Ik kan totaal niks meer van microsoft bereiken (hotmail, msn, microsoft.com, etc). Iets van bekend is dit alleen bij mij?
microsoft.com lukt niet
msn.com lukt wel
msn.nl lukt wel
hotmail.com lukt wel
edit: met Chello in Heerenveen.
msn.com lukt wel
msn.nl lukt wel
hotmail.com lukt wel
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
probeer maar eens bij hotmail.com in te loggen.Op woensdag 24 januari 2001 11:22 schreef jelmervos het volgende:
microsoft.com lukt niet
msn.com lukt wel
msn.nl lukt wel
hotmail.com lukt wel
microsoft.com plat
hotmail.com plat
msn.com plat
msn.nl doet ut
Lijkt erop alsof alle .com's plat leggen van Microsoft....:(
hotmail.com plat
msn.com plat
msn.nl doet ut
Lijkt erop alsof alle .com's plat leggen van Microsoft....:(
www.microsoft.com werkt nu wel!
Nah bij mij geven alle .com's nog steeds geen sjoege......Baal ervan want ik verwacht best important mail op m'n hotmail accountje...:(
Misschien dit:
http://www.theregister.co.uk/content/6/16312.html
www.microsoft.com is nu (12:26u) nog steeds down
Volgens mij ligt de dns van Chello er gewoon weer es uit...:r
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Volgens mij heeft dit er mee te maken:Op woensdag 24 januari 2001 12:27 schreef brammus het volgende:
Volgens mij ligt de dns van Chello er gewoon weer es uit...:r
toch?
Verwijderd
Ik krijg hier op me werk (helpdesk ISP) de melding dat de Nameservers van Microsoft op hun bek zijn gegaan. Het heeft nix met de dns van bijv. Chello te maken. Als je de pagina's wel kunt krijgen, probeer dna maar es te refreshen... waarschijnlijk staat de pagina dan nog in de cache... De oorzaak is nog onbekend.
Verwijderd
Dit is gewoon zwaar kut, ik probeer een nieuwe NT image te maken voor een paar lokalen maar ik kan geen updates draaien van www.windowsudate.com.
Daar gaat mijn planning.....
Daar gaat mijn planning.....
met xs4all ADSL in gouda werken ze ook niet !!!!!1
't legt 'r ook al veel te lang uit naar mijn zin. Ik moet m'n mail checken....kunnen ze bij Micro$oft dan helemaal niets goed doen???
Verwijderd
Een quote van het artikel van The Register:
Dit gaat dus over afgelopen weekend, het kan misschien iets met deze problemen te maken hebben maar dit artikel gaat echt niet over de problemen die er nu zijn. Wat wel kan zijn is dat de problemnen de zelfde oorzaak hebben maar ja, een ezel (zelf de grote eze Microsoft) stoot zich over het algemeen geen tweemaal aan dezelfde steenA technical glitch caused the Web sites of both Microsoft and Yahoo! to become blocked for some users over the weekend.
For around twelve hours on Saturday many visitors looking for these popular sites and others, including msn.com were instead sent to the web page of domain registration and management outfit MyDomains.com.
Verwijderd
Het gaat dus duidelijk niet om de dns van Chello maar om de domein-naamservers van Microsoft die hoogstwaarschijnlijk allebei op hun bek zijn gegaan.
Zijn er nog mensen die d'r nog steeds last van hebben?? Ikke wel.....:(
Ik wil mailen!!!
Verwijderd
ja hoor hiero in amsterdam ook alles down
is vast een dos-aanval
ik geloof er niet in dat alle hotmail en microsoft server down zijn
is vast een dos-aanval
ik geloof er niet in dat alle hotmail en microsoft server down zijn
Verwijderd
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een enkele neiging gehad om naar Microsoft.com of Hotmail.com te gaan. Een keer misschien, maar dat was puur om een demo te zoeken, die er nog niet eens op bleek te staan.
En ach, Hotmail down, is dat nog nooit eerder gebeurd dan? Ik heb een account bij mail.com, bevalt me wel.
Maareh, wat doen jullie allemaal bij Microsoft dat het zo belangrijk is dat hij down is?
En ach, Hotmail down, is dat nog nooit eerder gebeurd dan? Ik heb een account bij mail.com, bevalt me wel.
Maareh, wat doen jullie allemaal bij Microsoft dat het zo belangrijk is dat hij down is?
wat doe je mij microsoft:
hotmail
technet
support
probeer maar ergens anders oplossingen voor je problemen te zoeken als het om ms gaat ...
hotmail
technet
support
probeer maar ergens anders oplossingen voor je problemen te zoeken als het om ms gaat ...
hier ook niks te bereiken (met ISDN)
maar als ik bij me vader op zijn pc ga internetten doet alles het
maar als ik bij me vader op zijn pc ga internetten doet alles het
I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2
Heb je een router? Sommige doen een DNS chache!
Microsoft-sites hebben wereldwijd problemen
Uitgegeven: 24-1-2001 15:08
Laatst gewijzigd: 24-1-2001 15:16
RIJSWIJK - Internetters die een Microsoft-site willen bekijken of hun Hotmail willen lezen krijgen vandaag wereldwijd nul op het rekest. Verschillende websites zoals www.microsoft.com, www.hotmail.com en www.msn.com zijn niet of in ieder geval moeizaam te bereiken.
Ook de Nederlandse versies van deze domeinen werken niet of nauwelijks. Microsoft Nederland bevestigt dit, maar kan nog niet vertellen wat de oorzaak is.
"Met onze eigen webservers is niets aan de hand. Wat we tot nu toe kunnen zien is dat de adressen niet verwijzen naar de juiste Microsoft-sites, maar naar pagina's die niet bestaan", zegt Ruud de Jonge, supportmanager bij Microsoft Nederland.
Microsoft-hack
Microsoft heeft last van meer kwalen, zo blijkt uit een rondje op internet. De Engelse site The Register meldt woensdag dat de Microsoftpagina in Nieuw Zeeland, microsoft.co.nz gekraakt is.
Tot ver in de middag kregen internetters een foutmelding. De hacker had de pagina van de softwaregigant vervangen door een eigen boodschap die nog te zien is op een mirror-site. De hacker die zich Prime Suspectz noemde, liet de volgende tekst achter:
"Another Micro$oft was hacked? !!Yes!! 'The vulnerability is completely teorical'!! I don't think so!! Security wuz broke'n!"
Een etmaal eerder viel Prime Suspectz al de Engelse site www.chryslerjeep.co.uk aan.
Uitgegeven: 24-1-2001 15:08
Laatst gewijzigd: 24-1-2001 15:16
RIJSWIJK - Internetters die een Microsoft-site willen bekijken of hun Hotmail willen lezen krijgen vandaag wereldwijd nul op het rekest. Verschillende websites zoals www.microsoft.com, www.hotmail.com en www.msn.com zijn niet of in ieder geval moeizaam te bereiken.
Ook de Nederlandse versies van deze domeinen werken niet of nauwelijks. Microsoft Nederland bevestigt dit, maar kan nog niet vertellen wat de oorzaak is.
"Met onze eigen webservers is niets aan de hand. Wat we tot nu toe kunnen zien is dat de adressen niet verwijzen naar de juiste Microsoft-sites, maar naar pagina's die niet bestaan", zegt Ruud de Jonge, supportmanager bij Microsoft Nederland.
Microsoft-hack
Microsoft heeft last van meer kwalen, zo blijkt uit een rondje op internet. De Engelse site The Register meldt woensdag dat de Microsoftpagina in Nieuw Zeeland, microsoft.co.nz gekraakt is.
Tot ver in de middag kregen internetters een foutmelding. De hacker had de pagina van de softwaregigant vervangen door een eigen boodschap die nog te zien is op een mirror-site. De hacker die zich Prime Suspectz noemde, liet de volgende tekst achter:
"Another Micro$oft was hacked? !!Yes!! 'The vulnerability is completely teorical'!! I don't think so!! Security wuz broke'n!"
Een etmaal eerder viel Prime Suspectz al de Engelse site www.chryslerjeep.co.uk aan.
het 4 uur nieuws:
de internetpagina van microsoft is momenteel niet bereikbaar, ook de nederlandse versie is buiten werking
mooi
de internetpagina van microsoft is momenteel niet bereikbaar, ook de nederlandse versie is buiten werking
mooi
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
het gekke is dat ik hier wel search.microsoft.com kan bereiken, en die site staat niet in mijn cache en is te bereiken via 3 verschillende browsers met 2 verschillende isp's.
Verwijderd
Voor zover ik weet staat de mogelijkheid om te pingen naar Microsoft al enorm lang uit.pingen en resolven gaat niet eens
Met heel veel moeite het volgende uit de DNS bij Microsoft weten te halen:
http://www.microsoft.akadns.net/
Helaas werken de plaatjes niet.
En natuurlijk geen enkele melding...
http://www.microsoft.akadns.net/
Helaas werken de plaatjes niet.
En natuurlijk geen enkele melding...
hehe wel grappig
ping www.microsoft.com onbekende host!!
Van het internet af gekickt doei microsoft..
ping www.microsoft.com onbekende host!!
Van het internet af gekickt doei microsoft..
At 6:30 p.m. Tuesday (PST), a Microsoft technician made a configuration change to the routers on the edge of Microsoft's Domain Name Server network. The DNS servers are used to connect domain names with numeric IP addresses (e.g. 207.46.230.219) of the various servers and networks that make up Microsoft's Web presence.
The mistaken configuration change limited communication between DNS servers on the Internet and Microsoft's DNS servers. This limited communication caused many of Microsoft's sites to be unreachable (although they were actually still operational) to a large number of customers throughout last night and today.
Lullig voor die kerel...
The mistaken configuration change limited communication between DNS servers on the Internet and Microsoft's DNS servers. This limited communication caused many of Microsoft's sites to be unreachable (although they were actually still operational) to a large number of customers throughout last night and today.
Lullig voor die kerel...
Verwijderd
microsoft up 
down is niet bijzonder voor ms, up wel
wat een gigantisch zout netwerk heeft MS toch....
Bij MCSE leer je het zo mooi.... maar het zal wel net zo zijn als bij een timmerman, daar moet je ook niet thuis gaan kijken
down is niet bijzonder voor ms, up wel
wat een gigantisch zout netwerk heeft MS toch....
Bij MCSE leer je het zo mooi.... maar het zal wel net zo zijn als bij een timmerman, daar moet je ook niet thuis gaan kijken
~ # dig microsoft.com soa
;; QUERY SECTION:
;; microsoft.com, type = SOA, class = IN
;; ANSWER SECTION:
microsoft.com. 59m7s IN SOA
dns.cp.msft.net. msnhst.microsoft.com. (
2001012306 ; serial
15M ; refresh
10M ; retry
11w6d8h ; expiry
2H ) ; minimum
Nog 60 minuten !
;; QUERY SECTION:
;; microsoft.com, type = SOA, class = IN
;; ANSWER SECTION:
microsoft.com. 59m7s IN SOA
dns.cp.msft.net. msnhst.microsoft.com. (
2001012306 ; serial
15M ; refresh
10M ; retry
11w6d8h ; expiry
2H ) ; minimum
Nog 60 minuten !
Hier in Utrecht met mxstream Planet account ook alles weg.... 
Bekijk news.cnet.com/news/0-1003-201-4601555-0.html?tag=mn_hd , daar staat wat nieuws...
Bekijk news.cnet.com/news/0-1003-201-4601555-0.html?tag=mn_hd , daar staat wat nieuws...