[webserver] bij ext. ip kom ik uit bij router ipv site

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik heb een webserver op mijn pc draaien, maar als ik op mijn pc daarvan een site wil bekijken of een forum wil installeren, kan ik er niet komen want mijn routerpagina komt dan in beeld. Bij mijn buurman (en natuurlijk anderen) komt wel mooi de website die ik op mijn webserver host op het beeld. Wat doe ik hieraan? Ik ga natuurlijk niet voor elke test-site naar de buurman om daar ff dingen te testen...

Ik ben wireless verbonden met mijn Sitecom WL-109 router en adsl modem

[ Voor 9% gewijzigd door maarud op 04-04-2006 18:26 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:25

momania

iPhone 30! Bam!

http://localhost gebruiken?

En als je een domein naam gekoppeld hebt, kan je die vaak instellen in je router, zodat je weer terug uitkomt bij de juiste pc in je lan :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

http://localhost kun je gebruiken of het interne IP-adres moet ook werken. Misschien moet je dan wel nog een instelling op je webserver aanpassen.

niet zo snel typen boven mij

[ Voor 85% gewijzigd door silverstorm op 04-04-2006 18:29 ]

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• maarud
  • Nu online
ik zal wel ff loacalhost gebruiken, maar komen de instellingen van de databases dan niet verkeerd uit? Anders komt buurman (om het zomaar ff te zeggen) op een forum waarvan dingen niet werken omdat de database op localhost staat geinstalleerd...

offtopic:
mensen buiten mij kunnen alleen op mijn site's komen als DMZ aan staat voor mijn pc, is dity niet te veranderen? Anders lig ik open en bloot voor hackers... Poort 8080 (poort van usb webserver) openstellen (UDP/TCP) werkt niet

[ Voor 35% gewijzigd door maarud op 04-04-2006 18:39 ]

Verwijderd

mcandor schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:35:
ik zal wel ff loacalhost gebruiken, maar komen de instellingen van de databases dan niet verkeerd uit? Anders komt buurman (om het zomaar ff te zeggen) op een forum waarvan dingen niet werken omdat de database op localhost staat geinstalleerd...
Wie maakt er volgens jou een verbinding met de database server. Is dat de webserver of de client?
offtopic:
mensen buiten mij kunnen alleen op mijn site's komen als DMZ aan staat voor mijn pc, is dity niet te veranderen? Anders lig ik open en bloot voor hackers... Poort 8080 (poort van usb webserver) openstellen (UDP/TCP) werkt niet
Je moet het verkeer over een poort op je router forwarden naar je webserver.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Jij moet localhost gebruiken. localhost wordt dmv de hosts-file namelijk altijd naar 127.0.0.1 geresolved, wat gewoon je lokale ip is. ;)

Signature

• maarud
  • Nu online
offtopic:
cheatah ook Lost-fan ? :P

ik dacht voor als het forum bijv. info nodig heeft dat hij de info gaat zoeken op localhost/mysql, en bij de mensen die het forum bekijken staat er dus niet die database op hun hdd, maar op die van mij.
daarom dacht ik dat het op het ext. ip geinstalleerd moest worden...
snappie?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

mcandor schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:12:
offtopic:
cheatah ook Lost-fan ? :P

ik dacht voor als het forum bijv. info nodig heeft dat hij de info gaat zoeken op localhost/mysql, en bij de mensen die het forum bekijken staat er dus niet die database op hun hdd, maar op die van mij.
daarom dacht ik dat het op het ext. ip geinstalleerd moest worden...
snappie?
Snap ik, zit een logica achter, maar is iets dat je absoluut nooit moet doen.
Zodra je IP veranderd heb je een gigantisch probleem :)

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Als jij je (My)SQL-server draait op je pc waar je ook je webserver op draait, moet je bij je instellingen de databaseserver ook als localhost (127.0.0.1) opgeven. Je webserver maakt verbinding met je database via een poort. Het bezoekende IP is voor de databaseserver de webserver (die legt de verbinding). Je hoeft dus ook maar de gebruiker@localhost toegang te geven. Dit is wel een beveiligingspuntje. Verder zou ik je DB-serverpoort ook lekker dicht houden naar "buiten".

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Pagina: 1