Toon posts:

Asus A8N32 crashed te pas en te onpas

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds begin maart nieuw systeempje gekocht ... zucht(x1000)
Specs : AMD X2 4200 / Asus A8N32 / Enermax liberty 620 W / 2 x XFX 7800 GT Extreme in SLI / 2 x 512 MB Kingston hyper X / chieftec kast met extra fans 2* 80 mm en 1* 125mm etc...(bios 1103)

Windows XP prof geinstalleerd alles geupdate naar de nieuwste drivers maar ECHT tevreden ben ik over dit systeem niet, mijn vorig systeem een P4-3.0 (northwood) met 9800pro heb ik al weken heimwee naar qua stabiliteit. CSS draait niet echt goed of met veel gestotter en geschok dikwijls met crash tot gevolg of soms BSOD. CSS is eigenlijk onspeelbaar geworden op deze pc of je moet de settings zodanig verlagen maar je koopt een SLI systeem om over een deftige framerate te beschikken MET toch wat eyecandy erbij als het kan.

Zonder ook maar ooit iets geprobeerd te hebben met overclocken. Als het nog niet stabiel is op de standaard settings dan hoef je je niet te wagen aan overckocken denk ik zo.

Dit systeem crashed te pas en te onpas ... BSOD noem het maar op, uurtje weggeweest...computer niet uitgezet, standaard windows screensaver (enkel dat geen extras op gebied van energiebesparing aan) thuiskomen BSOD. Uitzetten van het toestel is windows afsluiten en dan kan je 5, 10 heb tot 60 mins wachten maar het toestel BLIJFT draaien alle activiteit is gestopt maar volledig uitschakelen doet het niet! Dan maar powerschakelaartje om de boel te stoppen natuurlijk, nadeel is wel dat hij dan zijn bios settings kwijt is en je bij het opstartten opnieuw alles moet juist zetten ( Q-fan = AF, cool en quiet = AF etc...)

BSOD is melding in de zin van : IRQ less or equal, ik heb het gehad met deze computer wat mij betreft. Ik denk dat Intel het gewoon beter voor mekaar heeft in vergelijking met AMD, Intel ontwerpt ALLES in eigen huis van af mobo tot processor en de combinaties terwijl AMD afhankelijk is van derden voor mobo etc...het is mijn eerste AMD configuratie maar waarschijnlijk mijn laatste tenzij de guru's van tweakers mij nog een paar hints kunnen geven waar ik nog niet aan gedacht heb je weet nooit maar ik betwijfel het daarvoor draai ik al iets te lang mee. Alleszins nu al bedankt voor een eventuele gouden tip(s)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

IRQ less or equal duidt vaak op een IRQ conflict en ik begrijp dat je wanhopig wordt, maar om nu te zeggen dat Intel het nu zoveel beter voor elkaar heeft dan AMD wil ik niet zeggen. Er zijn genoeg personen die het wel hebben draaien.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

steek je systeem eens minimaal (geen sli, ddr-bank gevuld, ..) en kijk of hij stabiel loopt
en zijn je temps (zie bios) niet te hoog?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kan je eens wat stopcodes e.d. posten ? :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Memtest al geprobeerd, draait het wel met 1 videokaart, wat zijn je voedingswaardes, wat gebeurt er als je bv. met prime95 primed, verschillende drivers geprobeerd, bios versie?
Geef nog is wat meer info....

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Kijk in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips en trucs wat betreft jouw probleem.

Kijk eens naar je geheugen timings of die niet te strak staan etc :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik vind je reactie enigszins overdreven, zeker aangzien je (voor zover je meedeelt) nog helemaal niets hebt gedaan om het probleem op te lossen. Loop eerst die troubleshooter eens door en vermeld dan wat je wel en niet gedaan hebt, wat wel wel of niet werkt, dan kunnen we je veel beter helpen om je (overigens prachtige) systeem aan de praat te krijgen.

Verder, redelijk offtopic, vind ik het vreemd dat je je bios settings kwijt bent als je je powerswitch omzet. Heb je geen batterijtje op je moederbord zitten?

offtopic:
Nog verder offtopic: zo'n systeem had ik 2 GB geheugen ingezet...

[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 04-04-2006 17:28 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Vaak gezien dat dit een driverprobleem is. Welke drivers heb je en voor wat? Logboeken al eens bekeken? Daar staat vaak wel wat nuttige info in.
Oorzaak kan heel onwaarschijnlijk zijn. Had nl eens een geluidskaartje (ForteMedia), die deed het redelijk, maar line-in aanzetten en ervan opnemen resulteerde binnen de 3 seconden tot 3uur tot dit probleem (en dat verband er tussen leggen 3 maanden ofzo :( ), dus sluit niets uit.
Zoek ook eens op google naar dit probleem, mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Verwijderd

Misschien is het je voeding, met 2 high end grafische kaarten en een high end processor heb je een zware voeding nodig
Heb net gezien dat de voeding er ook bij stond.. :X

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 17:43 . Reden: Eigen fout ontdekt.... ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga alleszins die troubleshooter eens GRONDIG lezen ... het IS een mooi systeen echt want ik heb er een paar benchmarks op gedraaid (been lucky i guess) en dat kwam op de volgende score :(alles standaard niet overclocked) 3d mark 05:11951, 3D06:6779, Aquamark 86500.
Euhm heb ik wel een paar keer moeten proberen alvorens dit uit de bus kwam :)

Het batterijtje zit er wel degelijk in :) maar als ik de powerswitch gebruik gaat de bios terug naar de fabriekssettings , ik hou bewust Q fan en Cool en Quiet AF om problemen te voorkomen aangezien ze niet compatibel zijn heb ik gelezen best een van de twee maar niet beide tegelijk.

Een een echte overclocker neemt geen risico qua koeling dus bij mij blazen mijn fans voluit (desondanks is het niet storend en veel minder lawaai dan mijn P4) enne ik heb al heel wat gedaan ondertussen voor eventuele lezers die denken dat ik alleen maar kom klagen, ik bezoek deze site dagelijks, het is mijn startpagina, en omdat ik eigenlijk een beetje ten einde raad ben heb ik hier gepost. Temperatuur in bios : mobo 36C, proc : 42C, GPU's : 46 C in idle mode, onder belasting mag/kan je daar maximum een graadje of 10 bijtellen maar tot op heden heb ik mijn mobo tijdens 3d mark nog niet boven 46C gezien, proc nog niet boven 55 C en gpu's iets van een 60 a 65 C!!

Ik HERKEN dit probleem echter van vroeger , ABit had ooit een VP 6 dual P3 mobo met dezelfde ziekte : IRQ less or equal... bleek dat ze een mindere kwaliteit van capacitors gebruikten die dan na enige tijd gebruikt te zijn begonnen te lekken, ze hebben toendertijd veel van die mobo's gratis gewisseld (ik had er zo eentje) omdat ze goed wisten dat de fout bij hun lag. Dat is ook de reden dat ik vanaf toen altijd Asus heb gekocht ik hoop maar dat dit niet van hetzelfde laken een pak is :r

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:02
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:40:
Misschien is het je voeding, met 2 high end grafische kaarten en een high end processor heb je een zware voeding nodig
Heb net gezien dat de voeding er ook bij stond.. :X
Ik zit op de 2de regel een Enermax 620W voeding staan, moet voldoende zijn. Ik heb zelf een X2 en een enkele 7800gt gedraaid op een 250W voedng. Voeding is dikke overkill, voor zo'n systeem is 400W al zat hoor.
te laat :p

Maar heb je toevallig een maxtor HD? Zou ook nog een veroorzaker kunnen zijn. Als hij problemen heeft met de NForce 4 chipset kan het zijn dat hij erg traag wordt en gaat stotteren.
Daarnaast kan ook je geluidskaart nog voor problemen zorgen, of gebruik je de interne?

Draai ook eens memtest voor de zekerheid.

Het stotteren in CSS kan ook komen dat je op een te hoge resolutie speelt en je geheugen het niet bij kan benen (qua grootte).

[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 04-04-2006 17:50 ]

Verwijderd

Zoals anderen al opmerkten : alles eruit slopen wat overbodig is, beginnen met een zo kaal mogelijk systeem, en als dat wel stabiel werkt begin je stuk voor stuk de overige toeters en bellen eraan te hangen.

Begin al maar zeker met memtest eens te laten draaien op een kale setup.

Bij crashende nieuwe systemen is slecht geheugen heel vaak de oorzaak.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Welke onderdelen van de NVidia Platform drivers heb je geïnstalleerd en heb je wel de goede?
Volg deze stappen eens:
1. Verwijder al je NVidia drivers (op beeldscherm na, dat is niet nodig).
2. Download deze driver.
3. Installeer de volgende onderdelen NIET: IDE/opslag/RAID-drivers, Netwerk Management en Active Armor (onboard firewall).

Dit zou je problemen moeten verhelpen :). Zo niet, dan raad ik je aan een nachtje memtest te draaien om je geheugen te controlleren.

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-05 14:26
Wellicht je geheugen voltage aanpassen naar 2,80 Volt.. Stabiliteit is hiermee vaak te verkrijgen, draai ook hierna ff een uurtje memtest, dan weet je of de fout hierin schuilt.

Als je Maxtor schijven hebt, draai deze alsjeblieft niet op de nvidia controller : alleen maar probs..
Heb hier zelf ook een a8n32 met x2 4400+ en 2 kaarten in sli, werkt perfect.. ook in css

Give it a shot.. good luck ;)

Omdat het kan...

Verwijderd

Topicstarter
Dan weet ik al waar het schoentje wringt : MAXTOR want mijn schijven zijn idd van dat merk!
Maar wel sata II of maakt dat niets uit?
Desondanks ga ik toch alle raadgevingen en/of suggesties checken...to be safe

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:09:
Dan weet ik al waar het schoentje wringt : MAXTOR want mijn schijven zijn idd van dat merk!
Maar wel sata II of maakt dat niets uit?
Desondanks ga ik toch alle raadgevingen en/of suggesties checken...to be safe
Het gaat om de 10 serie van maxtor, die leveren nog wel is problemen op.

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:41
heb je perongeluk een oude webcam eraan hangen ?

had dat ook, webcam eraf, opgelost.

Verwijderd

charrel schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:20:
[...]

Het gaat om de 10 serie van maxtor, die leveren nog wel is problemen op.
Ik heb zelf geen last van dat probleem

offtopic: er is daar toch ook een tooltje voor om het op te lossen??....zo ja waar kun je die halen?
LUI!! :Y)
Pagina: 1