Toon posts:

exchange postbus (win2kserver sp3)

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn stage een gebruiker waarvan de profiel corrupt werd op de ene of andere manier. Hij kreeg de melding dat zijn profiel mogelijk corrupt was en dat hij contact moest opnemen met de systeembeheerder. Ik heb gezocht naar mogelijke oplossingen en het beste was om gewoon de corrupte profiel te verwijderen en een nieuwe te maken. Dat heb ik ook gedaan, alleen ik heb niet bij stilgestaan dat wanneer je een profiel verwijdert ook zijn mailbox verwijdert. Met het het nieuwe profiel leek het goed te gaan totdat hij outlook startte.
* outlook start niet, loopt vast met de melding dat het 'outlook venster niet geopend kan worden, en kan de set mappen niet vinden'.

*hij is al zijn emails kwijt.

Hij had een domein profiel met locale administrator rechten op zijn eigen machine. Hierin stonden zijn snel koppelingen, favorieten en de .pst files van outlook.Hiervan heb ik een backup gemaakt voor het geval ik die straks kwjit raak.

Vragen op een rijtje:
1. Wij hebben en backup systeem (tape streamer) deze maakt elke dag een backup van de pdc waar exchange ook op staat. is het mogelijk om zijn profiel te restoren naar activedirectory uit bijvoorbeeld de tape van gisteren?

2. Is er een manier om zijn emails terug te krijgen?

3. Outlook heb ik gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, en blijft dezelfde melding weergeven, namelijk 'kan de outlookvenster niet openen, kan de set mappen niet vinden'. Hoe krijg ik outlook weer hersteld?

Het gaat me met name om de emails, dat is het belangrijkste de rest dat is geen ramp.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
gewoon de backup terug zetten lijkt me toch geen probleem wel? welk backup programma heb je?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 21:13
Mail staat zeer waarschijnlijk lokaal in het profiel.
Even mailbox opnieuw aanmaken en koppelen oudepst terug lezen en klaar.
Anders mailbox aanmaken / restoren van tape en outlook opnieuw instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Wij maken gebruik van Veritas Exec Backup.

Ik kreeg net een ID. Wat nou als ik de huidige profiel verwijder, en de profiel terugzet uit een backup. Zal dat werken? of zal hij alleen de profielmap terugzetten?

andere manieren/tips zijn van harte welkom.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Ik meende dat Backup Exec Exchange als een appart onderdeel ziet zodat je veel makkelijker specifiek een mailbox kan restoren.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:59:
Wij maken gebruik van Veritas Exec Backup.

Ik kreeg net een ID. Wat nou als ik de huidige profiel verwijder, en de profiel terugzet uit een backup. Zal dat werken? of zal hij alleen de profielmap terugzetten?

andere manieren/tips zijn van harte welkom.
in veritas kan je gewoon de mailbox kiezen die je terug willen zetten, maar als die mailbox gekoppeld zat aan de domein user dan moet die user nu nog ook bestaan met het doorbijbehoorende profiel.

Ofterwijl zet ff alles terug van die user... maak dan in outlook een pst delete alles en importeer de pst en je kan weer aan de slag.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:11
Als je een pst gebruikt op een exchange server, vraag je om problemen... Het handige van zo'n Exchange doos is nu net dat 'ie niet alleen een transport- maar ook een storageprovider is.

[ Voor 44% gewijzigd door StevenK op 04-04-2006 22:09 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

midget schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:38:

Anders mailbox aanmaken / restoren van tape en outlook opnieuw instellen.
Werkt niet met een lokale pst als opslaglokatie in plaats van de ExchangeIS.

Vraag is dus of het hier wel om een Exchange mailbox gaat of over een andere config.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Exchange zetten wij in Software Algemeen neer - wel wil ik je eventjes aanraden om voorzichtig te zijn, ik krijg niet de indruk dat je al erg veel ervaringen met dit soort oplossingen hebt en met backups te restoren e.d. kan je het soms nog veel erger maken dan het al was :)

Als je dus niet helemaal zeker bent - doe dit dan even samen met je stagebegeleider / een externe firma die jouw stagebedrijf normaal begeleid :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Je hebt toch al wel het account opnieuw ingesteld in OUTLOOK?

Je foutmelding is namelijk dezelfde als wanneer je probeert te connecten naar een hidden mailbox of met een niet bestaand account.

(En een profiel restoren naar Active Directory????? :? Bedoel je dat je een account uit de AD hebt verwijderd, of een profiel van een lokale machine/terminal server? )

[ Voor 32% gewijzigd door Coach4All op 05-04-2006 15:28 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Pagina: 1