Toon posts:

[UPGRADE] Wat te doen ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben momenteel in het bezit van het volgende systeem:

CPU: Intel pentium 4, 3.00 ghz
Mobo: P4P800
Geheugen: 1 gb ram
GFX kaart: ATi 9800 Pro
HDD: 1x 80 gb 1x 200 gb beide van WD

en een standaard (volgens mij aopen) kast met 300 of 350 watt voeding

Nu wil ik graag het volgende:

een Geforce 7900 GT zodat ik de nieuwere games beter kan draaien.

Wat is dan het slimste om te doen upgraden of gewoon een volledig nieuw systeem kopen? (wat mij een beetje overbodig lijkt van de ene kant aangezien het opzich nog wel een aardig systeem is)

Mvg ;)

Verwijderd

Well as far as i know komen 7900GT's alleen nog op PCI-E? Dus zit je direct vast aan een mobo change -> cpu change -> maybe mem change.. en dan komt er ook al een zwaardere voeding om de hoek kijken welke geschikt moet zijn voor je nieuwe mobo & die wattage slurpende 7900GT :)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als je in dat systeem een 7900GT hangt komt ie niet echt lekker tot zijn recht, je CPU is dan de bottleneck + wat -Meul- hierboven allemaal zegt.

Kun je niet kijken naar een 7800GT op AGP? dan kun je nog even door.

Verwijderd

Topicstarter
qua prijs kwailiteit verhouding is die 7900 natuurlijk beter, maar van de andere kant ik zou dan dus veel moeten veranderen wat nog meer geld kost, alleen ik vraag me dan weer af of mijn huidige systeem zo'n 7800 agp kaart optimaal trekt zonder met een bottleneck enzo te zitten, op dat gebied heb ik dus weinig verstand dus zou graag wat advies willen hebben van wat (ervaren) mensen ;) op dat gebied !

Mvg :9

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:34

makje

Professioneel prutser

AGP vormt geen bottleneck voor een 7800GT dus als je eerst een 7900Gt overwoog in dit systeem dan zal de 7800GT nog minder een probleem zijn daar die iets minder snel is en de rest van je systeem dus minder een bottleneck zal zjin dan bij een 7900GT.

Op een P4 3Ghz kun je voorlopig nog leuk gamen, maar het is niet meer de top. Wil je toch daarheen dan zul je een hoop meer moeten uitgeven aan moedebord + processor etc dus volgens mij is dat qua prijs/prestatie verhouding niet echt slim. Met een 7800GT kun je met dit systeem echt wel weer een jaar vooruit en daarna zul je op medium moet spelen of dan een complete upgrade doen van mobo+proc+geheugen+videokaart

9800x3d

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

teizo, welkom op GoT :)

Voor upgradevragen hebben we een apart topic Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12 om al deze vragen centraal te houden. Je kan je vraag daar stellen, dus dit topic gaat dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.