Toon posts:

[PDF] text > plaatje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voor school een heel mooi artikel geschreven, wat ik graag met mensen van mn opleiding wil delen, maar ik wil voorkomen dat er stukken letterlijk uit gekopieerd worden. Adobe Acrobat heeft een optie waarmee je printing/copying van PDF documenten kan beveiligen met een wachtwoord, maar ik weet uit ervaring dat deze beveiliging weinig voorstelt, omdat dit aan de client-side van acrobat reader geregeld is. Met een een aantal andere PDF readers, of pdf2txt convertors kun je alsnog heel gemakkelijk de text uit het document vissen.

Nu dacht ik, als ik het geheel nu gewoon als plaatje save, zodat er uberhaupt geen text in het document staat, kan het er ook niet uit gehaald worden. Een hoop wetenschappelijke artikelen hebben dit, maar meestal is dit een onbedoeld gevolg van dat het oude artikelen zijn die later zijn ingescand zonder OCR. Voor mij zou het echter ideaal zijn. Ik heb het even getest door een screendump te maken van een pagina, en deze naar PDF te converteren. Het werkt goed, text is niet meer herkenbaar en het bestand is niet eens zo heel veel groter dan de text versie.

Om grote documenten via screendumps naar JPG of GIF en vervolgens naar PDF te converteren is natuurlijk niet handig. Kent iemand een tool of manier waarmee dit handig kan, met minimaal kwaliteitsverlies?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Adobe zelf, getuige de eerste twee hits met Google. Ik meende al dat er in acrobat writer een optie print as image zat ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
de pdf kan weer naar jpg en die kan weer gevoederd worden aan een ocr programma..

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
^^

Inderdaad. Als je je tekst 'publiseerd' dan loop je gewoon het risico dat iemand het desnoods overtikt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan met Adobe Acrobat gewoon saven als jpg.

Verwijderd

Digitale media is niet of nauwelijks te beveiligen :9 ...
Noodgrepen die met redelijk succes worden toegepast zijn het water-merken van afbeeldingen (gewoon een transparante tekstlaag in photoshop maken... 'flatten layers' en saven als jpg of zo).
Wat je ook vaak ziet is dat ze een extra lage resolutie voor een plaatje gebruiken waardoor t minder aantrekkelijk is om 'm te hergebruiken.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
razorhead schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:56:
de pdf kan weer naar jpg en die kan weer gevoederd worden aan een ocr programma..
Schrijf het met de hand (slecht handschrift, of schrijf met links), scan het, en geef dat :D

Verwijderd

Topicstarter
waar zit die print-as-image optie? Ik kan hem echt niet vinden.... ik gebruik acrobat 7.0.
en ja ik weet dat je altijd via ocr of overtypen alsnog de text terug kan halen, maar het zal in ieder geval het grootste deel van mijn klasgenoten er van weerhouden letterlijke stukken te copy/pasten.
Pagina: 1