Toon posts:

Koeling videokaart is vaag aan het doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met een vreemd probleem. Ik heb afgelopen zaterdag de vga koeling van mijn XFX 6600GT vervangen door de koeling van Zalman, de VF700CU. In eerste instantie was dit totaal geen probleem. Voor alle zekerheid ging ik alles even testen etc. Met mijn pc case open kwam ik uit op wonderbaarlijke cijfers van 39/40 graden iddle [dit was vroeger rond de 52/55 graden]. Stressed kwam ik op 55/56 graden uit [dit was 70/71]. Toen ik echter de kast weer sloot gebeurde er iets heel vreemds [het kan aan mij liggen hoor]: De temperatuur iddle werd de oude waarde van 55/56 graden en hij crashde echt heel snel. Soms sloeg het scherm uit, soms liep de pc nog maar crashde ie heel snel met lelijke strepen/ oneffenheden. Als ik de pc dan weer wou opstarten kreeg ik meestal gestreept beeld of een 'ontsporend' bootscreen balkje [eerst liep hij gewoon goed, later afbrokkelend.] Ik draai de pc nu met de kast open. Nu is mijn vraag: Wat kan hier de oorzaak van zijn? Is het of de koeling zelf [kan eigenlijk niet] of is het het tekort aan goeie airflow? Zou het ook aan magnetisme kunnen liggen ofzo? Of kan het komen doordat mijn pc-case te klein is? [als dat het probleem is, is het mij best, ik krijg volgende maand een nieuwe pc case.]

Iedere suggestie is welkom!!!!

P.S.
http://www.skenegroup.net...leadtek_pny/ylaviisto.jpg
[Dit is dezelfde videokaart en koeling die ik er nu op heb zitten. Foto's van de pc-case volgen.]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

dus met je kast open draaid hij nog wel goed?
dit duid op te warm memory ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-07 16:07
Je hebt de ramsinkjes er niet op geplakt? Ik denk idd ook dat het geheugen ook te warm wordt. Dit kan komen doordat je airflow in je kast misschien niet goed is. Heb je een AGP kaart? Want dan moet je zorgen dat die bridge-chip koeler er nog wel op zit (dat rechthoekige koelsinkje op je foto)

Verwijderd

Topicstarter
Die zit er ook nog op ;) . De memory zinkjes heb ik er niet op kunnen doen omdat ie niet paste. [dat is ook een van de minpuntjes van deze koeler.] Voor de rest draait ie goed. :o
Ik ga zo foto's maken van de kast, dan post ik die ook ff, kun je de situatie zien. [bij voorbaat: Nee, de kast is niet prachtig in elkaar gezet, kabels zitten ook niet optimaal, daar is de kast te klein voor :S ]

Verwijderd

Topicstarter
Idd een probleem met de airflow.

Check deze zooi maar uit:

Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e209/norman_bates/DSC00057.jpg

of deze

Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e209/norman_bates/DSC00058.jpg

Toch een grotere pc-case aanschaffen. Iemand suggesties?

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:28
Hebbie al geprobeerd een grote tafel-ventilator erop te richten ?

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Je kan je airflow ook verbeteren als je nog een intake fan op je zijpaneel mount. De fanhole in je zijpaneel ligt vrij dichtbij de graka... Je krijgt wel wat meer herrie, maar je kaart zal minder snel crashen...
Je kan een stacker nemen, maar daar heb je misschien niet de ruimte voor :9

[ Voor 16% gewijzigd door Fl4pp13 op 02-05-2006 09:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fl4pp13 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:03:
Je kan je airflow ook verbeteren als je nog een intake fan op je zijpaneel mount. De fanhole in je zijpaneel ligt vrij dichtbij de graka... Je krijgt wel wat meer herrie, maar je kaart zal minder snel crashen...
Je kan een stacker nemen, maar daar heb je misschien niet de ruimte voor :9
Ehhhhh nee, inderdaad niet. En dat is dan ook de reden dat dit mooie mobo met grafische kaart en al in een nieuwe case gaat die wel 2 fans kan huizen. })

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Zo te zien heb je een oude goedkope kast, ik zou een gat in de kast maken waar de videokaart zit en daar met een 80 of zelfs 120mm fam lucht aanzuigen of wegblazen (beide testen)

Verwijderd

Topicstarter
Tot mijn schaamte toe is dit inderdaad een 2 jaar oude kast die special voor Medion is gemaakt, en ook voor mensjes die een pc kopen voor 5 jaar en er vervolgens geen fuck meer mee doen, behalve af en toe een spel spelen, internetten, documentjes maken etc etc. Maar ja, ik ben dus iemand die constant de perfomance van zijn pc omhoog wil trappen
Zo te zien heb je een oude goedkope kast, ik zou een gat in de kast maken waar de videokaart zit en daar met een 80 of zelfs 120mm fam lucht aanzuigen of wegblazen (beide testen)
als dat mogelijk was, had ik het al 2000 keer gedaan [bij wijze van zeggen], alleen is de enige plek waarin ik een gat zou kunnen maken, nét boven de voeding, en dat heeft volgens mij niet zoveel zin.
Daarom dus een gloednieuwe grote kast :D
Pagina: 1