Nieuwe PC start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:06
hey,

om te beginnen ga ik ef de de titel uitleggen :)

gister heb ik dus een paar nieuwe spullen voor mijn pc binnengekregen namelijk :

amd x2 3800+ 2 x 512 kb cache
gf 7900 GT
Gigabyte GA-K8-SLI

ik was dus heel blij en bouwde snel alles in mijn pc :P

maar toen begon het probleem :(

ik druk op de aanknop van mun pc en het enigste wat ie doet is de fans heel even laten draaien [ laten we zeggen 1/10 e rondje ] en de fans en de neonbalken lichten heel even op :'(

daarna hoorje [ meteen na die stroomstoot zeg maar ] een klik in de voeding.

voeding = ASUS A-45GA 450 watt en 29 A op 12 V lijn

verder heb ik dit al geprobeerd :

- andere voeding erin gezet [ OEM voeding 400 wat ] - zelfde probleem
- motherbord tray eruit gehaald alleen proc en geheugen erin en alleen 12 V kabel aangesloten - zelfde probleem
- alle kabels gecontroleerd en was niks mis mee
- gekeken of er iets mis was met mobo [schade of zo] niks gevonden en heb er zon 100 x overheen gekeken :Y)

plz kan iemand mij helpen ben ten einde raad :'(

EDIT : verdere systeemeisen niet te vergeten :

1 GB dual channel kingston hyper x
1 x maxtor diamondmax 8 40 gb ide
1 x seagate berruda 7200.8 120 gb sata
1 x dvd brander
soundblaster live! 24bit

[ Voor 10% gewijzigd door Nano2009 op 04-04-2006 18:12 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer t maar even : 4 pins 12V stekkertje op je mobo aangesloten?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Haal ten eerste even je Neon 'balken' van je pc af. Je moet eigenlijk al het overbodige van je computer afhalen. (1 harde schijf, 1-2 geheugen dimm's enz.)

Heb je verder Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gelezen? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Satch op 04-04-2006 18:13 ]

• Nano2009
al gedaan :)

verder zat er op de 12 V aansluiting wel een zwart klepje dat 4 pinnetjes veborg [ dus als je die eraf haalde kon je een 24 pins 12 V aansluiting op het moederbord aansluiten ]

heb met die 4 pinnetjes geprobeerd en zonder maar nog steets zelfde effect

Verwijderd

het lijkt wel of je ergens kortsluiting hebt,de zekeringen van de voedingen lijken te zijn geknpapt.Controleer alles eens,of het moederbord b.v geen rechtsreeks contact maakt met de kast,ik bedoel dan gedeeltes van de printplaaat.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
"Help!" in je topictitel wordt meestal niet zo gewaardeerd

Het klinkt alsof je kortsluiting maakt. Een veelgemaakte fout bij de eerste keer dat mensen een pc bouwen is dat men geen afstandhouders gebruikt tussen het moederbord en de kast. Dan maak je dus kortsluiting, en schakelt de zaak weer uit.
En is je stopcontact geaard? Sommige voedingen schakelen uit als de aarde niet goed is. Sluit een pc en monitor altijd aan op een geaard stopcontact.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Nano2009
Metal schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:12:
Haal ten eerste even je Neon 'balken' van je pc af. Je moet eigenlijk al het overbodige van je computer afhalen. (1 harde schijf, 1-2 geheugen dimm's enz.)

Heb je verder Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gelezen? :)
thnx

ben nog niet zo lang op tweakers dus zal ef kijken :)

ik heb alles er al afgehaald zoals ik al zij :

motherbord tray eruit gehaald alleen proc en geheugen erin en alleen 12 V kabel aangesloten - zelfde probleem
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:14:
offtopic:
"Help!" in je topictitel wordt meestal niet zo gewaardeerd

Het klinkt alsof je kortsluiting maakt. Een veelgemaakte fout bij de eerste keer dat mensen een pc bouwen is dat men geen afstandhouders gebruikt tussen het moederbord en de kast. Dan maak je dus kortsluiting, en schakelt de zaak weer uit.
En is je stopcontact geaard? Sommige voedingen schakelen uit als de aarde niet goed is. Sluit een pc en monitor altijd aan op een geaard stopcontact.
alles is geaard en de voeding deed het gewoon goed in mijn vorige pc en verder is dit niet mijn eerste pc die ik in elkaar heb gezet :)

[ Voor 40% gewijzigd door Nano2009 op 04-04-2006 18:16 ]

Verwijderd

hmm,was net een paar seconden eerder :)

Verwijderd

Je hebt het mobo ook al geprobeert,zonder dat ie op de tray bevestigt is?

Dus b.v op het schuim ,of het statische zakje van de mobo.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 15:06
Lijkt me een dood moederbord (er zit ergens kortsluiting lijkt het wel). Ben je niet vergeten spacers te plaatsen?

[ Voor 3% gewijzigd door naftebakje op 04-04-2006 18:19 . Reden: Laaaat, véél te laaaat ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Nano2009
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:17:
Je hebt het mobo ook al geprobeert,zonder dat ie op de tray bevestigt is?

Dus b.v op het schuim ,of het statische zakje van de mobo.
nee nog niet geprobeerd zal dalijk meteen ef proberen :)

maar nu heb ik mijn oude pc in dezelfde kast enz gezet [ thermaltake shark ] ook zelfde voeding

en nu doet die pc het wel gewoon perfect :/

dus ipv gigabyte sli mobo - ander gigabyte mobo
ipv amd x2 3800+ - pentium 4 3.0 ghz
ipv 7900 GT - fx 5700LE

:?

Verwijderd

Aparte 4-pins 12V syekkertje aangesloten?
Dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Dus degene bij je CPU in de buurt, niet degene naast je 20-pins voeding stekker.

• Nano2009
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:32:
Aparte 4-pins 12V syekkertje aangesloten?
Dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Dus degene bij je CPU in de buurt, niet degene naast je 20-pins voeding stekker.
http://www.gigabyte.com.t...28&ProductName=GA-K8N-SLI

als je dan het plaatje vergroot zie je een zwart ding op de 12 V aansluiting
die kun je er gewoon vanaf trekken

dus ik heb gewoon 24 pins erin gedaan deed ie niet en 20 pins zelfde effect ... :?

en ik heb ook de 4pins 12 v aansluiting aangesloten ja ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Nano2009 op 04-04-2006 18:40 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 09:48
Heb je het stekkertje van de koeler van je CPU aangesloten op de juiste aansluiting op je moederbord?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:07
Al een ander, getest reepje geheugen geprobeerd? (probeer eerst DIMM1, dan DIMM3)
Anders ga ik voor DOA mobo. CPU lijkt me stug. RMA'en dus :).

[ Voor 46% gewijzigd door The__Virus op 04-04-2006 18:45 ]

Verwijderd

Heb je al geprobeert om zonder hardeschijf te starten??
Zonder geheugen?? :Y)

Just my 2 cents$ :Y)

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
heb je ook je cmos gereset? misschien is je mobo wel gewoon kapot. dat komt wellis voor

>PC specs<

• Nano2009
0siris schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:41:
Heb je het stekkertje van de koeler van je CPU aangesloten op de juiste aansluiting op je moederbord?
als dat dat ding is wat het dichtst bij de processor zit .... dan ja :P
The__Virus schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:44:
Al een ander, getest reepje geheugen geprobeerd? (probeer eerst DIMM1, dan DIMM3)
Anders ga ik voor DOA mobo. CPU lijkt me stug. RMA'en dus :).
zonder geheugen heb ik al geprobeerd en hetzelfde effect :r

dus andere dimm slots zouden wel niet helpen
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:47:
Heb je al geprobeert om zonder hardeschijf te starten??
Zonder geheugen?? :Y)

Just my 2 cents$ :Y)
zoals ik net ook al zij ook al zonder geheugen geprobeerd en ik heb hem ook al helemaal kaal geprobeerd [ dus alleen maar cpu] maar dat werkte ook niet

:'(
KappeNou schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:50:
heb je ook je cmos gereset? misschien is je mobo wel gewoon kapot. dat komt wellis voor
ja met jumpertjes en met batterijtje maar weet niet of het mobo dat wel door heeft :P

hij doet namelijk niet echt veel

[ Voor 16% gewijzigd door Nano2009 op 04-04-2006 18:53 ]

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
ik denk dat je hem dan maar moet RMAen (terug sturen ;) )

>PC specs<

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-02 11:25
Topictitle veranderd van HELP ! iets van pc doet het niet in de huidige. Echt, het woord HELP, zeker wanneer gevolgd door een uitroepteken, is not-done als topictitle ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ik had precies hetzelfde en bleek tog het 4 pins stekkertje van het mobo te zijn...
er zitten op je voeding meerdere 4 pins aansluiten 2 maal die je op je hoofdvoeding van je moederbord kan schuiven... waarschijnlijk ga je daar de mist in..
deze stekker geeft een stroomstoot waardoor je dus het probleem krijgt wat jij hebt.
kijk dus even GOED of je de goede hebt ingeplugt.. daarmee was bij mij het probleem opgelost.
misschien heb je er wat aan.

Verwijderd

Ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn pc. Eerst met mn oude moederbord en later ineens met mn nieuwe moederbord. Het probleem? Geen idee, bij mij is het iig mn videokaart en harde schijf niet, geheugen zou kunnen en (wat mij het meest logische lijkt), zou het ook de voeding kunnen zijn, dat die het moederbord om zeep helpt. Dus wat ik denk bij jou: andere voeding en nieuw moederbord. Als je het niet vertrouwd zou je hem altijd kunnen laten testen bij een winkel zodat je garantie hebt en zelf niks meer fout kan doen. (dit ga ik van de week doen)

• Nano2009
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:55:
ik had precies hetzelfde en bleek tog het 4 pins stekkertje van het mobo te zijn...
er zitten op je voeding meerdere 4 pins aansluiten 2 maal die je op je hoofdvoeding van je moederbord kan schuiven... waarschijnlijk ga je daar de mist in..
deze stekker geeft een stroomstoot waardoor je dus het probleem krijgt wat jij hebt.
kijk dus even GOED of je de goede hebt ingeplugt.. daarmee was bij mij het probleem opgelost.
misschien heb je er wat aan.
ik heb maar een 4 pins aansluiting op voeding :?
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:57:
Ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn pc. Eerst met mn oude moederbord en later ineens met mn nieuwe moederbord. Het probleem? Geen idee, bij mij is het iig mn videokaart en harde schijf niet, geheugen zou kunnen en (wat mij het meest logische lijkt), zou het ook de voeding kunnen zijn, dat die het moederbord om zeep helpt. Dus wat ik denk bij jou: andere voeding en nieuw moederbord. Als je het niet vertrouwd zou je hem altijd kunnen laten testen bij een winkel zodat je garantie hebt en zelf niks meer fout kan doen. (dit ga ik van de week doen)
ja denk dat ik hem tog maar terug ga sturen vandaag :(
maar garantie is geen probleem heb hem nog maar 1/2 dagen :'(

dat wordt nog 1 week w88 voordat ik mijn 7900 GT en x2 3800+ kan uitproberen :r

iig thnx voor jullie berichten O+

ideeën zijn nog steets welkom hoor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Nano2009 op 05-04-2006 11:05 ]

Pagina: 1