Macbook Pro i.c.m. Speedtouch 570

Pagina: 1
Acties:

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-05-2021
Ik heb vandaag m'n Macbook binnengekregen en dan is het altijd aller aardigst als
je na verloop van tijd ook een Internet verbinding hebt.

Nu heb ik een Speedtouch 570 van KPN en vroeg me af of iemand mij verder zou kunnen helpen.
Bij de "Network Setup Assistant" zie ik dus m'n Speedtouch wel staan, maar vraagt hij om een password. Nu weet ik niet wat ik hier in moet vullen aangezien ik normaal een CD op XP installeer die verder alles afhandelt.

De router zelf is niet afgeschermd met wachtwoord en dus heb ik de volgende mogelijkheden geprobeerd:
* Geen wachtwoord
* Wachtwoord van ADSL account

Verder staat in de router WEP 128-bit (sleutel mij onbekend) + SSID aangevinkt, maar als ik niet verder kom dan deze pagina van "Network Setup Assistant" met het wachtwoord, kan ik de rest ook niet instellen.

Wie heeft ervaring en kan helpen?

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Vaak staat er in dit soort gevallen een WEP wachwoord op de router zelf, als stickertje. Anders kun je misschien in XP even naar de instellingen gaan, ik geloof dat daar een vinkje is om het wachtwoord niet te censureren, dan kun je het wachtwoord overtikken.

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-05-2021
Heel hartelijk dank voor je snelle reactie. Het probleem is inderdaad vrij snel te verhelpen, door MAC verbinding te laten maken met SSID (staat achter op router) en via WPA (=WEP code ook achterop router) deze WPA is dus het wachtwoord wat ik nog nodig had... super, lekker snel op Internet nu, haha :)