Switch/hub wat voor campzone

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-04 09:37
Hey mensen
ik ben een beetje aan het voor bereiden op campzone en omdat ik en een paar vrienden neit kunnen wachten willen we binnenkort ook maar is bij mij thuis met zijn 8en ofzo een lan party houden, nou vroeg ik (of eigenlijk wij) ons af, wat moeten we nou hebben, als we op campzone willen kunnen sharen met andere mensen en van het (trage) internet willen kunnen genieten. Deze hub/switch/router willen we ook al vast voor de kleine lan party bij mij gebruiken. De functie van deze hub/switch/router op campzone is gewoon dat we niet allemaal een kabel van 50m mee hoeven te nemen maar gewoon eentje, en een paar korte kabels.
Ik hoop met dit topic dat iemand me op een mooie, goede, niet te duren switch(?) kan wijzen die voor beide functies inzetbaar is. ik heb zelf bijvoorbeeld dit: http://www.sallandautomat...efault.php?pid=6479&ref=2 al gezien maar ik heb geen idee of dat nu is wat ik zoek. Alvast bedankt voor alle hulp!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Gigabit lijkt me voor jouw doel niet nodig :)
Filesharen loopt misschien wel lekkerder op Gigabit, maar met een standaard 100Mbits-verbinding haal je ongeveer 10MB per seconde, dit is meestal al vlot genoeg.
Ook kunnen veel pc's geen Gigabit aan, of halen bij een Gigabit-link slechts 200~300Mbit.

Enne, duuuurr :X

Koop een standaard goedkope 8p switch voor 20€, zal meer dan voldoende zijn ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Een switch is voor jouw gebruik wel voldoende.

Ligt aan jouw keuze of je een 100mbit of een gigabit switch koopt.
Gigabit is wel heeel lekker en als je er kwalitatief goede nic's bij koopt (3com/intel) haal je makkelijk hogere snelheden dan 300mbit.

Maargoed, het is al wat DarthPlastic zei, wegen de kosten op tegen de seconden die je wint met filesharen :)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, hier is toch echt genoeg over te vinden ( FAQ - Netwerken )

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.