Speakers zwart maken: folie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-12 12:12

KrL

Foto foto..

Topicstarter
Ik ben bezig m'n interieur om te gooien en wil graag m'n vier donderbruine Dali Suite speakers zwart maken.. Verven vind ik zonde (wordt nooit mooi en maybe dat ik ze ooit wel weer bruin zou willen hebben) dus nu had ik bedacht dat ik ze met een soort zwart mat/glanzend folie zou kunnen beplakken. Liefst zonder lijm/kleeflaag, ik denk dat plastic folie vanzelf blijft plakken omdat het een glad oppervlak is (vergelijk het met plastic dat vanzelf op een ruit blijft plakken). Heeft iemand enig idee wat ik bedoel en zoja, of het haalbaar is en waar ik een dergelijke folie zou kunnen krijgen ?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-12 16:09

jasjenl

Liab A Tymo

Toevallig heb ik onlangs van iemand tweedehands een setje speakers overgekocht die oorspronkelijk een lichte houtkleur hadden. De vorige eigenaar had deze echter zwart gespoten, omdat dat beter bij zijn interieur paste. Ik moet zeggen dat het er zeer strak uit ziet en dat je eigenlijk niet kunt zien dat het niet origineel is.

Het kan er dus met verf wel degelijk mooi uit zien en ik denk eerlijk gezegd dat je ook met folie de originele houtlaag wel wat zult aantasten. Als je dus met folie gaat werken, is het ook maar de vraag of je ze weer volledig in originele staat zult kunnen terugbrengen en ik denk dat het er ook nooit zo mooi strak uit zal gaan zien.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
en zwarte stof eromheen trekken (soort panty spul?) is geen idee voor je? kun je misschien aan de achterkant vast nieten of met mini-spijkertjes vast zetten.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Je wilt het niet lijmen en jij denkt dat die folie helemaal naadloos perfect recht op je speakers kan blijven zitten? Dream on :{ Met schilderen kun je een veel beter resultaat krijgen. Met een rollertje kan dat er al helemaal strak op komen, en anders is spuiten nog een optie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik denk dat dat folie niet gaat werken.
Schilderen is het beste, en als je ze weer bruin wilt hebben zul je gewoon weer opnieuw moeten verven/spuiten.
Misschien is er een soort spul dat nietr zo heel goed plakt ofzo dan kan je dat proberen.
Ik gloof dat Tolex zo werkt (zit altijd op van die gitaar versterkers) maar daar moet je van houden.

One World Concepts

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:13
ga naar een tuning shop en haal daar een rol waarmee je ramen blindeerd...
als het niet goed is trek je het er zo terug af...
verschillende donkerheden verkrijgbaar...
van licht tot bijna zwart..

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Het wil inderdaad prima met folie.
Ik heb zelf al mijn keukenkastjes een andere kleur gefoliet!

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-12 13:19

E-Vix

Nu met sneeuw!

jackel7007 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 08:41:
ga naar een tuning shop en haal daar een rol waarmee je ramen blindeerd...
als het niet goed is trek je het er zo terug af...
verschillende donkerheden verkrijgbaar...
van licht tot bijna zwart..
Dat spul krijg je er dus niet zomaar meer van af. De plak die daar op zit hecht namelijk veel beter als een willekeurig stukje plakplastic.

Ik zou bij de kwantum of waar ze het ook verkopen een stukje plakplastic halen. Hiermee kan je het wel netjes voor elkaar krijgen.
Plakplastic kan je over het algemeen er weer makkelijk van af trekken. De lijm wordt namelijk niet hard, en als je het met een föhn een beetje warm maakt gaat het nog veel makkelijker.
Spuiten is denk ik nog de beste optie voor je. Je behoud dan de zelfde structuur die je speakers nu hebben.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Ik weet niet hoe groot je boxen zijn en hoe handig en geduldig je bent, maar er is nog een andere optie:

Je kunt overwegen om plaklaminaat te gebruiken. Dat hebben ze in diverse dessins, waaronder mooi zwart (al dan niet gematteerd). Ik heb het gebruikt voor mijn speakers, om juist van zwart naar hout-dessin te gaan overigens.

Het kleeft wel (en hoe :o) en je moet geduldig en handig zijn om het er goed op te brengen, maar het uiteindelijke resultaat is bijzonder goed.

Zie hier naar de resultaten die ik ermee kreeg: [rml]G_M_C in "[ DIY] A speaker is Reborn -- update -> P..."[/rml]

Overigens: zoals je het hoopt te doen gaat vlgs mij niet werken, kleven/lijmen is gewoon nodig denk ik. En zwart is even goed inderdaad gewoonweg te spuiten/lakken (met acrillaat-lak opbrengen met roller).

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-12 12:12

KrL

Foto foto..

Topicstarter
M'n speakers hebben geen houtstructuur, ze zijn houtkleurig maar wel glad.. Ik denk een soort lamineerlaag oid.. Vandaar dat ik dus dacht dat een laag plastic er wel op blijft zitten. Ik denk dat ik nog wel even bij dat idee blijf, moet ik het alleen nog ergens zien te vinden.. Probeer ik eerst wel een klein stukje, als dat niets wordt dan kan ik ze alsnog verven/spuiten..

Iemand enig idee waar je plakplastic zou kunnen halen, buiten het blindeerspul voor ruiten (plan B) ?

edit: plaklaminaat is bij de bouwmarkt te krijgen oid ?

[ Voor 7% gewijzigd door KrL op 05-04-2006 21:23 ]

Verwijderd

KrL schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:22:
[...]

edit: plaklaminaat is bij de bouwmarkt te krijgen oid ?
Jup, ik heb het bij de lokale Praxis vandaan gehaald :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 23:15 ]

Pagina: 1