Hitachi E7K100 in HP-NX6125

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
in mijn laptop (hp-nx6125) zit een seagate momentus 4200.2 hd met 8mb cache van 60GB
nou is dit een ontzettend trage schijf en wil ik hem graag gaan upgraden naar een Hitachi E7K100 80GB schijf.

de specificaties van de Seagate:
Hier

De specificaties van de Hitachi:
Hier

nou verbruikt de hitachi in ilde 1 watt meer. nou vroeg ik me af of dit echt aan de accuduur te merken is. mijn accu gaat nu ongeveer 2,5-3 uur mee (4400mah)

ook vroeg ik me af of deze schijf wel geschikt is voor een laptop aangezien hij eigenlijk voor servers is ontwikkeld als ik het goed begrijp want ze zeggen dat de temperatuur bij gebruik tussen de 5-40 graden moet liggen en een laptop wordt volgens mij warmer kan dit geen kwaad?

[ Voor 9% gewijzigd door Avvd op 04-04-2006 17:18 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Over het algemeen gesproken zal de accutijd merkbaar verkleinen als je overstapt van een 4200 schijf naar een 7200 schijf. Hoeveel het is kan ik niet precies zeggen bij jouw laptop maar reken zeker in meerdere minuten. Ik zelf heb eens een Toshiba laptop voorzien van een 7200 toeren hd en de accutijd ging van 2 uur naar 1,5 uur (geen flauwekul). Ander nadeel is dat ze _meestal_ meer kabaal maken dan een 4200 of 5400 schijf.

Daar tegenover staat dan wel weer dat ze VEEL sneller zijn >:) .

Qua merk/type kan ik je alleen aanraden een schijf te pakken die ook gewoon te koop is bij een normale pc-boer. 2,5inch schijven voor servergebruik zijn typisch ook 2x zo duur, dus dan weet je al dat je die niet moet hebben :+ .

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Avvd
  • Niet online
de schijf is ongeveer 70 euro goedkoper als de notebook variant maar ze verschillen niet zoveel van elkaar alleen de powermanagement is op de e7k100 uitgeschakeld maar daar tegenover staat dat de schijf maar 40 graden wordt.

De 2e generatie 7200rpm schijven van hitachi zijn dan wel een stuk zuiniger als de eerste generatie.

[ Voor 71% gewijzigd door Avvd op 06-04-2006 13:32 ]

• Avvd
  • Niet online
en het gaat om deze schijf bij deze winkel:
http://www.4launch.nl/4la....php&center=shop/home.php
na navraag blijkt de info niet te kloppen en komt hij dus uit de e7k100 serie (de vendor code klopt)

• Avvd
  • Niet online
schop