ISDN-15/20/30 met carrier (pre) select?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:50

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Topicstarter
Bij ons op het werk hebben we een Cisco 3700 series multiservice access router waarmee we via een ISDN-15 lijn op veel analoge modems inbellen. De kosten hiervan lopen ondertussen nogal uit de hand.

Nu vroeg ik mij af of carrier preselect op een ISDN-15 lijn mogelijk is, dus even een testje gedaan waarbij 1 van de nummers aangepast is door er 1602 (tele2) voor te zetten. Als dat nummer gebeld wordt geeft de terminal monitor 'BUSY' terug. Wanneer ik hetzelfde nummer daarna nog een keer bel met carrier preselect, maar dan over een gewone lijn, dan werkt dit wel. Het probleem zit hem dus in de ISDN-15 lijn of de Cisco 3700 configuratie.

Iemand een idee of carrier (pre) select werkt op een ISDN-15 lijn? Zo ja weet iemand hoe dit ingesteld moet worden in een Cisco 3700?

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Het klinkt misschien heel stom, maar moet je je niet eerst aanmelden voor tele2?

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:50

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Topicstarter
real-doc schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:09:
Het klinkt misschien heel stom, maar moet je je niet eerst aanmelden voor tele2?
Ja dat heet carrier preselect en zo lees ik het ook op de website van Tele2, maar wanneer ik op een gewone lijn een nummer bel waar ik dan 1602 voor zet wordt ik gewoon verbonden. Dus het lijkt erop dat carrier select nog steeds werkt.

Ik wil eerst ook met carrier select kijken of het werkt voordat de hele lijn omgezet wordt naar preselect. Want als de lijn is omgezet en dat blijkt dan niet werken, dan kunnen we niet meer bellen en dat is 'catastrofaal' voor onze business.

Blijft eigenlijk nog steeds de vraag staan: werkt ISDN-15 met carrier preselect?

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22