Toon posts:

[XP] Setup start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik een CD van Windows XP SP2 erin schuif, en probeer te booten, dan blijft ie steken op de melding Setup is checking hardware.

Dit is een legit cd'tje en is met hetzelfde CD'tje ook al geinstalleerd. Hiervoor had ik het ook, maar m'n workaround was de USB Legacy aan of uit ( :? ) te zetten. Ik heb beide geprobeerd en tevergeefs werkte het niet.

Het gekke is dat bij dos achtige enviroments m'n usb keyboard gewoon niet werkt :?

Ook m'n workaround hiervoor was een PS/2 Keyboard erin te pluggen.

Specs:

Asus K8N / nforce 3
AMD Athlon 3000+ @ 2.4GHz.
PC3200 / 2x1GB geheugen.
1x200GB seagate baracuda & 2x S-ata Maxtor 160GB.
X800XT etc etc.

Ik maak gebruik van Windows XP SP2 integrated.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:40
Laadt eens je BIOS setup defaults... Misschien heb je een keertje zitten tweaken ofzo.

Stay safe

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hele Bios zeker 3 keer doorgelopen. Ik denk niet dat m'n HTT op 240 iets uitmaakt met het booten van XP :P

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:12:
Ik heb het hele Bios zeker 3 keer doorgelopen. Ik denk niet dat m'n HTT op 240 iets uitmaakt met het booten van XP :P
Met denken en vermoeden kom je niet tot een oplossing. Laad dus gewoon es de BIOS defaults en probeer dan windows setup te draaien om dit als mogelijke oorzaak uit te sluiten.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Ik heb dit ook eens gehad, was toen wat met de hardware aan het klote.
De hele pc schoongemaakt en toen ging die wel weer verder. :?
Had daarna veel problemen met de HD waarna ik de IDE kabel heb vervangen. Sindsdien geen problemen meer.

Verwijderd

Topicstarter
Luuk1983 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:17:
[...]

Met denken en vermoeden kom je niet tot een oplossing. Laad dus gewoon es de BIOS defaults en probeer dan windows setup te draaien om dit als mogelijke oorzaak uit te sluiten.
Gedaan, geen resultaat. Ik had alles al een paar keer afgelopen... Maar m'n vermoeden nu is dat het te maken met de floppy drive heeft. Ik heb 'm fysiek niet aangesloten en ook disabled in de bios staan ( Who needs 1 these days :? ). Het zou best kunnen dat de Setup van XP zoekt naar een flop drive en daarom vastloopt omdat die er niet zit.

Rest me niks anders dan deze weer aan te sluiten en opnieuw te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou vandaag maar weer es een poging gedaan en toen bleek het al snel met m'n S-ata drives te maken te hebben. Ik snap alleen waarom niet, het is een SP2 integrated CD'tje. Schijven eraf gekoppeld en het werkt weer :)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-03 04:21

ThunderNet

Flits!

Zet in je bios eens Plug and Play OS op on :) Of verander deze setting in je bios iig.
Dit kan nog wel eens helpen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 22:45

Majapro

Deventer

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:46:
Nou vandaag maar weer es een poging gedaan en toen bleek het al snel met m'n S-ata drives te maken te hebben. Ik snap alleen waarom niet, het is een SP2 integrated CD'tje. Schijven eraf gekoppeld en het werkt weer :)
wil winhowsWindows dan niet booten vanaf de sata?

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 19-04-2006 22:52 . Reden: Laten we het besturingssysteem maar gewoon noemen zoals het heet ;) ]

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Pagina: 1