Wat te doen met een Pentium 1 166Mhz

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.611 views sinds 30-01-2008

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-02 16:29

killercow

eth0

Resistor schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:11:
[...]

Waarom zag ik dan nooit BSOD's met W98?

Opletten wat je doet, de goede drivers installeren, zeker weten dat je hardware het goed doet, en je hebt er een fijne backup bak aan als je eigen computer (per ongeluk) f*cked up is (even drivers downloaden en op diskette zetten \o/)
Voor die reden heb ik een 233MHz bakje staan (en hou altijd een diskdrive in mijn computer)
Een pc aan houden puur omdat je wellicht ooit drivers moet downloaden gaat me wel wat ver trouwens, gooi een linux cd in je focked up pc, en download daar je drivers mee, en zet ze alvast op de hdd van je pc ipv op floppy. simpeler kan niet toch?
Eigenlijk wil ik die bak nog eens gaan gebruiken voor Linux, maar nog geen tijd gehad :P
Jij gaat serieus Windows 98 als Okey bevonden OS adviseren?
Als je linux wil gebruiken, doe het dan gewoon, een ubuntu server install is ECHT niet moeilijk, (oke, misschien wel als 16mb ram hebt, maar je moet roeien met de riemen die je hebt enzo)
Leer je er ook nog wat van.

Driver support: Das het leuke aan linux, al die oude hardware (hoe obscuur ook) zal het hoogstwaarchijnlijk 200% beter doen dan in welke windows dan ook.

[ Voor 10% gewijzigd door killercow op 19-08-2006 19:12 ]

openkat.nl al gezien?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:27:
gaat nergens over, ik had laatst nog een 300 mhz over, gewoon kloten met dat ding, eitje bakke op de cpu zonder koelblok enzo:p das tenminste leuk, dingen zijn niet kapot te krijgen
Ik kan maar één ding zeggen: Afbeeldingslocatie: http://www.pcmtl.com/public/misc/TTIWWOP.gif

:o

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:59:
[...]

:?
PHP draait prima op een P1. Mysql ook, alleen phpmyadmin is nogal traag.
Hmm, in een boek van php staat dat PHP pas draait vanaf PIII met Windows. Met Linux PII.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is enorme stierenstront. Goed, je moet er geen drukke site op gaan hosten, maar apache2 met php en mysql (en nog meer meuk) draait keurig op een P1. Op een 486 zal het zeker weten ook nog wel werken. Er is geen enkele beperking, behalve snelheid en eventueel geheugen, die php wordt opgelegd door die oude hardware. Pas bij een 286 krijg je problemen omdat deze processor niet de complete instructieset ondersteund waarop apache en php zijn gecompileerd, maar zelfs daar zou je eventueel door zelf te compileren de boel nog wel draaient kunnen krijgen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09-2025
http://www.damp-mp3.co.uk/
hier maken ze er een hele leuke mp3 speler mee

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-02 22:14
Ik heb zelf nu al een dikke 3 jaar een p1 166 laptop met 16mb ram draaien als printserver, boel draait onder een kale 98 met alleen netwerk drivers en de printer drivers (hp deskjet 610c)

foto: sinds een krappe week hangt ie onder de printer na 3 jaar op de grond te hebben gelegen.
was tevens ook de eerste keer dat ie uit was in 3 jaar, en 98 bootte weer gewoon op

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dutchguy/got/serverspul/printserver.jpg

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:10
Kan iemand mij vertellen waar een AMD-K6 (of K7? Met het ene programma zie ik K6, en weer ergens anders zie ik K7) ongeveer een tegenhanger van Intel van is? Een pentium 2 ofzo?

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
sig69 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:35:
[...]

Dude, het is een P1 166Mhz met 16Mb...

[ Voor 14% gewijzigd door ikweetniks op 19-08-2006 23:13 ]

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Glashelder schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:08:
Fileserver met een 3com / Intel netwerkkaart (vereiste). Maar ik zou 'm opblazen met wat vuurwerk ;)

P1 als sleutelhanger misschien oid..
Opblazen die zooi, jerrican benzine erin, aansteker erbij en blow it to hell.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

als ik tijd heb es ff proberen....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:59

ralpje

Deugpopje

Zojuist m'n oude P233 (ik geloof iets van 96mb ram) voorzien van een ClarkConnect Gateway. Doet leuke dingen als firewall / fileserver / ftp / web / proxy / vpn / nog meer.
Is er in ieder geval weer iets te hobbyen :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 21:41
Ik heb enkele jaren geleden een dual P200 op een tyan mobo gekocht en daarop 8 x 32 MB RAM geprikt. Pure overkill voor een router en ik heb 'em nog niet eens echt gebruikt. :P Dat ding heeft hier nog enkele jaren stof staan verzamelen totdat ik enkele weken geleden mij ook af vroeg "wat moet ik er mee?". Ik heb dan maar het mobo, de CPU's en nog een P100 + mobo weggegeven en opgestuurd naar een "verzamelaar". De rest gaat richting containerpark. Zonde van het geld (die P100 heeft nog € 2.500 gekost) maar je kan er nog weinig mee...

Nietemin is het wel leuk om op zo'n bak één of andere linux distributie te installeren (bij mij was dat Debian) en allerlei zaken uit te proberen. Firewall, routing, etc...
En dan is het niet erg als iets fout gaat ;)

Verwijderd

als ik er zo goed op kan hosten, is er nog alleen het volgende probleem: hij heeft geen internet en er kan er geen meer bij het LAN netwerk .. :(

Verwijderd

met laptops heeft dit het moeilijker, maar met gewone pc's werkt dit perfect:
http://www.wtware.com/

een linux os dat louter erop gericht is oude pc's om te toveren tot client voor remote desktop. Dit werkt zalig goed, zelfs met lage specs. Hd kan je er evt uitflikkeren indien je van cdrom kan booten (of evt van floppy, usb, netwerk enzoverder).

Verwijderd

Modbreak:Nuttiger kon niet?

[ Voor 79% gewijzigd door Thandor op 20-08-2006 14:54 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
ik zit nu op een ouwe laptop:

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/1082/laptopah7.th.jpg

zo'n oude compaq presario p1 mmx 150mhz met 128 mb ram... draait opzich wel aardig voor alleen internet, msn en muziek (btw die muziek kan echt super hard met deze laptop) ik heb er gewoon winxp pro sp2 op staan (wel alles op classic)
ik had er eerst win98 op staan alleen dat ging helemaal niet met de drivers voor video (bleef op 640×480 met 16 kleuren) draai nu op 800×600 met 24bits kleuren :)
maar hoe zou ik dit ding sneller kunnen krijgen? win2000 erop met nieuwste sp?

igg bedankt,
Tristan

http://specs.tweak.to/15535

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-02 22:14
ik heb hier verder ook nog een 166 staan als download bak icm emule

wanneer de downloads klaar zijn worden ze direct naar de file server gestuurd

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
tjtristan schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:52:
ik zit nu op een ouwe laptop:

[afbeelding]

zo'n oude compaq presario p1 mmx 150mhz met 128 mb ram... draait opzich wel aardig voor alleen internet, msn en muziek (btw die muziek kan echt super hard met deze laptop) ik heb er gewoon winxp pro sp2 op staan (wel alles op classic)
ik had er eerst win98 op staan alleen dat ging helemaal niet met de drivers voor video (bleef op 640×480 met 16 kleuren) draai nu op 800×600 met 24bits kleuren :)
maar hoe zou ik dit ding sneller kunnen krijgen? win2000 erop met nieuwste sp?

igg bedankt,
Tristan
Dat schildje onderin is toch een virusscanner? (welke eigenlijk?) die moet je er sowieso afhalen. En dan Win2k erop zetten denk ik ja. Je kan trouwens de shell32.dll (bestand waarin bijna alle icoontjes staan) van Win2k hacken met een Resource Hacker en de icoontjes vervangen door XP icoontjes. Of XPicons gebruiken als je het er nog wel een beetje mooi uit wil laten zien.

Succes :)

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-02 16:11
ik heb hier een p2 366 mHz (Compaq Armada 1750 laptop) met 128 MB geheugen. Ie draait w2k pro. Het enige dat ie hier doet is een San Andreas Multiplayer servertje draaien, downloaden (http, ftp, bittorrent) en ie is ook nog een printservertje.... loopt als een trein..... (kedeng kedeng)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 23:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Thaan schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:10:
Kan iemand mij vertellen waar een AMD-K6 (of K7? Met het ene programma zie ik K6, en weer ergens anders zie ik K7) ongeveer een tegenhanger van Intel van is? Een pentium 2 ofzo?
AMD-K6 kwam aan het eind van de Pentium 1/MMX periode. Als opvolger van de K5 en concurrent van de P2.

De K5-133(@100mhz) was bijvoorbeeld de tegenhanger van een P1-133Mhz.

De K6(AMD K6-233) begint ergens rond de 200Mhz als ik me niet vergis net zoals de P2 bij 200(?)/233.

Dan had je ook nog Cyrix...DAT spul moet je links laten liggen; ubertraag.

Hier heb ik nog zo`n oude Cyrix @ 150 Mhz en 16mb ram staan als backup netwerkserver met windows xp derop. Zelfs dat draait.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:10
Michael Knight schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:55:
[...]

AMD-K6 kwam aan het eind van de Pentium 1/MMX periode. Als opvolger van de K5 en concurrent van de P2.

De K5-133(@100mhz) was bijvoorbeeld de tegenhanger van een P1-133Mhz.

De K6(AMD K6-233) begint ergens rond de 200Mhz als ik me niet vergis net zoals de P2 bij 200(?)/233.

Dan had je ook nog Cyrix...DAT spul moet je links laten liggen; ubertraag.

Hier heb ik nog zo`n oude Cyrix @ 150 Mhz en 16mb ram staan als backup netwerkserver met windows xp derop. Zelfs dat draait.
Jammer dat om 1 of andere vage reden ik hem niet kan bereiken met VNC, anders had ik zijn kloksnelheid eens bekeken, hij is idd wel gigantisch traag.

Bedankt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:12:
Dosbox van maken en dan die oude games weer eens installeren
Die goede oude tijd weer naar boven halen :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:50

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:22:
Ik heb ook nog een Pentium 1 166MHz staan, W2K loopt er best lekker op maar kan W98 niet installeren omdat ik de drivers kwijt ben. Ik zou er graag iets speciaals mee willen doen ..
Een topic kicken is leuk maar doe dat enkel wanneer dit nuttig is.

Gezien dit topic behoorlijk veel nutteloze replies bevat zal het op slot gaan. Wat men zoal met een oude PC kan doen is ook zelf wel uit te vinden/bedenken. Download PC's, servers, etc.. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.