[2000/XP] Inloggen via netwerk opslaan?*

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb een netwerkje in VMWare, met 3 OSen. SUSE Linux, Windows 2000 en Windows XP.

Leuk en aardig, ze zitten allemaal bij elkaar in het netwerk, etc. Maar zogauw ik via mijn netwerklocaties naar Windows 2000 wil gaan, wordt er gevraagd om een username en wachtwoord.

Dit wil ik uitschakelen, zodat ik altijd vrij kan browsen naar Windows 2000, Windows XP en SUSE Linux vanaf elke PC.

Mij is echter nog NOOIT gelukt dit te realiseren en volgens mij moet het toch ergens (wel héél goed) verstopt zitten in Windows, daar ik vanuit Linux niet hoef in te loggen als ik naar Windows XP of 2000 browse.

Ik heb wel al wat geklungeld met rechten instellen e.d., maar volgens mij zijn de rechten die ik instel alleen van toepassing op de desbetreffende map, niet op het hele netwerk. Ook heb ik er eens over gedacht om gewoon overal als administrator ingelogd te zijn, maar... dat is al zo. :)

Weet iemand misschien hoe dit zit?

PS: Misschien dat dit topic beter in netwerken thuishoort... Het kan eigenlijk in allebei. If so, excuse me...

[ Voor 17% gewijzigd door Tanuki op 04-04-2006 21:03 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik begin even met de Windows versie in je topic titel te zetten - zie voor het waarom de Windows Operating Systems Policy :)

Verder - je zal aan de slag moeten met Guest accounts en simple filesharing - daar al mee bezig geweest? :)

Verwijderd

Je moet zogenoemde NULL Sessions accepteren op windows 2000/xp.

In 2000 kan je everyone rechten geven, in xp moet je afaik een policy aanpassen of "simple file sharing" gebruiken