Toon posts:

server als mediacenter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tegenwoordig is het helemaal in om een htpc te hebben. Echter heb ik hier wel een pc over, maar dit is een lelijke kast. Mijn idee is dus om deze weg te werken in de meterkast. kabeltje naar de tv en klaar.
nu dacht ik meteen om dan die pc maar als server (AD/FW/ICS/file/print/www/mail) te laten staan. Staat niemand in de weg, kan aan blijven staan enz...

Aangezien ik zelf al een tv/videorecorder heb ga ik in deze pc geen tv kaart doen. dus alleen mediacenter voor divx/mp3 en andere gedownloade media.
Iemand suggesties voor het te gebruiken OS, mediacenter programma? (linux met mythtv? 2k3 met meedio?) wat is makkelijk. liefst gebruik ik een kant en klaar pakket (gemak dient de mens) maar dat is er niet voor deze combi.

Iemand die al eerder op deze manier een mediacenter heeft gecombineerd?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:54:
Aangezien ik zelf al een tv/videorecorder heb ga ik in deze pc geen tv kaart doen
Een videorecorder :X Besef je wel wat je mist? Media Center is juist voor opnemen van TV zo super. Bovendien heb je er dan meteen een remote control bij die bij je TV kaart zit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
lijkt mij juist handig om te hebben om op een noob-proof manier veel verschillende soorten media af te spelen :P
en dat de TS ook dit doel voor ogen heeft.

Verwijderd

Net alsof het er beter uitziet met een goedkope tv kaart.

Je moet dan namelijk nog wat dieper in je buidel tasten voor een goeie TV-kaart en extra goede coax kabels omdat die tvkaarten wat gevoeliger zijn voor stoorsingalen. Of je zou moeten kiezen voor DVB wat vele malen beter beeld geeft.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk eens op http://www.team-mediaportal.com/ Kan zo op een bestaande windows XP-install, en de rest kan onderhuids ook gewoon blijven draaien (mits voldoende resources ;) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:01:
Net alsof het er beter uitziet met een goedkope tv kaart.
Stukken beter ja. En dan hoef je echt niet gek te doen: een PVR 150 kaartje van tussen de 60 en 80 euro voldoet prima.
Je moet dan namelijk nog wat dieper in je buidel tasten voor een goeie TV-kaart en extra goede coax kabels omdat die tvkaarten wat gevoeliger zijn voor stoorsingalen.
Ik kijk hier opgenomen zut van m'n media center op een 32" LCD TV en dat ziet er puik uit. En die goeie kabels en pluggen moet je sowieso gebruiken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:27
Ik wou ongeveer hetzelfde en heb nu het volgende:

Wanneer je me pc aanzet start WinMCE en logt automatisch in.En kan ik MCE gebruiken.

Via remote desktop kan ik nog een keer inloggen (via programma WinnConnect (is een legaal programma maar hiermee activeer je de Win2003 Terminal Services (ILLEGAAL IS DIT))

In mijn remote desktop sessie heb ik mijn FTP/HTTP/FileServer ingesteld/geinstalleerd.

Alleen de stabiliteit van de HTTP/FileServer is nog neit inorde maar komt mede doordat hij nog op Wireless zit omdat ik geen kabel heb getrokken van mijn router naar de woonkamer. (komt nog)

EDIT
Hier ook gedacht waarom TV tuner of Dual tuner. Toch voor de Haupauge MCE 500 gegaan (top of the list dual tuner) en bevalt me ZEER goed! Helemaal met opnamen en kijken tegelijk. Ook is Voetbalwedstrijden erg lekker doordat je kan terugkijken O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Daros op 05-04-2006 08:31 . Reden: Typo ]

Pagina: 1