[Ubuntu] wlan0 settings onthouden en laden bij startup

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:54
Beste mensen,

Ik heb mijn draadloze netwerkverbinding handmatig moeten aanleggen via ndiswrapper, door de 'essid' en 'enc' aan wlan0 te hangen. Het werkt goed, maar na een reboot zijn de instellingen weer weg en moet ik 't weer handmatig intypen. Ik heb hiervoor een .sh bestandje gemaakt, waar ik de commando's in het gezet. Deze kan ik dan aanklikken en uitvoeren als ik heb opgestart. Dan worden al die instellingen gezet.. scheelt me weer intypen. Maar nu...
Is het ook mogelijk dat die commando's automatisch worden uitgevoerd bij een startup? Ik heb al het bestandje al bij de startup-programma's (bij sessions) geplaatst, maar dat werkt niet omdat die commando's onder root uitgevoerd moeten worden en dus een sudo password nodig hebben.

Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Mexxus op 04-04-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:54
*schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

dit heb je echt niet met google kunnen vinden?
/etc/rc.local zou je kunnen helpen.. ik weet verder niet precies hoe linux in mekaar zit wat betreft startup files, ik ben gewend aan FreeBSD. rc.local is geloof ik wel vrij universeel voor unix en daar zou je dat scriptje van je in kunnen zetten..
Maar ik weet zeker dat je dat ook aan google kan vragen want dit is echt gewone standaard linux kennis die overal te vinden is.

[ Voor 20% gewijzigd door xzenor op 05-04-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Je moet kijken naar je /etc/network/interfaces bestand.

man interfaces

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein