oplossing 1 analoge aansluiting op ISDN-NT1 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Graag wil ik 1 analoog modem aansluiten op een ISDN-NT1. Nu weet ik dat je dat kan regelen met een duovox\quattrovox, maar dit lijkt me nogal overbodige luxe. Weet iemand nog een goedkopere oplossing ?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ja hoor: je kunt gewoon de RJ11 plug van je modem in de RJ45 aansluiting van je NT1 steken.
't Enige nadeel is wel dat de 120 volt van je ISDN lijn, je modem opblaast, maar who cares? Je bent wel lekker goedkoop aangesloten.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
ISDN adapter in je PC stoppen lijkt me goedkoper ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

sniper20 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:38:
Graag wil ik 1 analoog modem aansluiten op een ISDN-NT1. Nu weet ik dat je dat kan regelen met een duovox\quattrovox, maar dit lijkt me nogal overbodige luxe. Weet iemand nog een goedkopere oplossing ?
Duovox (alleen nog 2de hands te krijgen), quattrovox, een tiptel 31, of een van de andere ISDN-centrales, zoals de Auwerswald 2104. Eventueel kun je ook nog een Siemens Gigaset SX335 overwegen. Dat is een ISDN toestel, DECT centrale met een analoog poortje voor je fax/modem. En meer keus heb je niet.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Burne schreef op woensdag 05 april 2006 @ 05:37:
[...]

Duovox (alleen nog 2de hands te krijgen), quattrovox, een tiptel 31, of een van de andere ISDN-centrales, zoals de Auwerswald 2104. Eventueel kun je ook nog een Siemens Gigaset SX335 overwegen. Dat is een ISDN toestel, DECT centrale met een analoog poortje voor je fax/modem. En meer keus heb je niet.
Bedankt, hier heb ik wat aan. Ik kijk wel even op marktplaats voor een 2de hands.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
Ik heb ook nog wel een duovox'je en een quattovoxje liggen ;)

Hail to the king baby!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:06
Ik heb hier nog een ISDN modem liggen, het is wel een van de eerste en een k** ding om te installeren. maar als je er interesse in hebt mag je hem tegen verzendkosten overnemen.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:47

JdM

Humbled

Brahiewahiewa schreef op woensdag 05 april 2006 @ 01:00:
Ja hoor: je kunt gewoon de RJ11 plug van je modem in de RJ45 aansluiting van je NT1 steken.
't Enige nadeel is wel dat de 120 volt van je ISDN lijn, je modem opblaast, maar who cares? Je bent wel lekker goedkoop aangesloten.
Als je nou niet weet waar je over praat, zeg dan niks :/

In de eerste plaats staat er al nooit 120 volt op die lijn, maar 100 96 volt.
In de 2e plaats is de s0-bus niet hetzelfde als een u/interface ISDN lijn, op deze lijn staat inderdaad die 100 volt, maar is totaal onbruikbaar voor je ISDN apparatuur.
De NT1 daarentegen zal de 100 volt ISDN lijn omzetten naar een meer begrijpelijk signaal, waar je randapparatuur mee kan communiceren, middels een spanning welke totaal niet in de buurt komt van die 100 volt die jij noemt, het spanningsverschil tussen Receive en Transmit bedraagt 40 volt.

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
Brahiewahiewa schreef op woensdag 05 april 2006 @ 01:00:
ISDN heeft een spanning van 96 volt ipv 120 volt, maar hoe dan ook het zal niet werken

Verwijderd

Queenfanmichel schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:52:
[...]

ISDN heeft een spanning van 96 volt ipv 120 volt, maar hoe dan ook het zal niet werken
Volgensmij was zijn post een beetje sarcastisch bedoeld.

Hoe dan ook: Je zou ook eens kunnen kijken naar een KPN ISDN Smartvox (Pro). Die dingen zijn nogal oud (dus goedkoop), maar het is een ISDN-modem met 33k6-modem simulatiemode (voor ISP's die alleen analoge verbindingen ondersteunen) én een telefoonpoort, waardoor je naast de ingebouwde modem ook je eigen modem of eventueel een telefoon kunt aansluiten. Je kunt aan het ingebouwde modem en aan de analoge poort ook allebei een verschillend nummer toewijzen.
De analoge poort heeft overigens geen nummerweergave, alleen wisselgesprek.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 15:58 ]

Pagina: 1