Ik heb deze monitor sinds zaterdag maar een paar dingen lijken mij niet in orde. Als ik mijn monitor aanzet is het beeld te breed voor mijn monitor. Na een half uur is de breedte normaal. Ook vind ik de randen niet recht lopen vooral aan de linkerkant, bovenkant en onderkant. Als ik een van deze randen recht probeer te zetten veranderen die andere randen ook maar dan juist niet recht
Hebben meer mensen dit of is deze monitor gewoon niet helemaal 100% in orde?
Klinkt als niet helemaal in orde. Als je echt geprobeerd hebt om op alle manieren het beeld goed te krijgen zou ik zeggen, terugsturen en nieuwe krijgen
Ik heb precies dezelfde monitor.
Het probleem is volgens mij gewoon dat deze enorm lastig is af te regelen,heeft bij mij meer dan een week geduurd voordat ik tevreden was.(ik heb daar dat nokia test tooltje voor gebruikt).
Probeer de juiste instellingen is handmatig te saven.
Bij iedere resolutie en refreshrate moet je hem apart instellen,dus bijv in spelletjes draait hij in een andere refreshrate en moet je dus weer de goede settings instellen.
Het probleem is volgens mij gewoon dat deze enorm lastig is af te regelen,heeft bij mij meer dan een week geduurd voordat ik tevreden was.(ik heb daar dat nokia test tooltje voor gebruikt).
Bij iedere resolutie en refreshrate moet je hem apart instellen,dus bijv in spelletjes draait hij in een andere refreshrate en moet je dus weer de goede settings instellen.
Verwijderd
Neeeeeeeeeeeee

Ben van plan om binnenkort ook een te halen, raden jullie het mij nu af?????
Ben van plan om binnenkort ook een te halen, raden jullie het mij nu af?????
Waar kun je dat nokie test tooltje vandaan halen en wat doet dat precies? Maar voor elke resolutie moet je hem toch goed zetten.. toch ook niet voor elke refresh-rate binnen de resolutie? Maar dat het beeld eerst breder is en daarna smaller wordt had jij niet?.. en ja.. als het zo blijft bel ik iiyama even op en moeten ze hem maar even komen ophalen. Best handig dan zo'n 3 jaar on-site garantieOp woensdag 24 januari 2001 13:14 schreef Jur het volgende:
Ik heb precies dezelfde monitor.
En dat handmatig saven is een optie van dat OSD ?
Hier http://www.geocities.com/jurpl/NokiaTest.zip
kan je dat testproggie vinden.
Zelfs bij dezelfde resolutie maar een andere refreshrate moet je 'm opnieuw instellen.Ik denk niet dat je monitor stuk is.
Overigens ben ik erg tevree over deze monitor,alleen dat afregelen zuigt!!!
kan je dat testproggie vinden.
Zelfs bij dezelfde resolutie maar een andere refreshrate moet je 'm opnieuw instellen.Ik denk niet dat je monitor stuk is.
Overigens ben ik erg tevree over deze monitor,alleen dat afregelen zuigt!!!
Jur : jij hebt het niet dat je beeld te breed is als je net je monitor aanzet en dat het na 30 minuten pas goed is? Ik ga vanavond weer even verder met het afstellen.. en ik kijk ook wel even naar dat proggie 
Ik heb hem nog op 800x600 op 100hz staan in windows.. maar ik ga wel naar 1024x768 toe denk ik.
Ik heb hem nog op 800x600 op 100hz staan in windows.. maar ik ga wel naar 1024x768 toe denk ik.
Heb zelf een A901HT, en die moet er ook 15 minuten over doen voordat alles goed staat.Op donderdag 25 januari 2001 14:28 schreef _jero_ het volgende:
jur ?.. of iemand anders die deze 30 minuten opwarm tijd heeft ?
Het beeld is bij opstart te grooot, maar trek naar verloop van tijd bij. Ik heb er mee leren leven.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Yep, ik heb sinds kort ook die monitor en bij mij is het ook zo!
Als ie warm is geworden (20 mins) is het beeld weer goed ipv te breed.
Als ie warm is geworden (20 mins) is het beeld weer goed ipv te breed.
Verwijderd
Ik heb zelf een A705MT en ben er helemaal gelukkig mee. Qua prijs/kwaliteit kan je het volgens mij niet beter doen.
Maar het is nu eenmaal geen HT en dus zijn de randen niet helemaal recht, maar ach daar merk je niets van.
Maar het is nu eenmaal geen HT en dus zijn de randen niet helemaal recht, maar ach daar merk je niets van.
Ja, het afregelen is wel redelijk gelukt geloof ik. Alleen heb ik nog een beetje het idee dat die lijnen niet helemaal recht lopen.. maar dat kan ook een beetje gezichtsbedrog zijn omdat de behuizing misschien niet helemaal recht loopt
Maar Iiyama zelf stuurde dit terug naar me..
"De geometrie mag maximaal 3mm afwijken. Dat beeldbuizen onder en boven iets hol/bol lopen is normaal. Als de afwijking maar niet groter is dan 3mm."
Maar even een ander vraagje.. als ik quake 3 opstart zit ik op maar 60hz
Quake 3 is ingesteld op 1024x768x32bits.. Hoe kun je die op meer herz krijgen ? Moet je dan eerst eens je desktop op die resolutie gezet hebben en goed gezet hebben voordat quake 3 hem pas goed pakt ? Niet alleen quake 3 heeft dit.. wel meer spellen.
"De geometrie mag maximaal 3mm afwijken. Dat beeldbuizen onder en boven iets hol/bol lopen is normaal. Als de afwijking maar niet groter is dan 3mm."
Maar even een ander vraagje.. als ik quake 3 opstart zit ik op maar 60hz
EEHHH, ik heb ook een HT, maar die lijnen zijn ook krom.Op donderdag 25 januari 2001 21:00 schreef rEPLICa0 het volgende:
Ik heb zelf een A705MT en ben er helemaal gelukkig mee. Qua prijs/kwaliteit kan je het volgens mij niet beter doen.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Ik heb inderdaad ook dat elke keer dat ik de computer opnieuw aanzet, weer moet gaan instellen. De ene keer is het erger dan de andere, maar ik zal eens gaan letten op opwarmtijd. De randjes zijn niet helemaal recht, maar dat is onmogelijk storend te noemen... Verder ben ik supertevreden...
Ik heb ook een 705MT en het is idd ff priegelen met die resoluties maar als je eenmaal de belangrijkste hebt dan ziet de monitor er gewoon goed uit. Ik heb soms wel na een crash dat ie ineens terugslaat naar 320*300. Niet echt fijn. Iemand daar ervaring mee?
Jozz.. is dat niet een windows probleem? Want het ziet er naar uit dat je drivers in windows gewoon teruggaan naar die resolutie.. dus niks met je monitor te maken..
Pagina: 1