Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:20
Ik open dit topic omdat ik toch wel benieuwd ben hoe laat somige hier aanwezig moeten zijn op hun werk en hoe laat zij aankomen.

Als ik kijk naar mij zelf.
Ik moet 8:00 aanwezig zijn veelal haal ik dit net niet 10 over acht kom ik dan binnen. ik heb wel netjes me baas ingelicht en de opdrachtgever. Maar ja het is niet goed te praten natuurlijk.

mijn situatie.
Ik woon 75 KM van mijn werkplek af. normaal in het weekend gewoon netjes 110KM/h gemideld. Dan doe ik er 43 minuten over..
als ik 8:00 aanwezig moet zijn stap ik 6:30 in me auto dat is 45min = 100% dat ik eerder dan dat je normaal rijd.
Als je dan al snel kleine staart kop geval krijgt op de weg staat iedereen stil. of er is een baan afgesloten.. er staat zomaar 12 KM file in notime..
ik pak de A29, A15, A16, A20 de A12 en vervolgens de A27.

Op alle stukken weg staat gewoon file..
Nu hoorde ik van mij werkgever dat de opdrachtgever mij een waarschuwing had gegeven.. gesproken met de opdracht gever blijkt achteraf dus geen waarschuwing te zijn geweest maar gewoon een opmerking.

maar als ik om 8:00 aanwezig moet zijn ga ik echt niet om 6:00 weg das fokwa 2 uur outorijden voor iets wat 45 min moet duren :(

1 Kan mijn werkgever mij hiervoor gaan ontslaan mocht het vaak voorkomen?
2 Kan mijn werkgever mij verplichten om 6:00weg te gaan zodat ik 7:00 aanwezig ben op de zaak vervolgens 1 uur uit me neus baggeren?
3 Kan ik dit soorten opdrachten weigeren zonder dat dit onder werkweigering valt?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
1. Niet direct, maar het moet natuurlijk niet de spuigaten uitlopen. Het is bovendien geen gegronde reden om je te ontslaan zonder dat hij je nog een jaar 70% (?) door moet betalen.
2. Nee.
3. Nee, lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Ik moet beginnen om 7:30 en normaal gesproken rijd ik er 20 minuten over, behalve als er een landbouwtrekker voor me zit, dan kan het zijn dat ik 5 minuten te laat kom.

Oja het is 19 kilometer en alleen binnendoor.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
To_Tall schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:33:
Lijkt me niet, tenzij het echt iedere dag raak is.
2 Kan mijn werkgever mij verplichten om 6:00weg te gaan zodat ik 7:00 aanwezig ben op de zaak vervolgens 1 uur uit me neus baggeren?
Nee, maar hij kan je wel verplichten om op 07:00 uur aanwezig te zijn.
3 Kan ik dit soorten opdrachten weigeren zonder dat dit onder werkweigering valt?
Lijkt met stug. Misschien handig om eens een rechtswinkel binnen te lopen?

Overigens rijd ik 90km enkele reis, dat kost me door-de-spits 1,5 uur; buiten de spits kost het me 1 uur.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk dat het toch je eigen verantwoordelijkheid is dat je op tijd komt. Of er nou een trekker voor zat of dat er een rijbaan afgesloten was is jouw probleem ;) Natuurlijk kan het wel eens overmacht zijn, maar als je vaker te laat komt zou ik toch maar eerder van huis vertrekken. In principe kies je er zelf voor om ergens te werken wat 75KM verderop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:24

DukeBox

loves wheat smoothies

Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor werk je doet. In mijn geval zit ik niet echt aan uren vast.. zolang ik maar 8 uur per dag werk zit het ok. Dat kan dus van 7:00 tot 15:00 zijn maar ook 10:00 tot 18:00. Is het niet mogelijk bij jou ook wat meer variabel in te schalen ?

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 04-04-2006 19:41 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:06

momania

iPhone 30! Bam!

Iets zegt me dat je dit nog niet eerst met je werkgever hebt besproken?

Lijkt mij dat hier toch gewoon over te praten valt. :)

Ga met je werkgever en opdrachtgever gewoon even om de tafel, praat het uit en ga weer verder :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als je veelal tien minuten te laat komt moet je gewoon een kwartiertje eerder weg, dan ben je dus ineens op magische wijze veelal 5 minuten te vroeg en als je dan af en toe wat later bent zal dat veel minder erg zijn dan als je veelal tien minuten te laat bent.

[ Voor 53% gewijzigd door sdomburg op 04-04-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Palomar schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:40:
In principe kies je er zelf voor om ergens te werken wat 75KM verderop is.
Nope... Mijn zusje werkte op 2 minuten lopen van haar huis, totdat ze een jaar of zo uitgezonden/gedetacheerd/weet ik het werd naar Utrecht. Dan kun je vanuit Almere zelf wel bedenken wat voor nachtmerrie dat is.
Die is dus, toen ze haar dat weer wilden flikken, een andere baan gaan zoeken.

Daar gaat het hier in de topicstart ook over: iemand die (waarschijnlijk) vlak bij zijn werk woont en vervolgens uitgezonden/gedetacheerd/etc wordt naar Verweggistan (Zie de derde vraag maar :) ).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je van te voren weet dat je die route moet gaan rijden, weet j ook van te voren al dat het vast gaat staan als je niet voor of na de spits rijdt. Kortom: afspraken maken met de opdrachtgever omtrent de werktijden. Wat de opdrachtgever wil is leidend hierin - hij betaalt immers.
Antwoord op je vragen:
1) Lijkt me op het eerste gezicht niet, maar het zou me niks verbazen als je werkgever het dan disfunctioneren noemt wegens bovenstaande opmerking, en dan kan het dus weer wel.
2) Wie zegt jou dat jij uit je neus moet baggeren? Je zult toch zeker ook wel iets kunnen doen zonder dat er mensen van de zaak aanwezig zijn :? Of ben je zo slecht zelfwerkzaam :? Toch niet zeker ;)
3) Denk het dus niet, er wordt in het algemeen gewoon vanuit gegaan dat een detacheerder dit met de opdrachtgever bespreekt.
Kortom: maak gewoon heldere afspraken met de opdrachtgever, die zal er ws. wel begrip voor hebben dat je en eind weg moet komen. Enne, jouw afstand valt nog wel mee hoor. Wij hebben er 1 in Rotterdam op de zaak zitten die dagelijks met de auto vanaf Ede komt. Hoor je ook niet morrelen; rijdt ook buiten de spits :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Wat je daar opnoemt zijn ook erg vervelende wegdelen. Met name de A20 en A12.
Volgens mij kan je baas wel eisen dat je aanwezig moet zijn om 8:00. Maar als hij slim is doet hij dat niet. Die 10 minuten dat je later bent, weegt niet op tegen een onproduktieve dag als je moe en verveeld aan je dag begint.

Ik moet ook regelmatig over de A16, A20 en A12. En als daar iets gebeurd, ben ik direct een half uur tot een uur later, dus ik vind die 10 minuten heel erg meevallen. Moet er wel bij zeggen dat dit iets later is, dus dan is het al een stuk drukker op de weg.

Is het bespreekbaar om aangepaste werktijden te hanteren (als jij bereid bent om 7:00 te beginnen dan ook eerder naar huis)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ik werkte voorheen in Den Haag wat nog redeljk te doen is midden in de spits. maar omdat ik niet meer zo ver wilde reizen en mijn werkgever mij van DenHaag naar zoetrmeer verhuisde ben ik op zoek gegaan naar een andere baan.

Waarin ik uitdrukelijk heb gezecht alleen nooit heb laten vaste leggen dat ik niet verder dan rotterdam wilde werken..

omdat er in rotterdam nog geen werk is hebben ze me in Utrecht geplaatst. Ik heb bij het gesprek aangegeven dat ik te laat kan komen aangezien ik over zeker 4 stukken weg moet waar het elke dag raak is is het nou om 7:00 of om 6:00 je staat er VAST.

nu hoorde ik vorige week dat dit een opdracht is voor een jaar :? 8)7 :? vandaar deze vragen.. is het voor 4 á 5 maandjes is het niet zo erg dat overbrug ik wel.. maar om 12 maanden te doen??
Daarnaast benik bezig met me MCSA en wilde na het behalen z.o.z. mijn werkzaamheden die ik nu doet staken en overgaan naar junior systeem beheer ik zit al 4 jaar op een servicedesk. ben toe aan nieuwe uitdageing. maar als ze me bij mijn huidige opdracht gever laten zitten en er is niet over te praten dan gaat ik natuurlijk iets anders zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een vreemde route als je het mij vraagt. Rotterdam-Zuid via Gouda en bij Utrecht de A27 op.... dat kan toch echt anders.

Maar goed. Op tijd = op tijd maar dat geldt dan én 's morgens én 's avonds natuurlijk.

offtopic:
Voortaan doe ik eerst F5 voor ik ga typen. Ik dacht dat je een eind deA27 op moest.

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 04-04-2006 20:07 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Wat voor werk doe je? Is het van belang dat je daar om 800 uur aanwezig bent? En ik hoop niet dat belangrijke afspraken al op dat tijdstip worden vastgepind.

Ik heb een tijd op een afdeling van de belastingdienst gewerkt, en dat was relaxed,
tussen 8 en 10 binnenkomen, en tussen 4 en 6 naar huis _/-\o_ , even binnenklokken, en inloggen en that's it.
Als je vandaag een half uurtje eerder naar huis gaat, en morgen een half uurtje langer blijft, prima, was echt super.
Het lag er overigens aan ook wat je afspreekt,

36 urige werkweek is de norm, maar normaal draai je er 40, en 4 uur spaar je op, als je 8 uurtjes werkte, dus 7,5, pauze krijg je niet uitbetaald, dan werkte je 37,5 uur, en 1,5 adv, weer andere werkte 34 uur, 4x8,5 etc etc,
Zouden echt meer bedrijven moeten doen in plaats van die strakke stramienen, die vrijwel alle bedrijven hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
zit op dit moment op een servicedesk.. ze werken van 6:45 tot 22:00 NEE GEEN ISP

maar je moeten wel op gezeten tijden aanwezig zijn..
iig 6:45 is geen probleem voor mij.. de latere tijden sta ik gewoon hard in de file.. 10 min eerder van huis werkt niet want vandaag ga ik 2 uur van te voren weg en dan kom ik uur eerder aan :S dat ipv 1.5 uur!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude ik rij regelmatig 2.5 uur heen en 2.5 uur terug op een traject dat zonder files gewoon 45 minuten duurt. Leer er mee leven.

Probeer een glijdende werktijd te regelen. Tussen 7 en 8 beginnen, en vanaf dat moment je dag werken en vertrekken navenant hoe vroeg je binnen bent gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

stage.. uur reistijd normaal gesproken.

tussen 8 en 8.30 beginnen, tussen 16.30 en 17.00 klaar of er moet iets zijn dat dringend bekeken moet worden.

ben meestal om 7.50 al aan het werk, maar ben van openbaar vervoer afhankelijk, zoals dus vanochtend, trein vertraging door een hond op het spoor die eerst weggejaagd moest worden. dus was ik vandaag pas om 8.20 aanwezig. Verder totaal geen probleem.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Zelf heb ik het zelfde euvel z'n beetje. Kom ook uit regio rotterdam en moet ook naar Utrecht. Is er geen mogelijkheid om een stukje binnendoor te rijden? B.v. over de N210 (A15/A16 eraf en eenmaal rechtuit)?
Is een provinciale weg, waar je normaal gesproken wel 75-80 kan doortuffen (ook tijdens de spits).

(Over de A20, A12 (soms ook nog A27), is voor mij ongeveer 65 km, maar over de N210 55 km.)

Een werkgever zal niet echt moeilijk doen, als je af en toe een paar minuutjes telaat komt. Het is al een aantal keer geroepen, maar hierbij nog een keer: probeer iets eerder nog van huis weg te zijn. B.v. elke dag 5 min eerder, zodat je weet wanneer ongeveer het omslagpunt is of probeer te schuiven met de werktijden (b.v. elke dag vroeg of later beginnen).

[anti-arbo]
Is schuiven met pauzes geen optie (b.v. inplaats van een uur, een half uur)?
[/anti-arbo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 11:16
Ik weet verder niet wat voor werk je doet maar kan je niet eerst een paar uur thuiswerken? Dan vertrek je rond 10 uur ofzo en kan je lekker doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:54

ALH

Toen ik een uur reistijd had regelde ik het zo dat als ik een kwartier te vroeg kwam gewoon meteen begon met werken en dan eventueel een kwartier eerder naar huis als de situatie dat toeliet.
Te laat komen vind ik echt gewoon not-done. Ik heb er zelf een hekel aan als ik altijd netjes op tijd ben en collega's komen standaard een aantal minuten te laat.
Probeer wat creatiever te zijn, als je te vroeg bent kun je vast wel iets doen. Of je dan ook eerder naar huis mag hangt ervan af hoe je dat voorlegt bij je baas :)

Het verschilt denk ik ook heel erg per sector hoe belangrijk het is, ik werk in de logistiek en daar is het echt not-done om te laat te komen i.v.m. mensen die op je wachten of van jou afhankelijk zijn. Een vriend van me werkt als bouwtechnisch tekenaar en begint standaard "tussen 8 en 9". :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Afstand tot het werk: 12 kilometer
Ik leg de afstand af met de fiets.
Doorgaans rijd ik dit binnen een half uur.
Om 8.00 begint het werk, ik vertrek meestal iets na 7 uur; ik ben dus doorgaans ruim op tijd.
Heb ik een keer pech (lekke band, sneeuw in de winter, .....) dan heb ik doorgaans nog genoeg tijd om op tijd te komen. Ik trek dus dubbele reistijd uit.

Ik heb makkelijk praten met m'n korte afstand. Echter presteer ik het om met de fiets op tijd te komen terwijl collega's op gelijke afstand (of soms nog minder) die met de auto komen in de winter met sneeuw wél te laat komen.
In vergelijking met jou zit er natuurlijk een enorm verschil in tijd (afstand boeit niet zozeer, jij gaat met de auto). Maar ik zou toch wat ruimer de tijd incalculeren. Als je regelmatig 10 minuten te laat komt, ga dan gewoon standaard een kwartier eerder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Mss dat het al genoemd is: waarom geen andere route? Via A15 tot Gorinchem, A27?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
sdomburg schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:44:
Als je veelal tien minuten te laat komt moet je gewoon een kwartiertje eerder weg, dan ben je dus ineens op magische wijze veelal 5 minuten te vroeg en als je dan af en toe wat later bent zal dat veel minder erg zijn dan als je veelal tien minuten te laat bent.
Nog magischer: bij de spits is het zo, dat als je 5 min eerder vertrekt, opeens 20 min eerder er bent!

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Eusebius schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:20:
Nog magischer: bij de spits is het zo, dat als je 5 min eerder vertrekt, opeens 20 min eerder er bent!
Helemaal niet magisch. Had ik ook toen ik nog met de auto ging. 5 minuten later van huis was minimaal 10 minuten later op het werk. De spitsdrukte neemt op zo'n moment gewoon zeer sterk toe in een zeer korte tijd (van bijvoorbeeld maar 5 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Waar zou je zijn zonder trein? -> in de file:

Den Haag CS -> Utrecht CS 0.45 uur 0x overstappen. Uitgaande dat beide stations dicht in de buurt van huis en werkplek liggen. Dus 7.47 aankomen in Utrecht is de trein van 7.08 op Den Haag CS.

Ipodje op/laptop opschoot/krantje erbij. De tijden zijn nog voor de schoolgaande pubers. Dus geen geklier (hopelijk :))

Baas betaald dus even bedelen om een 1e klas abbo-tje en To-Tall kan zelfs royaal zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15
Idd gewoon wat eerder vertrekken. Of je nu om 6:30 vertrekt om 6:15, moet ben je wel het eerstje uurtje. Wel ben je waarschijnlijk op tijd (of minder te laat :+ ). Iets wat alleen maar goed is. Het lijkt me logisch dat je als je eerder begint je ook eerder kunt vertrekken trouwens.
Zo heel raar is het trouwens niet, ik mag er morgen ook om 05:15 uit om vervolgens iets voor zessen te vertrekken. Gelukkig heb ik dan weinig tot geen file waardoor ik om 07:00 'inklok' voor de 8 uren erna. Het scheelt me wel 2 uur reistijd per dag, prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Essentie is niet de route, maar een gesprek met je baas. Als die zo moeilijk doet over soms die 10 minuten als je WEL je uren maakt, zegt dat genoeg. Natuurlijk moet het geen gewoonte worden, maar als je geen tijd kritisch werkt hebt, moeten ze niet zo zeuren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Cyberpope schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:37:
Essentie is niet de route, maar een gesprek met je baas. Als die zo moeilijk doet over soms die 10 minuten als je WEL je uren maakt, zegt dat genoeg. Natuurlijk moet het geen gewoonte worden, maar als je geen tijd kritisch werkt hebt, moeten ze niet zo zeuren.
Dat is toch wel erg bruut gesteld.
Ik kan me beroepen indenken waarbij 10 minuten 'te laat' geen punt hoeft te zijn; 's middags gewoon die 10 minuten inhalen en klaar. Echter zijn er ook beroepen waarbij dat verhaal niet opgaat:

Denk aan bestuurders van OV-voertuigen (bus/trein)
Denk aan docenten (leerlingen breken de toko in 10 minuten af zonder toezicht)

Zo zijn er vast nog heel wat meer beroepen te verzinnen waarbij 10 minuten te laat gewoon een probleem is.
Dan heb je mogelijk ook de situatie dat die 10 minuten 's middags inhalen ook een 'probleem' kan zijn. Kom jij te laat, dan kan dat betekenen dat de baas dan ook 10 minuten langer moet blijven omdat jij te laat was (in verband met afsluiten van het gebouw oid). Ook dat is niet fair.

[ Voor 3% gewijzigd door WFvN op 04-04-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 24-08 00:53
DukeBox schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:41:
Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor werk je doet. In mijn geval zit ik niet echt aan uren vast.. zolang ik maar 8 uur per dag werk zit het ok. Dat kan dus van 7:00 tot 15:00 zijn maar ook 10:00 tot 18:00. Is het niet mogelijk bij jou ook wat meer variabel in te schalen ?
Ik heb ongeveer hetzelfde. Ben programmeur en er zijn gewoon requirements die af moeten. De uren zijn dan ook grotendeels vrij, mits je natuurlijk die 8 per dag haalt. Ook kunnen wij gewoon thuis werken. Dan zijn uren eigenlijk meer een richtlijn en ben je meer target georienteerd bezig.

Kwa reistijden zit ik nu ongeveer een klein uur / ruime drie kwartier, waarbij ik woon en werk in Amsterdam. Ik kom vanuit noord en werk in zuideramstel. Een echt snelle OV verbinding is er eigenlijk niet, dus ik ga eigenlijk altijd op de fiets als die niet kapot is.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 09:07

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba werkt op een servicedesk. Werktijden semi-vrij, want ongeveer 50% is per telefoon en 50% per email, maar we beginnen 'smorgens om 7:30 met zijn drieën: één persoon voor Zone France (K), één persoon voor Zone EMEA (Europe / Middle-East / Africa) (ik), en één persoon van EMEA die de Morning Checks doet (applicaties en servers checken) (O). We moeten dus alledrie om 7:30 beginnen. O is er bijna altijd om 7:00-7:10 al. Ik over het algemeen zo rond 7:15-7:20. En K komt bijna altijd pas om 7:35-7:45 aankakken. Echt verschrikkelijk irritant is dat.

Afstand? 50km: 15km landweg (90), 25km autoweg (110), 7km périphérique (90/70), 3km stad (50)
Tijd? 30-35 minuten als echt alles meezit en ik stiekum 10km te hard rij (stout hè; maar dat doet iedereen), normaal zo'n 40-45 minuten. Maar in de spits (soms werk ik 9-17) kan het tot een uur duren, en dat hele tijdsverlies zit hem dan in dat stukje van 10km périph en stad... Een collega van me woont op 15km afstand, en hij doet daarover net zo lang als ik over mijn 50km :D

Anyway, soms te laat komen kan voorkomen. Ik werk hier nu een jaar, en ik ben vier of vijf keer een paar minuten te laat gekomen, en één keer een half uur te laat. Door een ongeluk stond de boel op de autoweg echt helemaal vast. Niets aan te doen, shit happens. Maar mensen die systematisch te laat komen, dat kan ik echt niet uitstaan... Ga toch in godsnaam een paar minuten eerder weg.

[ Voor 17% gewijzigd door Mx. Alba op 04-04-2006 22:16 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken he tgevoel, ik heb het zelf ook. Te laat komen kan niet, maa rjammer dat werkgevers niet wat flexibeler zijn.
Ja. 3x te laat = ontslag, is een regel die ze bij bedrijven nog hanteren. Vrij cru, maarja.
Nee, hij kan je alleen verplichten om 8:00 op je werkplek te zijn (omgekleed en al, mocht dit van toepassing zijn) om aan je werk te beginnen (tenzij hij dat uur ook betaald en onder werktijd laat vallen, maar dat zal wel niet).
Hangt van je contract af, ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--> WI trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

To_Tall schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:26:
maar je moeten wel op gezeten tijden aanwezig zijn..
iig 6:45 is geen probleem voor mij.. de latere tijden sta ik gewoon hard in de file.. 10 min eerder van huis werkt niet want vandaag ga ik 2 uur van te voren weg en dan kom ik uur eerder aan :S dat ipv 1.5 uur!!
Praat met je baas en maak een deal: je begint een uur eerder en gaat drie kwartier eerder naar huis voor hetzelfde loon. Iedereen blij: jij minder bezig met werk, hij meer werk en als het om gezette tijden gaat moet er op termijn (bijv. vanaf volgende maand) vast wat zijn te regelen :)

Maar bij zoiets kan ik me het inderdaad wel voorstellen dat je er op tijd moet zijn. In mijn geval (consultancy) kan ik zonder dat iemand het door heeft gewoon een dag (of zelfs dagen) lang niet komen opdagen op kantoor als ik toevallig geen afspraken heb staan. Andere weken vertek ik 6.00 en kom ik niet ver voor middernacht thuis. Maar in jouw geval staan de klanten nu eenmaal meteen in de wacht als je te laat komt...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 09:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ben ik toch blij dat ik 10 min. fietsen van mijn werk afwoon en zelf mijn 8 uur in mag delen zolang ik iig maar van 11:00 tot 17:00 aanwezig ben :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 04-04-2006 23:42 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Ik ben meestal wel een kwartier van te voren aanwezig, zonder koffie kom ik op het werk niet op gang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 24-08 00:53
merauder schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:41:
Ik ben meestal wel een kwartier van te voren aanwezig, zonder koffie kom ik op het werk niet op gang :D
Ik ben eigenlijk nooit te vroeg en "verspil" inderdaad ook wel een kwartier aan op gang komen met koffie etc. Aan de andere kant, bijna elke programmeur werkt eigenlijk systematisch over. Je -kunt- gewoon niet klok slag 18:00 de computer uitzetten als je bijvoorbeeld midden in een creatief denk process zit of die ene bug heel dicht op de hielen zit.

Als je al die (onbetaalde!) overwerk halve en hele uurtjes bij elkaar optelt, dan kunnen de meeste programmeurs eigenlijk hun leven lang wel iets te laat komen.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Volgens is het in het geval van detachering het risico voor jezelf dat je ergens gedetacheerd wordt waar je slecht kunt komen. Daarom moet je er ook gewoon voor zorgen dat je op tijd bent ook al moet je een uur eerder weg.

Natuurlijk is er in overleg veel te regelen en kun je bepaalde plekken in overleg weigeren maar volgens mij is het zo dat mocht het wel een probleem worden dat de werkgever aan het langste eind trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik zelfs bij mijn stage al hele flexibele uren maak. Ik kom en ga wanneer ik wil zolang ik maar rond de 40 uur per week uit kom. Laatst keer samen met baas nachtje doorgehaald omdat er een paar servers niet wilden. Die week in totaal 60 uur gewerkt. De volgende week paar dagen vrij genomen, maar uiteindelijk vanuit huis toch ook weer de nodige uren gemaakt. Zo blijf je lekker bezig.

Voor mijn huidige job, programmeren/serverbeheer, zou ik eignelijk niet zonder flexibele tijden kunnen. Ik werk tussen 4 en 5 voor geen meter meer, maar ga ik om 4 uur naar huis dan haal ik die uren s'avonds dubbel en dwars in.

Ik snap ook wel dat sommige bedrijven niet zo flexibel zijn, maar ik vindt afgezien van de tijdskritische jobs dat het een vertrouwenskwestie is. Als jij als bedrijf mensen die ruimte geeft om flexibel te werken en ze maken daar misbruik van dan kun je ze daar op aanspreken en geijk de rotte appels eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik werk ook voor een detacheerder en wij hebben de bedrijfs-brede regel dat reistijd niet langer dan 1,5 uur enkele reis mag zijn. Ik ben dus nu dagelijks bijna 4 uur bezig met reizen en heb dus woensdagochtend 2-3 uur vrij op kosten van de baas (reistijdcompensatie). Ik vind dat niet meer dan normaal.

Als ik per dag 8,5 uur werk (8 uur + 1/2 uur pauze) én 4 uur reistijd per dag heb, ben ik na een werkweek zo uitgeput dat ik geen puf meer heb voor ontspanning, sociale dingen of het huishouden. Ook loop ik dan een vergroot risico op oververmoeidheid, ziekte, en stress-gerelateerde aandoeningen (RSI, burn-out) etc. Da's ook niet goed voor de werkgever én niet voor de opdrachtgever.

Er is wettelijk gezien niet voor niets een maximum arbeidsduur per week ingesteld van 40 uur. Dat er in die wet geen rekening is gehouden met maximum reistijd, ligt waarschijnlijk eerder aan de tijd waarin die wet gemaakt is én de beperkte reikwijdte die dit probleem heeft (veroudingsgewijs zullen niet veel mensen gedurende langere tijd gedwongen worden langer dan een uur te reizen voor hun werk) dan aan 't belang dat er algemeen aan gehecht wordt.

Overigens: je werkgever kan je pas wegens wanprestatie ontslaan als hij/zij dit goed gedocumenteerd heeft, dit meermalen (schriftelijk) aan jou geraporteerd heeft en samen met jou geprobeerd heeft te zoeken naar een oplossing. De rechter zal een aantal keer per maand te laat komen niet snel accepteren als reden voor ontslag, zeker niet nu de kranten vol staan met file-druk stijgingen van bijna 20% landelijk, en bijna 30% rond de grote steden.

Ik zou als ik jou was met mijn baas gaan overleggen. Mijn plaatsing zou oorspronkelijk voor 2 maanden zijn, geen probleem om dan 4 uur per dag te reizen, vond ik. Nu duurt het al 4 maanden en het einde is nog niet in zicht. Toen ik wist dat het langer dan 3 maanden zou gaan duren, ben ik gaan praten met mijn baas en die zag de redelijkheid van mijn verzoek ook wel in. Ik wil niet ziek worden, ik wil geen burn-out, RSI of overspannenheid, en ik leef niet om te werken. Mijn baas weet dat ook en die weet net zo goed als ik dat ik wél gebruik maak van mijn recht om mijn arbeidsduur te verkorten of andere rechten waarmee ik het hen lastig kan maken (arbo dienst bijv.), indien zij 't mij moeilijk maakt. Bovendien: ze willen me niet kwijt (volgens mij ben ik wel goed in m'n werk, dat scheelt misschien) en willen niet dat ik slechter ga functioneren, dus ze hebben me misschien dan wel niet met liefde, maar toch zeker wel probleemloos, die 2-3 uur reistijdcompensatie gegeven.
Voor je baas is het ook alleen maar beter als je zelf met mogelijke oplossingen aan komt dragen. Goede mogelijkheden zijn hier al voorbij gekomen: eerder weg van huis, eerder weg van werk. Inhalen op andere tijden. Deze moderne maatschappij is niet meer ingesteld op starre werktijden. Alles moet flexibel, dus waarom de baas niet?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:52

hneel

denkt er het zijne van

Het scheelt als je een chef hebt die ook ver weg woont.

Ik kan het iig niet op de minuut plannen. De ene keer is het druk, de andere keer rustig. Scheelt zo een kwartier. En als er echt erge file is kan dat best een half uur of een uur zijn. Doe je niks aan. Sta je vast, dan sta je vast. Die lange files door bijzondere situaties komen schat ik wel eens in de 1 a 2 maanden voor.

Het spreekt wel vanzelf dat als je te laat binnen komt je ook later naar huis gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door hneel op 05-04-2006 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
1. Neen, allereerst zal er een officiele waarschuwing gegeven moeten worden.
2. Ja, maar dan mag hij niet eisen dat je dan ook tot het oude tijdstip aanwezig blijft, oftwel, 15:30 weer naar huis (uitgaande van 8 urige werkdag + 1/2 uur pauze)
3. Grijs gebied. Ik zelf werk in de detachering en heb wel eens een opdracht geweigerd vanwege de afstand. Alles lief en aardig, maar ik heb thuis ook een gezin en sociaal leven. Mocht het echt meoten, dan wil ik afspraken omtrent reistijd compensatie.

Is het misschien niet verstandig om bij je werkgever aan te geven dat de afstand een obstakel begint te vormen, voor zowel jou als de opdrachtgever?

Straks ben jij de klos en is de opdrachtgever boos, hier moet je gewoon als volwassen mensen over kunnen praten. Misschien moet je werkgever je reistijdcompensatiegeven, als jij dan aan jou kant er voor zorgt dat je ook elke dat optijd begint (dus desnoods iets te vroeg aanwezig bent). Tuurlijk ben je ook afhankelijk van het verkeer: ongeluk dus file is gewoon overmacht. Maar structureel te laat komen is geen overmacht meer.

Ben blij dat ik op opdracht zit waarbij ik mijn eigen tijden bepaald. Maakt niet uit hoelaat ik begin en waar ik begin; just get the job done en zorg wel dat je netjes je uren maakt. Dit is dan ook in mijn ogen meer dan logisch. Stukje eigen verantwoordelijkheid en volwassenheid.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik open dit topic omdat ik toch wel benieuwd ben hoe laat somige hier aanwezig moeten zijn op hun werk en hoe laat zij aankomen.

Ik moet 8:00 aanwezig zijn veelal haal ik dit net niet 10 over acht kom ik dan binnen. ik heb wel netjes me baas ingelicht en de opdrachtgever. Maar ja het is niet goed te praten natuurlijk.
Als je vaak 10 minuten te laat komt rij je gewoon te laat van huis weg. Een enkele keer kun je op overmacht gooien, maar als het elke week wel eens voorkomt dan is het (imho) jou probleem.
maar als ik om 8:00 aanwezig moet zijn ga ik echt niet om 6:00 weg das fokwa 2 uur outorijden voor iets wat 45 min moet duren :(
Tja, da's kut, maar dan moet je ook niet in die buurt gaan wonen en werken, en je kunt het verwachten als je 75 km moet rijden
1: denk het wel.
2: hoezo 1 uur uit je neus vreten, je zegt zelf dat je regelmatig te laat bent.
3: weet ik niet, vraag het een rechtswinkel.

* Maasluip mag tussen 7:30 en 9:30 binnen komen en is er meestal voor 7:30. 5 minuten wachten voor het stoplicht is bij mij al veel vertraging. Tja, ik woon wel in het goede deel van het land :>

Ik heb ook eens werk gehad dat 120 km van huis was. Omdat we langs Nijmegen en Arnhem moesten hadden we toch vaak vertraging waardoor we wel eens een half uur te laat waren (en nee: wij wilden ook niet eerder van huis weg). Gelukkig werd daar niet zo'n probleem van gemaakt omdat we toch gemiddeld 50-60 uur per week draaiden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
helemaal mee eens.

- kan aan mij liggen maar 8:00 is 8:00. zorg maar dat je op tijd bent. Als dat betekent dat je om 6:00 weg moet, dan moet je dan dus weg.

- Kijk een keertje te laat komen doet iedereen wel zo'n beetje. Maar als je je werk je verplicht om om 8:00 te beginnen, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je dan ook minstens rond die tijd binnen komt lopen.

- 2 uur onderweg is inderdaad wel lang, ik ben zelf 50 min. onderweg en dat vind ik al een hoop. tis een kwestie van prioriteiten stellen......

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Die dingen die jij aangeeft is voor mij altijd een reden om niet aan zon baan te beginnen. Elke dag dat reizen daar word je op den duur ^#^^^* ziek van.

Om even mij situatie te schetsen.

Ik werk bij een gemeente waar we zelf de tijd in mogen delen, als het maar voor 9:00 is.
Ik heb met mezelf afgesproken (Discipline) dat ik elke dag om 7:00 begin. Ik sta dan om 6:00 op en tijd om 6:40 naar men werk.

Ik woon ook in een wijk waar het ontiegelijk druk is om 8:00 dus als ik rond die tijd zou beginnen dan rijd ik er wel een uur over.

Vroeg beginnen en optijd naar huis, dat is mijn "motto" en het bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Ik mag van de baas beginnen tussen 7:30 & 8:00, en dan doorwerken tot 16:00/16:30.
Het meest ideale is dat je je richt op 7:30, als je dat niet red, ben je toch vóór 8:00 op je werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 20:31
Als je vaak 10 minuten te laat komt ga je dus gewoon net wat te laat weg, en dat is eigen verantwoordelijkheid, dat vinden de meeste leidingevenden niet echt leuk. (en naar mijn idee ook terecht) Een file van 12 km door een ongeluk valt onder de noemer overmacht, en dat begrijpen ze meestal wel. Ik denk dat als je er met je leidingevende en de opdrachtgever over om tafel gaat zitten, er vast wel een passende oplossing bedacht kan worden, maar ik schat zo in dat je die 10 minuten zelf op zal moeten lossen.

Ik werk bij een bedrijf waar eea redelijk flexibel is, ik mag tussen 07.30 en 09.00 beginnen, en als ik dan mijn 8 uur per dag maak is het verder prima. (en ik hoef nog geen 10 minuten te fietsen gelukkig) Daarom begin ik om 8 uur 's morgens, heb ik nog mooi wat aan de namiddag. En ik ben altijd tussen 07.55 en 08.00 binnen, verslapen doe ik niet.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Als het echt vaak voorkomt, zul je toch eerder van huis moeten vertrekken.

Daarnaast moet je voor jezelf uitmaken of je dit wilt. Zo niet, dan zul je een andere baan moeten zoeken. Ik zou het zelf niet aankunnen iig.

Beginnen om 8:00 is ook wel vroeg.. wij beginnen tussen 8:30 en 9:00, maar blijven gemiddeld ook tot 17:30 en 18:00.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
hneel schreef op woensdag 05 april 2006 @ 01:08:
Het scheelt als je een chef hebt die ook ver weg woont.

Ik kan het iig niet op de minuut plannen. De ene keer is het druk, de andere keer rustig. Scheelt zo een kwartier. En als er echt erge file is kan dat best een half uur of een uur zijn. Doe je niks aan. Sta je vast, dan sta je vast. Die lange files door bijzondere situaties komen schat ik wel eens in de 1 a 2 maanden voor.

Het spreekt wel vanzelf dat als je te laat binnen komt je ook later naar huis gaat.
Ik kom gemideld 2 tot 4x per maand.. het valt dus wel mee. ik ben hierop wel aangesproken.
Vooral ook dat ik hier de weg nog niet optimaal ken ga ik al eerder van huis weg...
Ik ga 6:30 van huis en 8:00 moet ik aanwezig zijn 1:30 lijkt mij genoeg voor 75KM a

ach ja.. denk dat ik maar 6:15 van huis gaat,, en dit nog paar maandjes volhouden... vervolgens bij me baas aankloppen dat ik naar een andere opdracht wil..
Daarnaast zou ik deze zomer me MCSA op zak moeten hebben waarnaar ik junior systeem beheerder word volgens mijn functie omschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

WFvN schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:41:
[...]

Dat is toch wel erg bruut gesteld.
Ik kan me beroepen indenken waarbij 10 minuten 'te laat' geen punt hoeft te zijn; 's middags gewoon die 10 minuten inhalen en klaar. Echter zijn er ook beroepen waarbij dat verhaal niet opgaat:

Denk aan bestuurders van OV-voertuigen (bus/trein)
Denk aan docenten (leerlingen breken de toko in 10 minuten af zonder toezicht)

Zo zijn er vast nog heel wat meer beroepen te verzinnen waarbij 10 minuten te laat gewoon een probleem is.
Dan heb je mogelijk ook de situatie dat die 10 minuten 's middags inhalen ook een 'probleem' kan zijn. Kom jij te laat, dan kan dat betekenen dat de baas dan ook 10 minuten langer moet blijven omdat jij te laat was (in verband met afsluiten van het gebouw oid). Ook dat is niet fair.
Vandaar dat ik erbij zet "Tijd-krisch werk". Dat is werk waarbij aanwezigheid nodig is zoals jou vorobeelden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
En erm, een andere route uitstippelen is misschien ook een idee :)

Je schrijft dat je in Utrecht werkt, maar waar kom je precies vandaan?

[edit]
Barendrecht? Kun je dan niet misschien nog via Gorinchem rijden? (geen idee of dat echt beter is, maar misschien hebben anderen tips)

[ Voor 35% gewijzigd door Lethalis op 05-04-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
sdomburg schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:44:
d:)b

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
To_Tall schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:28:
[...]

Ik kom gemideld 2 tot 4x per maand.. het valt dus wel mee. ik ben hierop wel aangesproken.
Vooral ook dat ik hier de weg nog niet optimaal ken ga ik al eerder van huis weg...
Ik ga 6:30 van huis en 8:00 moet ik aanwezig zijn 1:30 lijkt mij genoeg voor 75KM a

ach ja.. denk dat ik maar 6:15 van huis gaat,, en dit nog paar maandjes volhouden... vervolgens bij me baas aankloppen dat ik naar een andere opdracht wil..
Daarnaast zou ik deze zomer me MCSA op zak moeten hebben waarnaar ik junior systeem beheerder word volgens mijn functie omschrijving
Ik moet exact de andere kant op (Utrecht > Rotterdam) en zie i.d.d. behoorlijke files staan richting utrecht, maar niet zo erg als wat jij aangeeft. Ik vertrek om 645 vanuit Utrecht en moet in het Centrum zijn, meestal (zeg 99% van de tijd) ben ik er ruim voor 8 uur. Misschien dat je moet proberen om rechtstreeks naar de A20 te gaan, dus via Alexander?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 17:24

Metro2002

Memento mori

mijn situatie.
Ik woon 75 KM van mijn werkplek af. normaal in het weekend gewoon netjes 110KM/h gemideld. Dan doe ik er 43 minuten over..
als ik 8:00 aanwezig moet zijn stap ik 6:30 in me auto dat is 45min = 100% dat ik eerder dan dat je normaal rijd.
Als je dan al snel kleine staart kop geval krijgt op de weg staat iedereen stil. of er is een baan afgesloten.. er staat zomaar 12 KM file in notime..

Nu hoorde ik van mij werkgever dat de opdrachtgever mij een waarschuwing had gegeven.. gesproken met de opdracht gever blijkt achteraf dus geen waarschuwing te zijn geweest maar gewoon een opmerking.

1) ja
2) nee, je moet gewoon op tijd zijn, en als je 75km ver weg woont is het niet meer dan normaal dat je inderdaad om 6u al de deur uit moet. Ik deed zelfs regelmatig 2 uur over 25km !!!!!! Dan heb jij het nog goed ;)
3) Ik denk niet dat je het zomaar kan weigeren nee. Kijk je contract er eens op na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Laatst online: 03-03 10:57
2 tot 4 keer per maand vind ik verwaarloosbaar, gezien de wegen waar jij over rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Cyberpope schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:46:
Vandaar dat ik erbij zet "Tijd-krisch werk". Dat is werk waarbij aanwezigheid nodig is zoals jou vorobeelden.
Excuus, verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Moraal is eigenlijk.. nu is het Utrecht..
Maar de volgende opdracht zal misschien in Amsterdam zijn..

Maar op die 10 min ben ik toch aardig op me strepen gezet.. is 4x gebeurd vorige maand.

Ik werk voor detacheer bureautje.. die mij uitleent aan een andere die mij weer uitleent aan de klant.
Nu heeft de klant in een gesprek laten vallen zonder bij bedoelingen
Heej ed is 4x te laat gekomen deze maand..
Vervolgens belt de opdrachtgever mijn werkgever die zegt de Klant heeft zojuist Ed een officiële waarschuwing gegeven.
hmmz

Ik gelijk boos naar de klant gestapt waarom dit niet eerst aan mij is voorgelegd.

Kortom. Vandaag kwam dus de aap uit de mouwen. dat de opdrachtgever het het verhaal erg heeft zitten opblazen, naar mijn werkgever toe.. lekker is dat!

Maar toch. Ik kom dan wel 10 min later aan,, haal ik meer ik toch mijn quota t.o.v. mijn colega's. dus op mijn werk kunnen zij gelukkig niks aanmerken
:+

[ Voor 3% gewijzigd door To_Tall op 05-04-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
detaceer burotje
zecht
colega's
Dude :|

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Sorry, had spel checker uitstaan.. :+ Dislexy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook mogelijk kan helpen: kijk of je werktijden kan overleggen die NA of VOOR de spits liggen. Als je een ochtend mens bent kun je voorstellen om om 7:00 te beginnen en om 15:00 naar huis te gaan. Dan rij je waarschijnlijk zo overal door. Ben je meer avond mens dan kun je mischien van 11:00 tot 19:00 werken.

Op ons bedrijf hebben we ook mensen werken die van wat verder komen, en die hebben ook dergelijk tijden afgesproken. Er is dan nog steeds voor iedereen een ruime window aanwezig voor vergaderingen / overleg, en in de vroege of late uurtjes is het lekker rustig zodat er efficienter gewerkt kan worden.

Voor ons werkt dit tot nog toe eigenlijk naar volle tevredenheid (we zijn heel klein IT bedrijf met 24 medewerkers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 09:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

Sorry hoor, maar shit happens en leer er mee leven. Jij wilt bij dat bedrijf werken, jij kiest ervoor om X kilometer van je werk te wonen. Nederlandse wegen en files zijn gewoon erg vervelend, maar daar leert iedereen mee leven.

Afstandje breda utrecht, ongeveer in 40 min te rijden, doe ik 's ochtends ook mega lang over. Daar hou ik rekening mee en dus ga ik ook om half 7 weg om er om om half 9 te zijn, das fokwa ook 2 uur. En als ik dan eens heel vroeg ben omdat er om een godswonder geen files waren, ga ik gewoon wat nuttigs doen en niet "vervolgens 1 uur uit me neus baggeren". Ik ben er liever een 45 min te vroeg, dan 10 min te laat.

Dat je baas het niet leuk vind dat jij steeds 10 min te laat komt, kan ik me goed voorstellen. Je weet de omstandigheden, je weet dat je het niet haalt door de files, en toch weiger je er wat aan te doen omdat het 'normaal' in 45 min zou kunnen.....

[ Voor 19% gewijzigd door We Are Borg op 05-04-2006 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
EPPO!! lezen!!

anyway.. ik heb voorgesteld aan het bedrijf waar ik werk om 6:45 te beginnen elke dag. echter omdat zij wisselende werktijden hebben willen ze hier niet aan doen.
daarnaast moet ik mee leren leven dat ik af en toe te laat kom maar dat moeten hun denk ik ook doen.

Ik kan niet toveren.
Ik heb vandaag ook gezecht accepteren ze niet dat ik af en toe te laat kan komen. dan zetten we het contract stil en dan ga ik naar andere werkgever. Maar dat wilde ze niet aangezien ik goed presteer, kortom ze accepteren het.

op de mensen die alleen maar flamen!!
Ga iemand anders pesten :( je deurbel of zo..
Ik vraag niet om dit soort commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik doe nu al 7 maanden Barendrecht - Alkmaar en dat wordt je toch wel een beetje zat na een tijdje ;)

A29 - A15 - A4 (beneluxtnl) - A20 - A13 - A4 - A5 - A9. Totaal 115 kilometer.

Ipv A4 (beneluxtnl) zou ik ook A16 (brienenoordbrug) kunnen doen, maar daar is voor 06.00 al geen doorkomen meer aan. Op de A15/A4 kun je tot 06.15 nog wel redelijk doorrijden. Daarna is het vaststaan.

Om 06.00 weg, om 07.30 aankomen. Om 16.00 weer weg en om 18.00-18.30 weer aankomen. Nu heb ik bedongen dat ik af en toe een dagje mag thuiswerken. Scheelt een hele hoop stress en vermoeidheid, vooral als je dat op vrijdag doet :)

Je baas kan wel van je eisen dat je op tijd komt, is ook niet meer dan normaal overigens. Wil dat niet lukken, moet je daar over praten, maar vooral eerder weggaan. Dan ga je een paar maanden vroeg weg, je volgende opdracht is vast dichter bij.

Gelukkig is de mijne net afgelopen. Een volgende heb ik nog niet, dus ik zit nu thuis wat klusjes op te knappen voor mijn baas die nog lagen te wachten op iemand die zich verveelde. Ook wel erg relaxed voor een paar weken.

[ Voor 11% gewijzigd door Gerco op 05-04-2006 21:40 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij mij op het werk is het echt goed geregeld: "8 uur per dag werken, hoe je het doet moet je zelf weten". Ik kom meestal rond half 9 binnen en ga rond 5 uur naar huis, woon 25km van mijn werk af. Een collega van mij begint regelmatig pas om half 12, maar gaat dan ook een stuk later naar huis.

Soms dan zak ik door de week door en belt mijn chef me wakker om 10 uur, geen probleem zolang ik de uren maar maak.

[ Voor 3% gewijzigd door Puntslash op 05-04-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 09:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
To_Tall schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:21:
[...]

EPPO!! lezen!!

anyway.. ik heb voorgesteld aan het bedrijf waar ik werk om 6:45 te beginnen elke dag. echter omdat zij wisselende werktijden hebben willen ze hier niet aan doen.
daarnaast moet ik mee leren leven dat ik af en toe te laat kom maar dat moeten hun denk ik ook doen.

Ik kan niet toveren.
Ik heb vandaag ook gezecht accepteren ze niet dat ik af en toe te laat kan komen. dan zetten we het contract stil en dan ga ik naar andere werkgever. Maar dat wilde ze niet aangezien ik goed presteer, kortom ze accepteren het.

Ik lees je post en reageer daar op. Dat je het commentaar niet wilt begrijpen of lezen, is weer iets anders. Niemand loopt hier te flamen. Ik zeg alleen: je komt te laat, ga eerder weg. Dat dat vroeg is, rot voor je

Dat ze het accepteren, erg fijn voor jou, maar imo zou je heel deze situatie moeten voorkomen ipv acceptatie afdwingen doordat je goed je werk doet :). Gewoon mijn idee erachter. Ik haat het persoonlijk om 10 min te laat te komen, of gewoon in het algemeen te laat te komen, maakt niet uit hoe laat.

[ Voor 15% gewijzigd door We Are Borg op 05-04-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Laatst online: 07:56
Als je 10 minuten te laat bent dan blijf je toch ook gewoon 10 minuten langer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind het op mijn stage altijd prettig vroeg te zijn. 8:30 begint het hier en ik ben er eigenlijk altijd om 8:15. Meestal de eerste. Ik ben ook vrijwel altijd als laatste weg, om 17:30 ofzo. De rest van de werknemers zijn nooit voor 8:30 hier en hooguit om 17:15 weg. :P
Als ik 75KM moest rijden voor m'n werk zou ik eens heftig overwegen te verhuizen, dat is wel een beetje erg ver en de kans is dan veel te groot dat je niet op tijd bent omdat het verkeer onvoorspelbaar is.
guidob schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:30:
Als je 10 minuten te laat bent dan blijf je toch ook gewoon 10 minuten langer? :?
Dat werkt niet echt lekker, of je moet een baan hebben waarin je niets te maken hebt met collega's. Het is onhandig als iedereen op verschillende tijden binnenkomt en weer weg gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Cyphax op 06-04-2006 11:39 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Cyphax schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:38:
Dat werkt niet echt lekker, of je moet een baan hebben waarin je niets te maken hebt met collega's. Het is onhandig als iedereen op verschillende tijden binnenkomt en weer weg gaat.
Nu ja, ik neem aan dat je langer dan 20minuten per dag werkt? Dat houdt dus in dat je 7,3 uur lang met je collega's kunt overleggen etc etc.

Op een van mijn stages was het ook zo: tussen 8 en 9 binnen en tussen 4 en 5 naar huis. Hield dus uiteraard wel in dat vergaderingen en zo meestal ergens tussen 9 en 4 waren.
_echt_ stilzitten omdat je een collega nodig had die er nog niet was of al weg was kwam niet voor want dat is gewoon slechte planning dan :P

Bij mijn huidige baan is het vrij hard om 9 uur beginnen en om 5 uur wordt je de deur uitgeveegd (tenzij er en dringende reden is om vroeger te beginnen of later te stoppen).

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Mjah af en toe iets later moet niet zo'n probleem zijn, en als je werktijden niet 100% vastliggen maakt het helemaal niet uit. Waar ik wel een hekel aan heb zijn mensen die 8 uur werken per dag beschouwen als 8 uur aanwezig. 8:00 binnenkomen lopen, computer aanzetten, koffie halen, kletsen, voordat ze iets gaan doen is het 8:20 - 30 vervolgens wel 45 minuten middagpauze nemen, maar om 16:15 de computer al uitzetten, en om 16:30 de deur uitrennen. :/ zo de schurft aan die mentaliteit, en dan mij vreemd vinden. Ik ben er altijd al voordat de rest er is, en ga ook later weer weg :P heb 45 urige werkweek, werk van ongeveer 7:45 / 8:15 tot het nodig is, wat meestal neerkomt op 18:30 / 19:00 Voordeel is dat ik me nooit echt druk hoef te maken als ik iets later ben, of iets eerder weg wil een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:08:
[...]
Nu ja, ik neem aan dat je langer dan 20minuten per dag werkt? Dat houdt dus in dat je 7,3 uur lang met je collega's kunt overleggen etc etc.
Het is ook geen ramp, hooguit onhandig maar dat zou ik genoeg reden vinden om in principe met z'n allen om dezelfde tijd te beginnen. :)
Je zult net om 17:00 een vraag willen stellen aan je collega over iets dat net om de hoek komt kijken, maar die was die ochtend een half uur eerder begonnen en is dus om 16:30 naar huis gegaan ofzo. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk in héél klein IT bedrijf, 5 man. Deze zijn gelukkig zeer flexibel. Als ik mijn 38 uur per week maar haal. Het ene moment ben ik om 09.00 uur op m'n werk, andere moment om 10.00 uur. De ene dag ga ik dan weer eerder weg dan de ander. Vaak is er 's avonds ook nog een klus te doen, aangezien we webhosting doen. Dan staat het ticketsysteem open en doe ik af en toe wat tickets er tussendoor.

True, ik zal niet elke week 38 uur halen, maar ik schrijf weer geen overuren als ik een paar uurtjes op een avond moet werken omdat er een serververhuizing is.

Ook kan ik, indien geen bespreking met collega's, lekker thuis werken. Als ik mezelf echt een keer écht brak voel, ga ik thuis werken, soms nog in pyjama en al.

Kortom, flexibele tijden ruleren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 12:47

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik woon 10 km bij mijn werk vandaan en stap elke dag netjes op de fiets, ik fiets daar ongeveer 20 minuten over, dus als ik om 08:40 weg ga dan ben ik precies om 09:00 op mijn werk aanwezig.

Uiteraard kom ook ik wel eens te laat.... in de stad is er altijd wel iets wat je ophoudt, idiote stoplichten op onzinnige plaatsen, wegwerkzaamheden (heb je als fietser dus ook last van) en uiteraard mensen die de weg ophouden met hun volgeladen vrachtauto :)

daarentegen, als ik met de auto ga ben ik 10 minuten onderweg en kom ik nooit te laat, maar de baas wil geen onkosten daarvoor vergoeden, dus fiets ik maar (13,50 parkeergeld per dag + 3 keer per maand een kleine 55 liter aan benzine is niet fijn voor de portomonee)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 09:07

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

3x per maand 55 liter benzine voor 10km???

Ff rekenen. 20km per dag. Ongeveer 20 werkdagen per maand. Dus 400km per maand. En daar heb je 165 liter benzine voor nodig??? Wat voor auto heb jij?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
Ik herinner mij ooit eens dat mijn leidinggevende mij aansprak (paar opdrachten geleden) dat ik 3 minuten te laat binnen kwam.

Mijn reactie was vrij simpel:
Je hebt gelijk. Weet je wat, ik kom voortaan strak op tijd, maar ik vertrek dan ook strak optijd en verders zal ik mijn werkniveau en hoeveelheid aanpassen aan de rest hier. (de rest werkte aanzienlijk trager)....

Daarnaast gaf ik aan dat ik niet gediend was van flauwe kul van 3 minuten... 10 minuten/15 minuten strucutreel... owkee, mee eens.. maar 1 keer 3 minuten...tja...

Later kwam ook de excuses...
Maargoed, jij komt structureel te laat.... toch eerder opstaan..

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

half 9 tot 5 uur... ik kan gewoon 30 minuten te laat komen, telefoon doorschakelen naar je mobiel klaar...

ik heb vaak last van treinen vooral als die ook nog is vertraging hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:00:
3x per maand 55 liter benzine voor 10km???

Ff rekenen. 20km per dag. Ongeveer 20 werkdagen per maand. Dus 400km per maand. En daar heb je 165 liter benzine voor nodig??? Wat voor auto heb jij?
Ach, die eerste zin geeft al aan dat ie niet kan rekenen. 30km/u gemiddeld op de fiets elke dag ? Dacht het niet. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30 km/uur gem. kan niet altijd nee maar er zijn genoeg mensen die gaan op de racefiets naar het werk.. doet mn vader ook en die fietst op lange stukken ook echt wel iets boven de 30...
alleen je hebt stoplichten en overig verkeer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Toen ik nog dagelijks fietste deed ik (bijna) 30 ook wel gemiddeld. Het was 6km en ik deed er 12 of 13 minuten over. Wel vrijwel geheel buiten de bebouwde kom, maar toch.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Buiten de bebouwde kom gaat dat een heel stuk makkelijker. Ik heb slechts één keer een gemiddelde boven de 30 gehad waarbij ik 11 kilometer gereden heb met slechts 3 km buiten de bebouwde kom en veel binnen de bebouwde kom. Verder is het meestal ergens tussen de 26 en 27 km/h gemiddeld bij 12 kilometer waarvan 3 buiten de bebouwde kom en dus 9 erbinnen.
Stoplichten zijn funest voor je gemiddelde.

Buiten de bebouwde kom haal ik de 30 gemiddeld wel vaker; hoogste is dus 32 km/h op 30 kilometer fietsen. Vrijwel alleen buiten de bebouwde kom.

[ Voor 21% gewijzigd door WFvN op 06-04-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:06
Cyphax schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:15:
[...]

Het is ook geen ramp, hooguit onhandig maar dat zou ik genoeg reden vinden om in principe met z'n allen om dezelfde tijd te beginnen. :)
Ook om met z'n allen tegelijk op vakantie te gaan?
Je zult net om 17:00 een vraag willen stellen aan je collega over iets dat net om de hoek komt kijken, maar die was die ochtend een half uur eerder begonnen en is dus om 16:30 naar huis gegaan ofzo. :)
Dat werkt juist ideaal: om 17:00 kan je dan mooi je mailtje sturen, je collega leest het mailtje de volgende dag voordat jij er bent, kan je vraag uitzoeken en beantwoorden, en op het moment dat jij binnen komt heb je meteen het antwoord per mail binnen :)

Bij ons is het 7:30 - 9:30 beginnen, en ik merk eigenlijk nooit dat dat tot de problemen leidt die jij schetst. In het allerergste geval wanneer je om 17:00 echt een antwoord moet hebben en het kan echt niet wachten tot de volgende ochtend kan je natuurlijk ook nog mobiel bellen. Die ene keer per jaar dat zoiets voorkomt boeit dan ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

To_Tall schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:21:
[...]

EPPO!! lezen!!

[...]

D'r wordt hier niet veel geflamed hoor ;) Maar hou het wel allemaal even aardig en netjes, als je hier om hulp komt vragen krijg je vanzelfsprekend ook antwoorden die je wellicht minder leuk vind. Geen reden om dan zo uit je slof te schieten, ook minder leuke antwoorden kunnen behulpzaa zijn :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:19

inXs

known as inXs

Maarehh misschien iets heel raars, als je zoveel klaagt over de file enzo en over je tijd dat je weg moet van huis, is de trein dan geen optie?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
CubicQ schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:06:
[...]
Dat werkt juist ideaal: om 17:00 kan je dan mooi je mailtje sturen, je collega leest het mailtje de volgende dag voordat jij er bent, kan je vraag uitzoeken en beantwoorden, en op het moment dat jij binnen komt heb je meteen het antwoord per mail binnen :)
Ja, lekker ideaal als je het die avond nog nodig hebt.

Ik ga ook om 17:30 naar huis.. maar de telefoon staat aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 07-04-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
inXs schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:45:
Maarehh misschien iets heel raars, als je zoveel klaagt over de file enzo en over je tijd dat je weg moet van huis, is de trein dan geen optie?
LoL... Woon in barendrecht nieuwe gedeelte 8)

Trein opties
Pak de fiets naar station om 4 uur vroeg
Pak de bus om 4 uur vroeg
loop een stuk pak de tram 4 uur

grapjas :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
To_Tall schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:46:
[...]

LoL... Woon in barendrecht nieuwe gedeelte 8)

Trein opties
Pak de fiets naar station om 4 uur vroeg
Pak de bus om 4 uur vroeg
loop een stuk pak de tram 4 uur

grapjas :9
heb je dit uitgezocht of ben je gewoon tegen OV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Gerco schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:37:
Om 06.00 weg, om 07.30 aankomen. Om 16.00 weer weg en om 18.00-18.30 weer aankomen. Nu heb ik bedongen dat ik af en toe een dagje mag thuiswerken. Scheelt een hele hoop stress en vermoeidheid, vooral als je dat op vrijdag doet :)
Eh, op vrijdag zou ik juist lekker naar de zaak komen, amper files. Doe je thuiswerken op maandag of dinsdag (file-topdagen).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 10:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PolarBear schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:35:
[...]

heb je dit uitgezocht of ben je gewoon tegen OV?
Wilde ik eigenlijk ook al zeggen. Zelfs van mij uit (binnenlanden Limburg) kan ik binnen 3 uur op een willekeurige gekozen adres in Utrecht (niet zijnde het station) zijn.
Wil nog niet zeggen dat OV een handig alternatief is, maar 4 uur is overdreven.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:52

hneel

denkt er het zijne van

Maasluip schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:51:
[...]

Wilde ik eigenlijk ook al zeggen. Zelfs van mij uit (binnenlanden Limburg) kan ik binnen 3 uur op een willekeurige gekozen adres in Utrecht (niet zijnde het station) zijn.
Wil nog niet zeggen dat OV een handig alternatief is, maar 4 uur is overdreven.
Zie http://www.9292ov.nl B)

Maar volgens mij zijn hier al andere topics over geweest.

In mijn geval is het 1:35 OV versus 0:45 auto (0:30 zonder file)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

OV is gewoon traag. OV vind ik handig als ik 1) geen haast heb en daarbij 2) een rechstreekse verbinding heb zonder overstap

Als ik van de ene kant van Zwolle naar de andere kant wil, ben ik met de fiets veel sneller.
Forenzen? Ook als ik naar m'n werk moet (12 kilometer enkele reis, niet echt ver maar goed) ben ik met de fiets sneller.
Afgelopen week over een leuk 'wedstrijdje' gelezen tussen het OV en een (welliswaar zeer snelle lig)fiets over een afstand van 120 kilometer. Goed, het OV heeft gewonnen...... met een voorsprong van 'maarliefst' 5 minuten.....

OV? Neh... laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

WFvN schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 16:36:
OV is gewoon traag. OV vind ik handig als ik 1) geen haast heb en daarbij 2) een rechstreekse verbinding heb zonder overstap

Als ik van de ene kant van Zwolle naar de andere kant wil, ben ik met de fiets veel sneller.
Forenzen? Ook als ik naar m'n werk moet (12 kilometer enkele reis, niet echt ver maar goed) ben ik met de fiets sneller.
Afgelopen week over een leuk 'wedstrijdje' gelezen tussen het OV en een (welliswaar zeer snelle lig)fiets over een afstand van 120 kilometer. Goed, het OV heeft gewonnen...... met een voorsprong van 'maarliefst' 5 minuten.....

OV? Neh... laat maar.
Ja jij gaat ff elke dag je de pleuris fietsen over 120km ;) Denk jij nou echt dat een gemiddeld persoon ff elke dag 120km fietst op volle snelheid? En bovendien, met de fiets kan je ook sneller zijn dan met de auto.. Het hangt er gewoon vanaf, de situatie, de drukte, de locatie etc etc...

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Zeker.

Maar goed, een kortere afstand is goed te doen.
Als ik zie dat mensen normaal gesproken 45 minuten over een rit zouden kunnen doen als er geen spits was en er nu meer dan het dubbele over rijden, dan weet ik vrijwel zeker dat je met een goede fiets net zo snel bent. Extra voordeel daarbij is dat het 1) geen brandstof kost (wel wat extra boterhammen e.d.) en 2) gratis lichaamsbeweging oplevert.

Tja, ben je ook óp je werk weer afhankelijk van de auto dan word het helemaal een ander verhaal, dan is een fiets dus echt niet handig meer (in de meeste gevallen)

Maar afstanden tot 30 kilometer (enkele reis) beschouw ik nog als goed te doen (er zijn er die 60 enkel rijden maar dat zie je mij dus echt niet doen)

Maar goed, het ging me er dus om dat het OV gewoon traag is. Ik red het van z'n leven niet om binnen een half uur op m'n werk te zijn met het OV, wat ik met de fiets wél red. Ik ben met het OV al meer dan de helft van m'n gebruikelijke tijd kwijt om bij de overstapplek te komen (vlak bij het station). De rit daarna duurt wederom meer dan de helft van m'n gebruikelijke tijd. Daar bovenop moet ik nog 2 keer 3 minuten lopen.

Snelste fietstijd voor woon-werk is 25 minuten. Met het OV zou ik er 41 minuten over doen (als ik de website van het OV mag geloven....)

Nu heb ik in dit geval 'mazzel' dat de vertrektijd van het OV en mijn gebruikelijke vertrektijd nagenoeg gelijk zijn; om 7.00h 's ochtends. Stel dat ik normaal gesproken een kwartier eerder/later zou vertrekken, dan zou ik nog een kwartier langer bezig zijn, dan zou ik dus uitkomen op 56 minuten, dus meer dan het dubbele aan tijd.

OV = Traaaaaaaaaaag met hoofdletter T

[ Voor 44% gewijzigd door WFvN op 08-04-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

WFvN schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:16:
Zeker.

Maar goed, een kortere afstand is goed te doen.
Als ik zie dat mensen normaal gesproken 45 minuten over een rit zouden kunnen doen als er geen spits was en er nu meer dan het dubbele over rijden, dan weet ik vrijwel zeker dat je met een goede fiets net zo snel bent. Extra voordeel daarbij is dat het 1) geen brandstof kost (wel wat extra boterhammen e.d.) en 2) gratis lichaamsbeweging oplevert.

Tja, ben je ook óp je werk weer afhankelijk van de auto dan word het helemaal een ander verhaal, dan is een fiets dus echt niet handig meer (in de meeste gevallen)

Maar afstanden tot 30 kilometer (enkele reis) beschouw ik nog als goed te doen (er zijn er die 60 enkel rijden maar dat zie je mij dus echt niet doen)

Maar goed, het ging me er dus om dat het OV gewoon traag is. Ik red het van z'n leven niet om binnen een half uur op m'n werk te zijn met het OV, wat ik met de fiets wél red. Ik ben met het OV al meer dan de helft van m'n gebruikelijke tijd kwijt om bij de overstapplek te komen (vlak bij het station). De rit daarna duurt wederom meer dan de helft van m'n gebruikelijke tijd. Daar bovenop moet ik nog 2 keer 3 minuten lopen.

Snelste fietstijd voor woon-werk is 25 minuten. Met het OV zou ik er 41 minuten over doen (als ik de website van het OV mag geloven....)

Nu heb ik in dit geval 'mazzel' dat de vertrektijd van het OV en mijn gebruikelijke vertrektijd nagenoeg gelijk zijn; om 7.00h 's ochtends. Stel dat ik normaal gesproken een kwartier eerder/later zou vertrekken, dan zou ik nog een kwartier langer bezig zijn, dan zou ik dus uitkomen op 56 minuten, dus meer dan het dubbele aan tijd.

OV = Traaaaaaaaaaag met hoofdletter T
Ik ben van deur tot deur 45mins bezig.. Ik woon 10mins fietsen van het station in Amersfoort, dan de trein naar Duivendrecht en dan naar Amsterdam Amstel... 45mins... Nou ik ken geen ander vervoersmiddel die dat na doet.. Fiets is al onmogelijk, auto is 1 en al file... Dus tja, het ligt er maar aan waar je woont dus.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je toch je eigen vervoer wil behouden, maar niet in de file wilt staan... een moto?
1) eigen vervoer
2) niet al te duur
3) snel door de files (althans zeker aan 35a40/u)
4) als je de flitspalen weet staan s'avonds afstressen :X

Met een goed leren pak over je kledij blijf je ook nog droog...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
Je hebt ook nog zoiets als blokuren, dus je uren moeten/mogen vallen tussen zo laat en zo laat (bij ons geloof ik 07:00 en 18:00.

Zelf kom ik regelmatig te laat maar bij ons is dat geen issue. 10 minuten te laat is geen eens te laat bij ons. Kom denk ik iets van 4x per maand goed te laat (30 min) maar dan blijf ik weer langer hangen want de tijd kan ik wel besteden én ik werk nog altijd binnen de blokuren. Het wordt écht niet gewaardeerd als ik te laat kom bij de vroege dienst... da's één keer per week en dan ben je de enige die gegarandeerd aanwezig is om 07:30 (werk op de backend support afdeling, en we moeten klaarstaan voor de 2de-lijns incidentbeheerders)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

inXs schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:40:
Ik ben van deur tot deur 45mins bezig.. Ik woon 10mins fietsen van het station in Amersfoort
Dat vind ik zeer knap.

Je moet daarvoor op z'n minst op het station zelf werken maar dan nog..... ook dan red je het niet in 45 minuten.

10 minuten reistijd naar het station plus de tijd voor de trein is 38 minuten (afhankelijk van de tijd soms 42 of in het weekend nog boven 1 uur) dus kom ik al uit op minimaal 48 minuten.

Goed, gezien de afstand ga je dat met de fiets niet redden. En omdat het in een drukker deel van Nederland is, vast ook niet met de auto.
dan de trein naar Duivendrecht en dan naar Amsterdam Amstel... 45mins... Nou ik ken geen ander vervoersmiddel die dat na doet.. Fiets is al onmogelijk, auto is 1 en al file... Dus tja, het ligt er maar aan waar je woont dus.
Euhm..... is het nou 45 minuten totaal of 45 minuten voor de trein?

Maar inderdaad, het is zeer sterk afhankelijk van waar je woont, hoe laat je op je werk wil/moet zijn en waar je werk ligt.

Voor mij is het diep triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn situatie.

Wat een instelling zeg.. Een hele analyse van je route naar het werk daar zit toch niemand op te wachten? Er staat elke dag file in ons landje dit weet je van te voren toch?

Als je chronisch 10 min te laat komt moet je 15min eerder weg gaan kerel ;) Simpel.

1: Ja
2: Nee, maar hij kan je wel verplichten op tijd te komen (dit weet je zelf toch wel? )
3: LOL! Serieus? |:( Wat denk je zelf?

Edit:
Dit werk doe/deed je dus voor een klant van je baas oid?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
ik kom altijd telaat, en dan ben ik nog altijd als 1 van de eersten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben dus wisseldiensten. Als je geen dienst heb mag je van 07:00 tot 10:30 binnen komen. Te laat komen is dus vrijwel onmogelijk dan al zijn er nog gasten die het voor elkaar krijgen. Als je vroege dienst heb MOET je om 07:00 er zitten.

Toen ik nog op een servicedesk zat en je kwam te laat dan was de servicedesk gewoon dicht. Er zit immers niemand. Er zijn lui weg gestuurd hierom. Dat vind ik niet meer dan normaal. Je werkt met klanten namelijk en die willen geholpen worden.

Als je werk doet wat niet tijd-kritisch is zeg maar dan mag er best wat flexibeler mee omgegaan worden. Werk je wat langer bijv.

Moet je echter bij een klant zijn en je komt te laat dan is het wat anders. Doe je dat elke dag dan ben je imo gewoon een laml*l :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

WFvN schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:21:
[...]

Dat vind ik zeer knap.

Je moet daarvoor op z'n minst op het station zelf werken maar dan nog..... ook dan red je het niet in 45 minuten.

10 minuten reistijd naar het station plus de tijd voor de trein is 38 minuten (afhankelijk van de tijd soms 42 of in het weekend nog boven 1 uur) dus kom ik al uit op minimaal 48 minuten.

Goed, gezien de afstand ga je dat met de fiets niet redden. En omdat het in een drukker deel van Nederland is, vast ook niet met de auto.

[...]

Euhm..... is het nou 45 minuten totaal of 45 minuten voor de trein?

Maar inderdaad, het is zeer sterk afhankelijk van waar je woont, hoe laat je op je werk wil/moet zijn en waar je werk ligt.

Voor mij is het diep triest.
Totaal.. Ik vertrek 7.13 ongeveer van huis, trein van 7.29 op Amersfoort centraal, die gaat naar Duivendrecht - Schiphol.. Hij komt ongeveer 07.54 aan op Duivendrecht, dan heb ik de metro naar Amstel van ongeveer 07.55, of de trein van .58.. Naast Amstel werk ik ;) Naja 50mins dus :P

edit: ik heb flexibele werktijden trouwens, als ik mijn uren maar haal per maand zeg maar, dus te laat komen gaat gelukkig niet.. Ik ga ook soms wel met de auto naar me werk (als ik nog ergens anders heen moet). Dan vertrek ik rond kwart voor 7 met de auto en dan met geluk ben ik er om 8uur.. Meestal later..

[ Voor 13% gewijzigd door inXs op 08-04-2006 21:45 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:11
Haha, ik woon in een hele oostelijke uithoek van het land. Ik heb anderhalf jaar terug op een klus in Zwolle gezeten voor 10 maanden.
Ik vertrok elke ochtend 6.15, dan was ik om 7.35 op plaats van bestemming. 8 uur begon het werk. Service werk tussen 8 en 16.30 Die 25 minuten te vroeg schreef ik gewoon dagelijks als reisuren.
Als ik echter om 6.30 van huis reed, dan kwam ik pas om 8.30 aan. Dus een half uur te laat.
Werk is werk, optijd is optijd.
@TS mee leren leven en vroeger van huis.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Laatst online: 09-09 22:56

Rejgun

Leven is Bier drinken

Waarom niet afspreken dat je inderdaad om 7 uur begint en vervolgens ook een uur eerder naar huis toe mag. Zo ontloop je de ochtendspits en de avondspits. Jij blij, werkgever/opdrachtgever blij.

Audi: Vorsprung durch Technik

Pagina: 1 2 Laatste