Ik heb het volgende probleem en hopelijk is er iemand die me kan helpen.
Configuratie:
- Moederbord: Asus P5LD2
- Harddisk: WD W2000JB (IDE) (ICH7R IDE)
- DVD brander: NEC 3540 (ITE IDE primair)
- CD brander: Asus 4824 (ITE IDE secundair)
Na wat gestoei en hulp via het forum heb ik mijn computer kunnen installeren met WinXP.
Nu werkt alles op zich goed maar ik begrijp een aantal settings niet en wil die graag veranderen.
1. Elke keer als ik mijn PC opstart krijg ik het volgende scherm te zien:

De scan duurt ongeveer 30 seconde voordat hij verder gaat. Weet iemand hoe ik dit kan versnellen?
2. Mijn BIOS herkent alleeen mijn hardeschijf. Deze is op ICH7R IDE aangesloten (master) terwijl mijn 2 branders op de ITE IDE (primary & secundairy) zijn aangesloten en niet herkent.

Ook herkent hij via control panel > system > hardware device > IDE niet dat mijn branders zijn aangesloten en UDMA ondersteunt.
Het rare is dat ik wel gewoon toegang heb op de 2 branders.

Ik heb al mijn settings via mijn BIOS verandert en gezocht op het forum en internet maar kan niets vinden.
Alvast bedankt
Configuratie:
- Moederbord: Asus P5LD2
- Harddisk: WD W2000JB (IDE) (ICH7R IDE)
- DVD brander: NEC 3540 (ITE IDE primair)
- CD brander: Asus 4824 (ITE IDE secundair)
Na wat gestoei en hulp via het forum heb ik mijn computer kunnen installeren met WinXP.
Nu werkt alles op zich goed maar ik begrijp een aantal settings niet en wil die graag veranderen.
1. Elke keer als ik mijn PC opstart krijg ik het volgende scherm te zien:
De scan duurt ongeveer 30 seconde voordat hij verder gaat. Weet iemand hoe ik dit kan versnellen?
2. Mijn BIOS herkent alleeen mijn hardeschijf. Deze is op ICH7R IDE aangesloten (master) terwijl mijn 2 branders op de ITE IDE (primary & secundairy) zijn aangesloten en niet herkent.
Ook herkent hij via control panel > system > hardware device > IDE niet dat mijn branders zijn aangesloten en UDMA ondersteunt.
Het rare is dat ik wel gewoon toegang heb op de 2 branders.
Ik heb al mijn settings via mijn BIOS verandert en gezocht op het forum en internet maar kan niets vinden.
Alvast bedankt
[ Voor 9% gewijzigd door ChiMan op 04-04-2006 21:46 ]