Toon posts:

Wel gateway + netwerk , geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een geruime tijd mijn laptop en desktop met een crosscable aan elkaar zitten, de laptop had het statische adres 192.168.0.1 en de desktop kreeg dan automagisch een IP toegewezen. en de laptop deelt zijn draadloze netwerkverbinding ( internet ) naar de desktop.

Heel soms werkte het niet , aangezien ik de laptop natuurlijk meeneem naar school ( oid ). als ik deze dan weer thuis neerzette kreeg de desktop geen IP meer. dan deed ik even de netwerkwizzard opnieuw , of even restarten , of beide. en het werkte weer.

Vanmiddag was het weer zover , mijn desktop kreeg geen IP meer, dus ik doe mijn routine :P , maar hij kreeg nog steeds geen IP. een aantal keren opnieuw opgestart, helemaal uitgedaan, netwerkwizzard gedaan. Desktop ook een statisch IP gegeven. het mocht allemaal niet baten.

Om toch van het gedonder af te zijn en aangezien ik hier ook niet elke keer zin heb om het opnieuw in te stellen , dacht ik 'laat ik onze oude switch er maar eens tussen steken en deze als DHCP server te laten dienen' op zich werkt het allemaal goed , de beide PC's krijgen direct een IP maar nu komt het rare:

Ik zie op de desktop gewoon de laptop staan als ik in mijn netwerkomgeving kijk , en ook als ik search doe. ook kan ik alle gdeelde files gewoon benaderen en ik zie bij de netwerkverbindingen een 'gateway' staan van de internetverbinding op de laptop. toch kan ik niet op internet ?! meerder keren de netwerkwizzad gedaan , DHCP server op de router uitgezet en pc's statische adressen gegeven, enkel de laptop statisch adres gegeven, maar het maakt niks uit. ook staat de windows firewall uit en staat internet delen gewoon goed aan. bij services staan alle goede services aan ( denk ik ) bijv HTTP server. wat zie ik over het hoofd en waarom doet hij het niet :(.
bij voorbaat dank :)

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-04 15:15
Kan je pingen naar IP-adressen, kan je pingen naar websites?

Het klinkt mij als een DNS probleem.
Wat je eens zou kunnen proberen is het handmatig invullen van je DNS servers
in de TCP/IP Protocol settings.

Laat even weten of het gelukt is.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2025
ik heb precies hetzelfde probleem, zie mijn topic een paar terug

Verwijderd

is het een router?

verdeelt hij het internet met de NAT

of zit tussen de muur en de switch nog wat anders?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ondertussen een systemrestore gedaan van windows naar een dag dat het nog wel werkte. en het werkt weer :S , kon wel gewoon pingen en alles alleen niet internetten. het werkt nu maar weet eigenlijk nog steeds niet wat er nou was.