Ik heb adsl van versatel via een AP (davolink dv-201amr). Deze kan wireless volgens 802.11g en staat beneden. Nu heb ik ook een wl500g van asus. Deze werkt ook via 802.11g en kan nog meer (oa printershare en zo).
Verder heb ik een pc met gewoon lan en een laptop met wireless.
Mijn doel:
- ADSL lijn op de davolink en via wireless naar de wl500g, dan mijn printer en pc daarop aansluiten.
- met mijn laptop op internet en op de pc kunnen.
Ik krijg het niet voor elkaar!!
eigenlijk moeten dus gewoon de twee draadloze kasjes aan elkaar gekoppeld worden zonder draad (als ik de twee via lanpoorten koppel werkt alles wel)
davolink moet transparent bridging ondersteunen, maar in de handleiding staat niets verder hierover. is transparent bridging wel voor wireless?
kan verder barreweinig instellen op de davolink
de asus ondersteunt WDS, bridge etc, maar ik kan hem niet op roaming of zo zetten.
Het begint al met de keuze voor operation mode voor de asus: home gateway, accesspoint, of router
ik kan hierop zo veel instellen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
van alles geprobeerd, maar ik weet het niet meer.
Wie kan mij helpen?
Verder heb ik een pc met gewoon lan en een laptop met wireless.
Mijn doel:
- ADSL lijn op de davolink en via wireless naar de wl500g, dan mijn printer en pc daarop aansluiten.
- met mijn laptop op internet en op de pc kunnen.
Ik krijg het niet voor elkaar!!
eigenlijk moeten dus gewoon de twee draadloze kasjes aan elkaar gekoppeld worden zonder draad (als ik de twee via lanpoorten koppel werkt alles wel)
davolink moet transparent bridging ondersteunen, maar in de handleiding staat niets verder hierover. is transparent bridging wel voor wireless?
kan verder barreweinig instellen op de davolink
de asus ondersteunt WDS, bridge etc, maar ik kan hem niet op roaming of zo zetten.
Het begint al met de keuze voor operation mode voor de asus: home gateway, accesspoint, of router
ik kan hierop zo veel instellen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
van alles geprobeerd, maar ik weet het niet meer.
Wie kan mij helpen?