gewijzigd door BlowFish op 08-04-2006 01:11 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Righthere schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:52:
Je hebt wel DVD-spelers die progressive 480 uitvoeren over component. 720p of 1080i heb ik ook nog niet gezien (over component)... Maar wat maakt het uit waar de scaler in zit, in je tv of dvd-speler? (op de kwaliteit van de verschillende scalers na dan.) Progressive 480 is het hoogst haalbare van een dvd zonder er beeld-informatie bij te verzinnen. Dus dat is dan toch wel genoeg om aan je tv'tje te voeren? Meer staat er toch niet op die dvd.
En wat doe je dan met de overige (576-480 = ) 94 beeldlijnen?
NTSC is 480 beeldlijnen, maar PAL heeft er op DVD zo'n 576.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Righthere
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-02 15:17
Ja, je hebt gelijk... Hier werken we met PAL. Maar je snapt wel wat ik bedoel. (Maar behoor je inderdaad op te letten als je een product koopt)

• jkerkhov
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Kijk eens op de eisa awards: bv de LG RH200MHS. Een leuke dvd en hdd recorder/speler. Deze kan ook beeld upscalen vaan 720 of 1080.

[ Voor 138% gewijzigd door jkerkhov op 22-03-2007 18:55 ]

Jeroen K

Verwijderd

mijn samsung doet het ook
Via hdmi en component (zijn die 3stekkers toch?)720p en 1080i naar rgb scart
even verbetert.

Helaas werkt het niet via scart omdat niet alle scart aansluitingen inwendige component ondersteunt (loewe wel)
Alleen 480i kan ik selecteren wat nutteloos is.
Als ik 480p of hoge wil dan splits je beeld in twee en is het zwart wit .
Getest met een lcd-tv hd-ready
Rgb scart ziet er dus beter uit.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 07:05 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
lol rpg scart hiihhi

RGB scart is het suijkerbuijk :)
Pagina: 1