[leaseweb] Geen internet !

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Geachte leden van het geweldige GOT,

Een tijdje geleden heb ik bij leaseweb een adsl pakket besteld van 10 Mbit.

Dit zou afgelope zaterdag op geleverd zijn en dit is ook gebeurt.

Ik heb nu een modem van allied data gekocht bij een lokaal pc bedrijfje.
Het gaat hierom de Copperjet 1616-2P
Ik ben begonnen alles goed ingesteld zoals leaseweb dat zegt :
(even uit mijn hoofd kan afwijken)
VPI/VCI 0/35
LLc
RFC 1483 Bridged

Modem geeft aan dat hij adsl trained, discoverd, handshaked. En na een aantal minuten geeft hij aan dat ie verbonden. Ik blij natuurlijk want na al die problemen met @home was ik toch aan sneller adsl toe. Helaas, ik heb toen een router gepakt van sitecom de DC-202 en goed ingesteld zodat hij DHCP kan krijgen van Leaseweb. Doet het dus niet hij krijgt geen IP, Ik gewoon laptop aan de modem nog steeds niks. Ik heb leaseweb gebeld maar die geven ook geen antwoord op mijn probleem vanwege het simpele feit : Je hebt het modem niet bij ons gekocht en daarom geven we geen ondersteuning aan jou.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe ??
Heeft iemand suggesties van wat het kan zijn ??

Help me AUB,

Mvg,

Denzel

Verwijderd

mac adres moet vaak eerst gergistreerd worden, mar dan krijg je vaak wel een 10 mummer of zo.
Staat VCI of zo wel geod? Tja dat weet de helpdesk wel....

• BlueKeenan
  • Niet online
Het werkt nog niet maar goed het ziet er na uit dat niemand mij hier kan helpen helaas,

ik bel ze nog wel us,

Mvg,

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
doet ie het zonder router wel?

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:32
Dat heeft Denzeltje al in zijn startpost genoemd.

Bij speedlinq zijn ze ook altijd heel irritant wat betreft het niet kopen bij hun.

Waar staat je modem, ik mag hopen bij het eerste punt waar je telefoonlijn je huis binnenkomt? Je kan eventueel KPN bellen voor een lijncheck?

• BlueKeenan
  • Niet online
hij staat 20 cm van het isra punt af in de meterkast dus daar kan het niet aan liggen.

Maar leaseweb heeft vandaag toegegeven dat het mischien bij hun ligt ze hebben namelijk problemen met hun core router en ze willen nu het mac van het modem hebben.

En dan zien we wel ff verder

bedankt

• dr snuggles
  • Niet online
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je internet neemt bij een bedrijf als leaseweb. Lekker onbekend bedrijfje terwijl je juist iets betrouwbaars wilde vanwege problemen bij @home.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

wwillem schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:29:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je internet neemt bij een bedrijf als leaseweb. Lekker onbekend bedrijfje terwijl je juist iets betrouwbaars wilde vanwege problemen bij @home.
Ik zou verwachten dat je de zoveelste nietstoevoegende user met 40 posts, maar dat valt helaas vies tegen :{

LSW is niet onbekend, het heeft een van de grotere datacentra en ze hebben ziek veel bandwidth. Normaal doen ze hosting en co-locating e.d, maar dus ook ADSL.

oftewel: bedrijfje gaat niet op.

• dr snuggles
  • Niet online
Yapser schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:47:
Ik zou verwachten dat je de zoveelste nietstoevoegende user met 40 posts, maar dat valt helaas vies tegen :{

LSW is niet onbekend, het heeft een van de grotere datacentra en ze hebben ziek veel bandwidth. Normaal doen ze hosting en co-locating e.d, maar dus ook ADSL.

oftewel: bedrijfje gaat niet op.
Ze doen dsl erbij, dat noem ik geen betrouwbare partner.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het is dus gewoon een reseller van bbned. het modem is gewoon gecertificeert door bbned:

http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls

als ik effe ene andere provider van bbnet pak waar de navigatie van de website beter is is dit de handleiding:

http://www2.internl.net/s...lmodems/cjt816_6/index.it

waar loopt he vast? Anders ben ik bang dat je de helldesk toch weer zult moeten bellen en zult moeten stellen dat het modem goed is.

Laat je niet wegpraten, het is immers een door bbned gecertificeerd modem met de instellingen die zij gegeven hadden (toch?). dus wellicht ligt het aan hun kant.

[ Voor 2% gewijzigd door leuk_he op 06-04-2006 17:59 . Reden: bbnedt met dt ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

Wat is bbnet :? ik ken alleen bbned ;)

Anyway, lijkt me gewoon dat je VPI/VCI e.d. gewoon klopt (0/35 voor bbned). Je modem krijgt gewoon geen IP?

-edit- je zou evt. met LLC (encapsulation) kunnen spelen, als het goed is heb je nog een (of meer ;)) andere opties :)

[ Voor 31% gewijzigd door BHQ op 06-04-2006 17:17 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:54

pistole

Frutter

ik zou sowieso nog eens met de helpdesk bellen ivm je MAC adres; ADSL via bbned vereist (afaik) een 'bekend' mac adres.

Ik frut, dus ik epibreer

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

pistole schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:22:
ik zou sowieso nog eens met de helpdesk bellen ivm je MAC adres; ADSL via bbned vereist (afaik) een 'bekend' mac adres.
Daar heb ik met InterNLNet op kantoor (ook BBNed) geen last van.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:54

pistole

Frutter

CyBeR schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:42:
[...]

Daar heb ik met InterNLNet op kantoor (ook BBNed) geen last van.
offtopic:
wellicht had je daar een statisch ipv dynamisch adres / zakelijk abonnement?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

pistole schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:22:
Hier niet hoor, gewoon consumentenlijntje....

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Vraagje, is je lijn al officieel opgeleverd door BBNed? Het wil namelijk wel eens gebeuren dat de modem al synched maar BBNed je lijn nog niet af heeft. Het kan dus lijken alsof je lijn is opgeleverd terwijl dit nog niet is gebeurd.

De recente hoge CPU belasting op de AMS-IX router werd veroorzaakt door een IOS bug, al heeft dit niets te maken met de ADSL lijnen (of de DHCP leases daarop). Het is ook niet zo dat Leaseweb een provisioning systeem ala Demon hanteert.

//edit: Ik zie dat je contract pas morgen in gaat? Kijk het dus nog even aan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door rvanlooijen op 06-04-2006 21:58 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pistole schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:10:
[...]

offtopic:
wellicht had je daar een statisch ipv dynamisch adres / zakelijk abonnement?
De meeste BBned resellers gebruiken DHCP omdat dat makkelijker werkt met RFC1483 Bridged.
Er zijn er ook een paar (routIT bijvoorbeeld) die RADIUS gebruiken, en met SDSL lijnen is het sowieso al RADIUS.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BlueKeenan
  • Niet online
Het werkt nog niet en leaseweb ziet ook totaal geen verkeer over de lijn lopen en toch houden ze vol dat het niet bij hun ligt maar aan mij nu weer een slap antwoord van staat de pc wel op DHCP.

echt waar hier word je niet goed van.

Enne overigens Leaseweb is niet zo klein ik heb er zelf tot nu toe dan goede ervaringen mee.

Heb zelf een aantal racks bij hun in amsterdam dus ik vertrouwde het wel.

ik heb ook even de handleiding bekeken en dat is precies zoals ik hem heb ingesteld.

mvg,

• harryslinger
  • Laatst online: 04-01 19:51
kun je niet door leaseweb een modem op laten sturen die zij wel ondersteunen, dan zie je snel zat of het bij of bij jou ligt.

Verwijderd

wwillem schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:12:
[...]

Ze doen dsl erbij, dat noem ik geen betrouwbare partner.
Ik ben bevooroordeeld (ik werk er) Maar we zijn wel een dusdanig grote en kleine partij dat:

- 54Gbit/s koppelvlakken met transit en peering partijen. (evenveel of meer dan @home en xs4all samen) (over zes maanden >80Gbit)
- 100% laatste generatie cisco apparatuur in de core van het netwerk.
- klein genoeg om klanten min of meer te leren kennen. Zeker met ADSL hebben onze klanten maar met 3 of 4 personen te maken, die je als klant kan leren kennen. (mocht je vaak bellen)
- organisatie met korte interne lijnen, en dus snel handelen. (0 bureaucratie, beat that KPN!)

Financieel zeer gezond, 0euro geleend geld en elk jaar zeer gezonde groei. (tot vorig jaar minstens 100% per jaar sinds 1997)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:56:
[...]

- 54Gbit/s koppelvlakken met transit en peering partijen. (evenveel of meer dan @home en xs4all samen) (over zes maanden >80Gbit)
Oeps moisschien misrekend.
Maar in ieder geval wel meer dan 1 van beide afzonderlijk.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 02:02:
[...]

Oeps moisschien misrekend.
Maar in ieder geval wel meer dan 1 van beide afzonderlijk.
tip: er bestaat zoiets als een edit-knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

;)

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:09
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:56:
[...]

Ik ben bevooroordeeld (ik werk er) Maar we zijn wel een dusdanig grote en kleine partij dat:

- 100% laatste generatie cisco apparatuur in de core van het netwerk.
- klein genoeg om klanten min of meer te leren kennen. Zeker met ADSL hebben onze klanten maar met 3 of 4 personen te maken, die je als klant kan leren kennen. (mocht je vaak bellen)
- organisatie met korte interne lijnen, en dus snel handelen. (0 bureaucratie, beat that KPN!)

Financieel zeer gezond, 0euro geleend geld en elk jaar zeer gezonde groei. (tot vorig jaar minstens 100% per jaar sinds 1997)
Dit lijkt me dan het juiste moment om even contact op te nemen met de topic starter en persoonlijk voor te zorgen dat zijn probleem asap opgelost word.

Verwijderd

Viperke schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 03:15:
[...]

Dit lijkt me dan het juiste moment om even contact op te nemen met de topic starter en persoonlijk voor te zorgen dat zijn probleem asap opgelost word.
Ik ging er min of meer van uit dat het al een tijd is opgelost.
Indien TS dit leest een nog steeds last heeft, graag een mail naar support@ ovv Bastiaan

• BlueKeenan
  • Niet online
Dankjewel voor dit hierboven.

Maar het probleem is al lang opgelost. Het lag gewoon aan jullie.

Ik heb heel vaak gebeld en gemailed. De gene die mij had geholpen in het begin was op vakantie. En ze hadden iemand anders eraan gehangen.

De gene was terug van vakantie ik bel hem hij klopt even wat in zo hier en daar in zijn pc. en hoppa alles werkt.

En sindsdien heb ik geen enkele keer onderbreking gehad van mijn verbinding. nouja 1 keer dan maar dat was omdat kpn weer een tentje had gebouwd in de buurt en besloten de shovel in mijn kabel te zetten ofzoiets.

In ieder geval Leaseweb ontzettend veel bedankt voor alle goede service.
Pagina: 1