Toon posts:

pc freezed na inloggen in windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het volgende probleem heb ik:

Als de computer ''koud'' is dan loopt hij vast als ik in windows heb ingelogd.
De computer blijft dan gewoon vast zitten een soort van freeze en het beeld blijft goed en een lawaai uit te boxen.
Dat gebeurd dan ongeveer 3 keer en daarna is het goed.

En soms met spellen doet hij hetzelfde en hij doet het niet alleen als de pc ''koud'' is.

Wat ik al heb gedaan in alle drivers downloaden voor me mobo en videokaart en heb windows opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen.

Ik heb een:
amd64 3000+
gigabyte k8vt800
geforce 6600gt 8xagp
120 gig HD
1 gig geheugen (2x 512 maar het zijn wel de goede)
zalman 400

Soms krijg ik als ik windows wil opstarten een fout melding da windows niet kan laden(komt door het vele malen resetten lijkt me) en als ik windows cd er dan weer in doet dan gaat hij wel weer verder.

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 16:11 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Probeer het voltage van de cpu en ddr eens te verhogen met 1 á 2 stapjes, voor zover dit mogelijk is.

Wat voor voeding zit er in je systeem? 't Kan zijn dat deze nog op temperatuur moet komen, voordat er spanningen uit komen die minder dan 5% afwijken.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
ja hallo ik heb een zalman 400 erin maar het gebeurd nu best vaak het freezen. Aan de voltages lijkt me het niet liggen omdat alles het eerst goed deed ik heb ik die tijd ook niks nieuws erbij gedaan alleen een DVD brander maar da lijkt me het probleem ook niet.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Misschien door die dvd-brander erbij te steken dat je voeding het niet meer trekt? Hoewel me dit onwaarschijnlij klijkt. Probeer anders eens zonder die dvd-brander te booten, wil ook wel es helpen.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

het volgende heb ik nou geprobeerd:

Booten zonder de geluidskaar maar blijft vastzitten.
Booten zonder de nieuwe DVD branden maar blijft vaszitten.
Heb nu 1 geheugen reepje eruit en hij lijkt tot zover het goed te doen toen ik hem eruit haalde voelde hij ook best warm klopt dat?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Geheugen kan warm worden.

Al memtest gedraait?
Kijk ook eens hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Van die voeding had ik overheen gelezen, heb ook Zalman voedingen trouwens.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik weet al waar het aan ligt,

Het lag aan een defect 512 reepje.

Verwijderd

Topicstarter
hallo even een update.

Ik d8 dat het aan een kapot geheugen reepje lag maar dat is niet zo. Want ik kan maar 1 geheugen draaien als ik meerdere probeer dan loopt hij binnen de kortste keren vast en als ik 1 reepje in een ander bankje stop is het is het nog steeds goed het gaat er dus om dat hij niet met 2 reepjes draait. Kortom hij loopt niet met 2 geheugen reepjes(maakt niet uit welke reepjes het zijn).

Heb net even naar een winkel gebeld en hun hadden het erover dat het aan me moederbord kon liggen of aan de processor zelf want de processor die gaat over de module van het geheugen bij dit moederbord.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 16:23 ]

Verwijderd

ook niet als je het geheugen in een ander bankje stopt?

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing:

Ik heb in BIOS de voltage van DIMM verhoogt met 0.2v en nu werkt hij weer perfect.
Pagina: 1