[gezocht]mp3 player met hierarchische playlist (directories)

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Hey luitjes,
Ben bezig met een mp3-stationnetje voor de schoonouders.
Ik ben op zoek naar een (licht) programmaatje die een playlist kan gegeneren van een directory structuur... Het probleem met de meeste players is dat die wel een directory kunnen laden in de playlist maar dat dan vervolgens alles in 1 lijst komt te staan.

Een playlist met een boomstructuur dus... Heb al een aantal geprobeert maar daar moet je steeds een m3u bestand aanmaken... dat zie ik m'n schoonma niet echt doen :)

Ik weet ook wel dat je vanuit windows rechtermuisknop op een map kunt doen en "add directory to playlist" maar ik wil het graag vanuit het programma hebben.

Iemand toevallig een idee welk programma dit kan? Heb ook al gekeken naar jukebox programma's die ze in kroegen gebruiken maar deze zijn vaak te zwaar voor een PII :) Winamp is al bijna te zwaar :)

alvast bedankt,
Jeff

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

www.foobar2000.org - heeft expliciet de optie "add directory" in de player.

en volgens mij Winamp ook, maar dat is te zwaar zeg je.

foobar2000 kan je zo licht maken als je wil (zie uitgebreide preferences) - je kan zelfs de volumeregeling module uitzetten...

• kalechinees
probleem met "add directory" is dat hij dan vervolgens toch alles in 1 playlist ramt... en weg is je directorystructuur.
Ik wil het liefst dat de 'playlist' een hierarchische structuur heeft. Dus eigenlijk geen m3u playlist maar gewoon een mp3explorer met de mogelijkheden van een m3u file

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

* John_Glenn begrijpt het misschien niet helemaal...
Je wil dus een player die er uit ziet als een soort Windows Explorer?

Dat kan denk ik niet in fb2k. Wat je wel kan doen, is de weergave van de entries veranderen: dat het zeg maar "map/submap/bestandsnaam" wordt, ipv een ID3-tag. Als je dan ordent op entry, staan dus de files uit 1 map bij elkaar.

Verwijderd

Wat ik begrijp bedoel je iTunes maar dan niet op basis van ID3 maar folders / filenames?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Ik begrijp het ook niet echt. Winamp heeft al sinds jaar en dag de mogelijkheid om je files te sorteren via Path en Filename, als ik het goed begrijp doet dat wat je wilt. ;)

Wat bedoel je nu eigenlijk?

Signature

• kalechinees
:) ja precies, wat John_Glenn verteld klinkt al wel een stuk beter.

Op een of ander manier werkt geen enkele player met een hierarchische structuur voor mp3 bestanden... m3u is gewoon een statische lijst die je kunt filteren op ID3 tags.

Probleem daarbij is dat veel mp3 bestanden een foute ID3 tag hebben, of issie fout ingevuld... Een simpele directory structuur zou veel handiger zijn.

@pasta: een directory listing die als één grote playlist werkt. Ik wil juist dat je meteen een directory kunt aanklikken ipv eerst de complete m3u lijst te filteren

[ Voor 18% gewijzigd door kalechinees op 04-04-2006 21:31 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Waarom zorg je dan niet dat je ID3 tags goed zijn. Met Tag & Rename kan je ze opnieuw taggen met bijv. de bestandsnaam. (Er van uit gaande dat je bestandsnamen wel kloppen.)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• kalechinees
@Cobra_Lup: is inderdaad een hele goede oplossing... alleen gaat het niet om mij maar om m'n schoonmoeder... (neem aan dat dat genoeg zegt :Y) )

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08 13:54

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Winamp met de dynamic library plugin werkt heel goed

Verwijderd

1by1: http://www.mpesch3.de/

Piepklein en simpel. Een soort verkennertje waarmee je door directories heen bladert en mp3-tjes start door te klikken, hoef je niet eens een playlist te maken: de directories zijn de playlist. Snapt iedereen die wel eens met de Verkenner van Windows heeft gewerkt.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
John_Glenn schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:58:
* John_Glenn begrijpt het misschien niet helemaal...
Je wil dus een player die er uit ziet als een soort Windows Explorer?

Dat kan denk ik niet in fb2k. Wat je wel kan doen, is de weergave van de entries veranderen: dat het zeg maar "map/submap/bestandsnaam" wordt, ipv een ID3-tag. Als je dan ordent op entry, staan dus de files uit 1 map bij elkaar.
Dat kan echt wel in foobar2000 hoor, zal wel even een screenshotje maken want ik heb het ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.berkenbosch.net/got/foobarscreenshot.jpg

Die dingen aan de linker zijkant zijn dus gewoon mappen, gaat niet op ID3tags maar hij neemt gewoon de mapstructuur over. De dingen die rechts staan, dus de 'playlist' die je krijgt als je op een artiest klikt, of album als je op het plusje klikt krijg je die ook te zien, dan pakt ie de ID3tags pas.

En dat is dus precies waar de TS om vraagt volgensmij :)

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kan jij je setup ook posten van foobar of waar je iig dat allemaal gevonden heb :)
ziet er iig erg gelikt uit, complimenten :)

I don't drive fast, I only fly low!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

... wat yonexfreak zegt... :)
* John_Glenn zal nooit meer beweren dat er iets is wat niet kan met foobar2000.

• sOid
  • Niet online
yonexfreak schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:33:
kan jij je setup ook posten van foobar of waar je iig dat allemaal gevonden heb :)
ziet er iig erg gelikt uit, complimenten :)
Bedankt voor de complimenten :)
M'n setup staat wel ergens in het grote foobar2000 topic welke je hier kan vinden. Maar dit is nog met versie 0.8.3, er is 0.9 uit nu maar ik mis nog 1 belangrijke plugin om mijn configuratie te maken daarmee. Als jullie dat topic in de gaten houden komen jullie er vanzelf achter wanneer hij klaar is en voor de liefhebbers wil ik m'n configuratie wel online zetten ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij kan dit met Winamp ook; moet de TS gewoon even de Media Library aanzetten; daarmee kun je volgens mij ook een goed overzicht krijgen met een op genre, of artiesten

zie deze screenie:

Afbeeldingslocatie: http://radekhulan.cz/img/img/winamp-library.png

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:25

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Spider.007 schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:36:
Volgens mij kan dit met Winamp ook; moet de TS gewoon even de Media Library aanzetten; daarmee kun je volgens mij ook een goed overzicht krijgen met een op genre, of artiesten

zie deze screenie:

[afbeelding]
Winamp is met bibliotheek dodelijk met mionder dan 380MB en minder dan dual P3 550. Ik heb hier ervaring mee. Het werkt niet echt zo soepel maar het gaat net. Als je daarbij ook nog msn en firefox doet dan trket hij het af en toe niet meer. Ik probeer nu zelf foobar eens kijken of het wat lichter is

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• sOid
  • Niet online
touchdomex schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:56:
[...]

Winamp is met bibliotheek dodelijk met mionder dan 380MB en minder dan dual P3 550. Ik heb hier ervaring mee. Het werkt niet echt zo soepel maar het gaat net. Als je daarbij ook nog msn en firefox doet dan trket hij het af en toe niet meer. Ik probeer nu zelf foobar eens kijken of het wat lichter is
Foobar is een heel stuk lichter :) Je kan mijn config hierboven zien, en al spelend zit het tussen de 3 en de 12% cpu gebruik (athlon 64 3200+ 2.2ghz) en 18.460mb aan geheugen :)
Pagina: 1