OOo2 Nederlandse spellingscontrole en samengestelde woorden

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:09
Ik draai openoffice 2 onder ubuntu 5.10
Echter laat de spellingscontrole wel eens vaker een steekje vallen. En dan vooral bij samen gestelde woorden zoals bijv. lesweek. Terwijl als ik bij al die woorden onder MS Office kijk ze goed zijn. Spellingscontrole werkt trouwens wel onder MS office dat heb ik even getest. :p.

Nu kan ik ze wel natuurlijk een voor een toevoegen maar dat is niet de manier, plus dat ik ook niet eens altijd zeker weet of het samenvoegen wel juist is.

Bij het zoeken op Openoffice en dutch kwam ik alleen maar uit op sites die vertellen hoe ik de Nederlandse spellingscontrole kan installeren. Dit moet toch wel meer mensen zijn opgevallen of niet?

Ik weet niet of er betere versies in omloop zijn maar dit werkt niet echt bepaald zoals het moet.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Het is een bekend probleem welke ook in de issue-tracker van OOo staat: Issue 59054; Correct Dutch contractions are wrongly corrected - smarter spell checking needed?.

Ik loop er ook tegen aan, maar heb geen andere oplossing dan de samengevoegde woorden toe te voegen aan de dictionary. Helaas is de spelling-checker nog niet op microsoft office niveau.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:09
thanx die link had ik nog niet gevonden.

Nu maarhopen dat de mannen van OOo er iets aan gaan doen of dat dat hunspell iets gaat worden.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!