Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help, kom ftd niet meer op ivm "spamhaus" melding open relay

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Tot mijn grote schrik, kreeg ik ineens deze melding voor mn kiezen op ftd.

Sorry, maar je hebt geen toegang tot dit forum!
De reden hiervan is dat je probeert om toegang te krijgen via een Blacklisted Open Proxy!
Je kunt via de volgende site achterhalen waar je IP blacklised is: Spamhaus Website.
(Het FTD forum heeft het IP niet zelf geblokkeerd en kan de blokkade dus ook niet verwijderen. Dit moet iedere gebruiker zelf doen via de Spamhaus Website.)

spamhaus zegt:

82.197.xxx.xxx is not listed in the SBL
82.197.xxx.xxx is listed in the XBL, because it appears in:
* CBL
If the IP you are checking is not in our database, but you are receiving bounce messages saying it is, then it is probable the IP has been removed from our database but DNS servers around the internet have not yet updated. In this case, wait 1-2 hours and the blocking should clear by itself.

This tool is for manual (non-automated) lookups only. Any perceived use of automated tools to access this system will result in firewalling or other countermeasures.

Even het hele verhaal (3 x A4) gelezen, zou toch wel door een virus veroorzaakt moeten zijn of een spamspot. Nu ben ik toch wel redelijk op de hoogte van hoe het werkt dus ik heb NOD32 altijd actief , een firewall aanstaan, Firefox als browser en Thunderbird voor de mail.

Met NOD32 nog even een diepe fullscan gedaan, niks gevonden

Ik zit nu online met norton te scannnen, daarna AVG 71 en zo direkt MS virusremoval. Maar hoe betrouwbaar zijn die meldingen van spamhaus, kan iemand niet mijn ip gefaked hebben?

Want het lijkt erop dat mijn viruskillers niets gaan vinden en dan houdt het even op. Ik wil niet voor de lol en voor niets mijn hele pc formateren, vast nog niet alles gebackupped ; :)

Kortom hoe erg moet ik me nu zorgen maken, want het zit me toch niet helemaal lekker :'(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ErikRo
Goed alles is klaar met scannen, geen virus te vinden zeggen ze. Maar hoe kom ik dan op die lijst terecht?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sta je op nog meer lijsten? Dat kun je eenvoudig controleren met: http://openrbl.org

• ErikRo
Zo te zien op:

Blocklisted at cbl.abuseat.org
Blocklisted at sbl-xbl.spamhaus.org
Blocklisted at block.blars.org

Positive Whitelisted (-2)
Neutral Whitelisted (+1)
Neutral Blacklisted (-1)
Positive Blacklisted (+2

"eXploits Block List"
proxies, virus infected computers, other exploitable sources

[ Voor 17% gewijzigd door ErikRo op 04-04-2006 21:42 ]

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toevallig een dynamisch IP adres? Geen andere systemen in je netwerk WiFi etc.?

• ErikRo
epias schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:20:
Toevallig een dynamisch IP adres? Geen andere systemen in je netwerk WiFi etc.?
Geen wifi en het adres wordt elke keer opgehaald maar is als het goed is steeds hetzelfde.

• ErikRo
Even een update nav het virustopic heb ik als 4e of 5e scanner nog eens de online scan van bitdefender gedaan. Terwijl 1ste scanners niets vond deze toch een paar besmette exe's van het type generic.malware.sifmhprn. en nog iets erachter iets als "0A7041BD" ben even de naam kwijt en heb geen logfile gezien. Op google nog gezocht maar helaas niets kunnen vinden.

Wel bizar eigenlijk dat de andere scanners niets vonden. En hoe ik aan dat beestje ben gekomen zal ik nooit weten. Waarschijnlijk toch van iets illegaals wat ik een keer heb gedload. Ik doe dat niet zo vaak eigenlijk meestal koop ik het wel. Maar dus net 1 keer teveel.

Maar goed het zou dus wel eens kunnen dat ik echt spam heb lopen versturen, geen leuk idee eigenlijk. ook niet dat je niet weet wat er allemaal op je pc is gebeurd.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Draait ook nog eens een meer spyware gerichte malware scanner zoals Ewido zou ik zeggen. Kijken wat die nog vindt.

• ErikRo
Grappig een van de besmette bestanden was betaalware van admuncher, de nieuwe beta ervan. Ik dacht dat hij dooj mij besmet was maar op internet vond ik nog iemand die hetzelfde probleem had.

Net Trend online gedraaid en die vond ook weer 2 malwares die bitdefender weer niet vond, TROJ_WINREG.B en HKTL_WPAKILL.A

ik zie een format C steeds dichterbij komen

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Probeer eens een volledige virusscan met bijv. Trend Micro of Kaspersky. Housecall kan namelijk geen bestanden ontsmetten / verwijderen. Zorg ook dat je deze offline uitvoert (update natuurlijk even voor je online gaat), als er een Trojan Downloader bij zit kan je het beste offline blijven totdat ie verwijderd is, anders blijf je continue weer nieuwe malware downloaden, en is het dwijlen met de kraan open. ;)

Signature

• ErikRo
pasta schreef op donderdag 06 april 2006 @ 01:19:
Probeer eens een volledige virusscan met bijv. Trend Micro of Kaspersky. Housecall kan namelijk geen bestanden ontsmetten / verwijderen. Zorg ook dat je deze offline uitvoert (update natuurlijk even voor je online gaat), als er een Trojan Downloader bij zit kan je het beste offline blijven totdat ie verwijderd is, anders blijf je continue weer nieuwe malware downloaden, en is het dwijlen met de kraan open. ;)
Nou tegenwoordig blijkbaar wel :) Vandaag opnieuw gescand weer 2 andere, argh. Ze waren toch weg.

Nog wel even daarna je tip opgevolgd, dus daarna de trials van van kasparsky en trend geinstalleerd alleen zorgden die ervoor dat ik met geen mogelijkheid het internet meer opkon om te updaten. Firewall uitgezet, maar er wrerd geen ip meer uitgedeeld, vaag. Na het deinstalleren werkte alles weer wel. Dus van karsarksy heb ik met veel moeite handmatig geupdate. Niets gevonden. Toch vertrouw ik het niet meer, en heb mijn schijven leeg gemaakt nadat ik eerst belangrijke data had veiligstelt. Vanavond wordt het format c: d: en e: en beginnen we opnieuw. Na deze ervaring heeft mijn vertrouwen toch een deuk opgelopen in virusscanners. Er bestaat gewoon geen alleskunner die alles ziet is nu wel gebleken.

Maar aangezien de viri steeds vernuftiger worden kan ik me dat wel voorstellen. Voor mij alleen nog betrouwbare software als freeware en betaalspul.

Misschien toch eens aan een mac gaan denken >:)

[ Voor 4% gewijzigd door ErikRo op 07-04-2006 08:17 ]

Pagina: 1