PHP server geeft blank scherm

Pagina: 1
Acties:

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Om maar even bij het begin te beginnen, we zijn bezig een oud forum terug het leven in te roepen.

Het oude forum was geinstalleerd op een Linux server, maar aangezien dat, omdat het PHP is, niet uitmaakt hebben we nu alles op een Windows NT server geplaats.

Alles netjes volgens de standaard regels geinstallerd (MySQL, PHP, Apache) zonder de PERL scripts, aangezien we dit niet gebruiken.

Nu hadden we al wat implementation fouten, echter zijn die nu allemaal, door een paar kleine instellingen te veranderen, opgelost.

Het enige probleem wat we nu nog hebben is dat als ik de localhost, waar alles op geinstalleerd is, proberen te benaderen via explorer, dan krijgen we een blank scherm.

phpMyAdmin stond ook geinstalleerd en aangezien we de oude complete backup terug gezet hebben zou dit nu ook weer moeten werken met de oude wachtwoorden, echter is dit ook niet het geval.

nu heb ik al enkele websites op dit probleem afgestruint, echter geen van alle geven het probleem wat wij hebben echt neer. Ik krijg bij mijn error_logs ook niets te zien :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[Tue Apr 04 19:03:37 2006] [notice] Apache/2.0.55 (Win32) configured -- resuming normal operations
[Tue Apr 04 19:03:37 2006] [notice] Server built: Oct  9 2005 19:16:56
[Tue Apr 04 19:03:37 2006] [notice] Parent: Created child process 1036
[Tue Apr 04 19:03:37 2006] [notice] Child 1036: Child process is running
[Tue Apr 04 19:03:38 2006] [notice] Child 5532: Released the start mutex
[Tue Apr 04 19:03:38 2006] [notice] Child 1036: Acquired the start mutex.
[Tue Apr 04 19:03:38 2006] [notice] Child 1036: Starting 250 worker threads.
[Tue Apr 04 19:03:39 2006] [notice] Child 5532: Waiting for 250 worker threads to exit.
[Tue Apr 04 19:03:39 2006] [notice] Child 5532: All worker threads have exited.
[Tue Apr 04 19:03:39 2006] [notice] Child 5532: Child process is exiting

En de access_logs geven ook geen vreemde meldingen :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
127.0.0.1 - - [04/Apr/2006:18:43:19 +0200] "GET /phpmyadmin/ HTTP/1.1" 401 475
127.0.0.1 - "" [04/Apr/2006:18:43:29 +0200] "GET /phpmyadmin/ HTTP/1.1" 401 475
127.0.0.1 - "" [04/Apr/2006:18:43:30 +0200] "GET /phpmyadmin/ HTTP/1.1" 401 475
127.0.0.1 - "" [04/Apr/2006:18:43:30 +0200] "GET /phpmyadmin/ HTTP/1.1" 401 475
127.0.0.1 - - [04/Apr/2006:18:45:01 +0200] "GET / HTTP/1.1" 200 -
127.0.0.1 - - [04/Apr/2006:18:58:00 +0200] "GET /phpmyadmin/ HTTP/1.1" 401 475
127.0.0.1 - "" [04/Apr/2006:18:58:00 +0200] "GET /phpmyadmin/ HTTP/1.1" 401 475
127.0.0.1 - sqlmaster [04/Apr/2006:18:58:15 +0200] "GET /phpmyadmin/ HTTP/1.1" 401 475
127.0.0.1 - sqlmaster [04/Apr/2006:18:58:18 +0200] "GET /phpmyadmin/ HTTP/1.1" 401 475
127.0.0.1 - sqlmaster [04/Apr/2006:18:58:18 +0200] "GET /phpmyadmin/ HTTP/1.1" 401 475
127.0.0.1 - - [04/Apr/2006:18:59:47 +0200] "GET /phpmyadmin HTTP/1.1" 401 475

Nu vraag ik mij af hoe we dit op kunnen lossen, want zelf zat ik te denken aan een fout in de config, maar die is er helemaal niet, tenminste, die fout is er helemaal niet want alles staat gewoon goed en standaard ingesteld (op enkele modules na, welke goed ingesteld staan)

Wabbawabbawabbawabba

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 21:04

KrL

Foto foto..

Als je een simpel testbestand plaatst, krijg je dan wel output ?
Bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
<?
 echo "Hello world";
?>

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23

André

Analytics dude

De 401 betekent dat je geen toegang hebt, staan je rechten goed?

Verder is dit meer iets voor DTE :)

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Gewone test bestanden krijg ik inderdaad wel te zien.

En wat betreft de rechten....tja...ik heb al een gedeelte doorgenomen over SQL rechten, echter....deze lijken allemaal goed te staan, maar ik kan ook geen rechten toevoegen (username/password error)

verder staat, zoals ik al zei, alles op standaard kwa PHP en Apache...dus als daar eventuele rechten niet goed zouden staan...dan zou dat wel kloppen ja....

echter dan.....waar vind ik die, aangezien in mijn httpd.conf bestand ik de regel aangepast heb naar dat iedereen kan connecten. Lijkt me dan dus een PHP kwestie...maar ja, hoe kom ik daar achter?

Wabbawabbawabbawabba

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

KatirZan schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:19:
Gewone test bestanden krijg ik inderdaad wel te zien.

En wat betreft de rechten....tja...ik heb al een gedeelte doorgenomen over SQL rechten, echter....deze lijken allemaal goed te staan, maar ik kan ook geen rechten toevoegen (username/password error)

verder staat, zoals ik al zei, alles op standaard kwa PHP en Apache...dus als daar eventuele rechten niet goed zouden staan...dan zou dat wel kloppen ja....

echter dan.....waar vind ik die, aangezien in mijn httpd.conf bestand ik de regel aangepast heb naar dat iedereen kan connecten. Lijkt me dan dus een PHP kwestie...maar ja, hoe kom ik daar achter?
Check de bestandsrechten eens.
Error 401 Authorization Required
Apache zal het een worst wezen wat de database wel of niet wil.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
hoe bedoel je bestandsrechten? aangezien alles namelijk niet op read-only staat e.d.

ik heb even het .htaccess bestand geedit, zodat ik in ieder geval geen wachtwoord hoef in te vullen, maar dit resulteerd ook in een blanco scherm

[ Voor 48% gewijzigd door KatirZan op 04-04-2006 22:52 ]

Wabbawabbawabbawabba

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:36
Als je een helemaal lega pagina krijgt kan het zijn dat je PHP over z'n nek gaat.

Probeer eens een simpel phpinfo script te maken:
PHP:
1
2
3
4
// phpinfo.php
<?
    phpinfo();
?>

Als hij die niet draait werkt je PHP waarschijnlijk niet goed. Check je error_log van je Apache server voor memory errors.

Overigens, het error_log wat je gepost hebt is een Apache server die start en daarna meteen weer gestopt is ([Tue Apr 04 19:03:39 2006] [notice] Child 5532: All worker threads have exited.). Het lijkt verdacht veel op de log van een restart en voor de rest niets anders.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
ShadowLord schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:02:
Als je een helemaal lega pagina krijgt kan het zijn dat je PHP over z'n nek gaat.

Probeer eens een simpel phpinfo script te maken:
PHP:
1
2
3
4
// phpinfo.php
<?
    phpinfo();
?>

Als hij die niet draait werkt je PHP waarschijnlijk niet goed. Check je error_log van je Apache server voor memory errors.

Overigens, het error_log wat je gepost hebt is een Apache server die start en daarna meteen weer gestopt is ([Tue Apr 04 19:03:39 2006] [notice] Child 5532: All worker threads have exited.). Het lijkt verdacht veel op de log van een restart en voor de rest niets anders.
Daarmee duidt ik dus aan dat de errorlog geen fouten aangeeft. Uiteraard heb ik de phpinfo script al geprobeerd (doe dit altijd na een apache/mysql/php installatie) en dit werkte perfect.
Echter we zijn nu in een ander stadium terecht gekomen, tenminste, theoretisch.

Wat het probleem zeer waarschijnlijk is, dat is de database. Ik ben met mijn stomme kop vergeten een database aan te maken met MySQL, waardoor ik dus geen nieuwe gegevens over kan zetten in config.php (inlog gegevens MySQL database), dus het oude forum kan geen aanvraag doen naar de database, dit resulteerd (naar mijn weten) in een blank scherm zonder error vermelding.

Stappen die ik nu dus blijkbaar moet doen is het volgende :

In MySQL-NT een nieuwe DBase aanmaken, de login gegevens hiervoor vermelding in het config.php bestand, hierna het forum starten via de localhost, dan inloggen op phpMyAdmin, van hieruit de oude database terug plaatsen.

Volgens mij moet dit wel gaan werken, echter zit ik nu op mijn werk en kan dit niet per direct proberen, daarom de vraag, kan dit een oplossing zijn?

Wabbawabbawabbawabba

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Okay, problem solved, dankzij mijn eigen simpele nadenken.

Nu het volgende, want dit is iets lastiger.

De oude server was een linux server, de nieuwe een windows.....

Ik kan onderhand WEL inloggen op de website, ik zie hierbij de frontpage, echter wordt er niets geladen (stel ik klik op een link, welke moet openen in het rechter scherm, dan werkt dit niet)

Misschien dat ik nog iets verder moet gaan kijken bij de instellingen? Of zegt iemand hier : "Nou, ik ken dat en heb dat een keer simpel opgelost door dit en dat te doen"

Wabbawabbawabbawabba

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voor dit soort problemen heb ik maar 1 tip: debuggen!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:21:
Voor dit soort problemen heb ik maar 1 tip: debuggen!
Tja, debuggen.... geen probleem....

Heb ook al van iemand gehoord dat het kan liggen aan de gegevens die zich in het bestand "localhost" bevinden.... ga dat eerst even proberen eer ik begin aan het langdradige en langdurige debuggen van een website met ruim 10.000 leden.... (gaat hier namelijk om vwforum.nl ....)

Wabbawabbawabbawabba

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik kreeg altijd een blank scherm als de Apache server stond ingesteld op 'safe mode' geloof ik.
Dat geeft hij bij een foutmelding geen output om te zorgen dat rotjochies niets af kunnen leiden uit de foutmeldingen :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:53:
Ik kreeg altijd een blank scherm als de Apache server stond ingesteld op 'safe mode' geloof ik.
Dat geeft hij bij een foutmelding geen output om te zorgen dat rotjochies niets af kunnen leiden uit de foutmeldingen :)
Ben geen safemode of wat dan ook tegen gekomen.

We zijn nu onderhand weer iets verder gekomen, maar het eerste wat we gaan doen is de domein naam weer linken aan de website, dit zal in ieder geval enkele bestandslokaties oplossen (aangezien er, om de 1 of andere idiote reden, PHP bestanden staan die gelinkt staan naar een website adres (bijv. www.vwforum.nl/images/blaat.gif) ).

Ik hoop dat dat de meeste problemen op zal lossen en dan kunnen we later wel verder kijken.

Het mooie trouwens van inloggen via de localhost is dat het rete snel zou moeten gaan, echter volgens mij is de site gewoon op zoek naar adressen die niet aanwezig zijn (als de link van vwforum.nl ) en daarom er 4 minuten over doet om een halve pagina te laden....

Wabbawabbawabbawabba

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
En weer een update, ook om dit topic weer even aan de aandacht te brengen :

We zijn er achter gekomen dat de backup van de oude SQL database niet volledig werd terug geplaatst (error melding dat een bepaald bestand al bestond waarna deze alles er uit knikkerde, dus maar 600 mb van de 1,7gb werd terug geplaatst. )

Nu ben ik diezelfde database opnieuw aan het terug plaatsen met een gedeeltelijke rewright, wat wil zeggen dat ik al een deel van de oude database geplaatst heb en deze aan het overschrijven ben, ondertussen is deze uitgegroeid tot een kleine 1,1gb, dus dat gaat goed.

Ik verwacht ook dat dit het "trage" probleem op zal lossen, omdat het forum dus op zoek was naar bestanden die helemaal niet voor kwamen in de, toen, huidige database.

Maar dan nu nog wat :

Wij hebben op deze website dus ook een forum shop, deze werkt trouwens perfect, niets op aan te merken, echter op het moment van inloggen op deze website krijg ik bovenaan een melding dat een bepaald bestand aan te passen valt (een CHMOD foutmelding) wat dus niet zou mogen (logisch)
Windows heeft geen CHMOD functie op de command prompt, echter kan je wel mappen bepaalde rechten geven. Alhoewel ik dit vreemd vind, want als je als admin inlogged zou je die mappen ook gewoon aan mogen passen (of zie ik dat verkeerd? ). Het mooie er van is dat als je de database aanpast (inlogged op de website) dat je daarmee automatisch als administrator inlogged op de database van de SQL server....dus heb je automatisch alle rechten.
Valt hier omheen te werken of moet ik het maar gewoon accepteren?

Wabbawabbawabbawabba

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 19:11
Chmod is dat niet op fileniveau?
Dus zal je de user die uw webserver gebruikt rechten moeten geven tot de betreffende map/file.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 19:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ondertussen ben ik hier de link met software ontwikkeling helemaal kwijt, dus een move naar Software Algemeen lijkt me wel op z'n plaats :)

Maaruh.. ook onder Windows kun je rechten toekennen aan/op files. ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
ja klopt, echter, dit werkt op login niveau, niet op xs van website...

moet ff gaan klooien met de ftp server denk ik :)

Maarja, 92% van de sql backup is nu terug geplaatst, gaat wel tergend langzaam...

Wabbawabbawabbawabba

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
deze mag wat mij betreft op slot :) probleem is opgelost, hele nieuwe webpage opgezet en de oude database geplaatst. Dit bleek te werken :)

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1