Haperende Asus WL-500G

Pagina: 1
Acties:

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik heb de Asus WL-500G Deluxe router en zit met mijn Laptop er draadloos op. En bij normaal internet gebruik heb ik geen last van haperingen van de verbinding (ze vallen iig niet op), maar bij het gamen heb ik er wel last van. Wanneer ik rechtstreeks via de een netwerkkabel speel hapert hij helemaal niet, maar wanneer ik er draadloos op zit wel (en nog best vaak). Ik heb nog zitten klooien met de channel omdat hij niet bij elke channel de volledige verbinding doorlaat (waarom weet ik ook niet, maar hier op tweakers raadden ze me aan om bijv. Channel 6 te gebruiken) Dusja.. ik weet eik niet wat er nou precies het probleem is waarom de router zo doet. Iemand hier ook last van gehad? Zou het liggen aan de instellingen van de router, of de instellingen van de laptop, of..?

via de search werd ik btw niets wijzer..

Als jullie nog andere info nodig hebben om mij te kunnen helpen moet je het maar even zeggen.
Hier een paar spec's van mijn laptop:
Specificaties NEC P550
  • Intel Pentium M 750 processor (1.86 Ghz, 2 MB cache, 533 Mhz FSB)
  • Intel 915 PM chipset (Sonoma)
  • 1024 MB intern geheugen
  • 80 GB harddisk
  • ATI Mobility Radeon X300 grafische kaart, 64 Mb dedicated memory(Hyper Memory)
  • geïntegreerde wireless netwerkadapter 802.11 a/b/g, ingebouwde antenne
  • onboard 10/100/1000 netwerkadapter

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05

BHQ

Wat gebeurt er nou precies waar je last van hebt?
Probeer je router eens op auto-channel selection te zetten, dan pakt ie het minst verneukte signaal ;)

[ Voor 52% gewijzigd door BHQ op 04-04-2006 21:03 ]

• Awkwarding
als ik online speel, hapert hij regelmatig dat hij geen verbinding heeft. En wanneer ik met de netwerkkabel speel heb ik hier eigenlijk nooit last van. Ook geeft hij regelmatig de melding dat hij verbinding heeft met de router wanneer ik draadloos zit. Terwijl ik al verbinding had. Hij reconnect dus volgens mij regelmatig. En ook de netwerk status veranderd regelmatig van, very good 54 Mbps naar 2.0 Mbps etc.

En de channel stond eerst op automatisch, maar toen kreeg ik niet de volledige snelheid

Verwijderd

Nu je nog kunt gamen op je TU-laptop moet je er wel maximaal van kunnen profiteren ;) (Ik heb de P520). Van die wireless verbindingen die wegvallen/minder bereik hebben dat ligt vaak aan oververhitting. Dat die router te warm wordt. Meestal zijn de fabrikanten zo snugger om koelingsgaten in de bodem te maken, hoewel warmte opstijgt :? . Dus wat je moet doen is je router zo neerzetten dat de koelingsgaten naar boven wijzen. Of hem in een koele kamer neerzetten. Ik heb zo al 2 routers weer aan de praat gekregen.

• Awkwarding
Aan de koeling ligt het niet, hij staat in een goed geventileerde ruimte en de koelgaten zitten bovenop.
Ik heb het ook via een andere draadloze verbinding in de buurt geprobeerd. Deze heeft slechtere signaal sterkte dan die van mij en heeft een lagere download en upload snelheid. Maar toch heb ik met die router geen last van haperingen. De problemen moeten dus bij mijn router liggen?

Verwijderd

Awkwarding schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:49:
maar bij het gamen heb ik er wel last van. Wanneer ik rechtstreeks via de een netwerkkabel speel hapert hij helemaal niet,
En waar gaat die netwerk kabel naar toe ? Naar de WL-500g ?

Zo ja dan moet je een proberen of de draadloze verbinding beter wordt waneer je de wireless router op een andere plak plaats en richt de antene eens wat anders af.

• Awkwarding
Ja de kabel rechtstreeks gaat dan rechtstreeks naar de router

Ik zal dan eens kijken of het verschil uit maakt wanneer ik de router op een andere plaats zet. Maar in principe moet hij toch continu ongeveer dezelfde signaal sterkte geven? Want de laptop en router blijven op dezelfde plek staan, en er worden geen kasten ofzo verschoven die de verbinding zou kunnen verbreken. Of mensen die het signaal lichtelijk zouden kunnen afzwakken

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je al de nieuwste (beta) firmware geïnstalleerd?

• Awkwarding
Nee ik heb nog geen nieuwe firmware op de router gezet, daar zou ik eens naar kunnen kijken

Pagina: 1