Toon posts:

ping is belangrijk!

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben sinds januari van dit jaar aangesloten op het ADSL2+ netwerk van Versatel/tele2. Voorheen had ik een XS4all abo.

Ik wilde af van het KPN abo en heb me ook laten verleiden door de prijs en download snelheid van Tele2. Met de downloadsnelheid ben ik redelijk tevreden. Ik haal niet de volle 20 mbit/s, al woon ik nog geen 100 m van de centrale, maar +/- 16 mbit is ook niet slecht.

Waar ik minder tevreden over ben is de ping. Bij het online spelen haal ik veelal een ping tussen de 50-60 ms. Naar mijn mening veel te hoog, omdat ik met xs4all tussen de 20-30 zat.
Aangezien ik lid ben van een clan is de ping dus een belangrijke factor.
Ik zoek nu een provider met een goede = lage ping. Ik heb even rondgekeken een bbned lijkt goeie pings te hebben.

Heeft iemand van jullie meer ervaring met bbned of andere providers/netwerken (geen KPN)?

Alvast bedankt!

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 23:54
ga dan toch gewoon terug naar XS4all

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Weet je zeker dat de wat hogere ping niet ergens anders door word veroorzaakt zoals iemand anders die op de zelfde verbinding zit te downloaden, of dat je zelf iets aan hebt staat dat aan het downloaden is.

Zou jammer zijn als je overstapt en het lost niets op.

Edit : Ik haal icm Planet ADSL en KPN bij CS:S een ping van rond de 20 of minder.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 04-04-2006 17:10 ]

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Zit je er nu niet een hele tijd aan vast dan?
want op de site van tele2 staat bij tele2 compleet,
contractduur: 24 maanden

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Verwijderd

Ik zat bij Cistron via BBNed. Had ik een ping van 20-30.
Cistron werd overgenomen door XS4ALL, maar ik bleef via BBNED verbonden.
Omdat ik korting kon krijgen door over te stappen op het KPN netwerk heb ik dat maar gedaan.
Ping zakte naar 10-25.
Ik denk dat kpn/xs4all de beste combinatie is.
Heb je slechte ervaring met kpn netwerk of zo?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

KPN heeft de laagste pings, daarna gevolgd door het BabyXL en BBned. ADSL2+ heeft altijd een stuk hogere ping terwijl KPN of non-ADSL2+ abbo's rond de 10 ~ 15 blijven.

-edit- daarnaast, met 60ms kan je -elk- spel nog gewoon goed lagfree spelen.

[ Voor 21% gewijzigd door BHQ op 04-04-2006 17:11 ]

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-02 09:31
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:00:
Hoi,

Ik ben sinds januari van dit jaar aangesloten op het ADSL2+ netwerk van Versatel/tele2. Voorheen had ik een XS4all abo.

Ik wilde af van het KPN abo en heb me ook laten verleiden door de prijs en download snelheid van Tele2. Met de downloadsnelheid ben ik redelijk tevreden. Ik haal niet de volle 20 mbit/s, al woon ik nog geen 100 m van de centrale, maar +/- 16 mbit is ook niet slecht.

Waar ik minder tevreden over ben is de ping. Bij het online spelen haal ik veelal een ping tussen de 50-60 ms. Naar mijn mening veel te hoog, omdat ik met xs4all tussen de 20-30 zat.
Aangezien ik lid ben van een clan is de ping dus een belangrijke factor.
Ik zoek nu een provider met een goede = lage ping. Ik heb even rondgekeken een bbned lijkt goeie pings te hebben.

Heeft iemand van jullie meer ervaring met bbned of andere providers/netwerken (geen KPN)?

Alvast bedankt!
Punt 1 is dat ADSL2 standaard een hogere ping heeft als ADSL1. Daarbij is 50ms lijkt mij niet echt een probleem, maargoed, ik ben dan ook geen diehard gamer... :+

Ik heb Wanadoo ADSL2 en daarbij een ping van 25ms naar de amsix.

Hou je wel in de gaten dat je nog tot januari aan Versatel vast zit? Enige mogelijkheid voor je is een extra abonnement dan. In dat geval zou ik gewoon een goedkoop kabel abonnementje nemen, meestal is de ping daarbij wel goed, en (ik neem aan dat je kabeltv hebt) hoef je geen extra KPN abo te nemen...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zit hier op een adsl2 (niet 2+) centrale via xs4all (3mbit abbo) en heb een ping van 4 ms. Dus het hoeft niet altijd waar te zijn dat je met adsl2 een hogere ping hebt.

Het ligt trouwens ook aan je OS. Onder de gewone 32-bit windows heb ik een ping van 8 ms. Onder Windows XP x64 dus 4 ms :). Dus zoals gezegd: Voor een lage ping en betrouwbaarheid neem je Xs4all.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
wwillem schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:33:
Ik zit hier op een adsl2 (niet 2+) centrale via xs4all (3mbit abbo) en heb een ping van 4 ms. Dus het hoeft niet altijd waar te zijn dat je met adsl2 een hogere ping hebt.
Dat maakt het nog geen ADSL2+ verbinding met ADSL2+ wide-open snelheid. Doordat je geen gebruik maakt van het ADSL2/ADSL2+ protocol voor je DSL lijn of niet een wide-open verbinding hebt vergelijk je nu appels met peren.

En routering vanaf het XS4all backbone netwerk is heel anders wellicht naar die specifieke gameserver dan het Versatel/Tele2 backbone netwerk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er een jaar aan vast, maar wil me wel orienteren voor later (misschien iets te vroeg)

Ik wil niet terug naar KPN, omdat de kosten dan gewoon hoger liggen, al realiseer ik me wel dat op het KPN netwerk de pings het laagst liggen.

Ik ben de enige op de lijn en heb tijdens een online spel TS en soms MSM aanstaan. Maar dit had ik bij xs4all ook en daar lag de ping 2x zo laag.

Tot die tijd moet ik het met Tele2 doen, misschien dat het in de nabije toekomst iets beterd (wishful thinking?).

Bedankt voor jullie reacties.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-02 09:31
[b][message=25514004,noline]
Het ligt trouwens ook aan je OS. Onder de gewone 32-bit windows heb ik een ping van 8 ms. Onder Windows XP x64 dus 4 ms :). Dus zoals gezegd: Voor een lage ping en betrouwbaarheid neem je Xs4all.
Volgens mij is dit dus echt onzin... :? :?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:01:
Dat maakt het nog geen ADSL2+ verbinding met ADSL2+ wide-open snelheid. Doordat je geen gebruik maakt van het ADSL2/ADSL2+ protocol voor je DSL lijn of niet een wide-open verbinding hebt vergelijk je nu appels met peren.
Dat is waar. Ik dacht dat het aan de gebruikte apparatuur lag in de centrale.
En routering vanaf het XS4all backbone netwerk is heel anders wellicht naar die specifieke gameserver dan het Versatel/Tele2 backbone netwerk.
Waarschijnlijk wel. Maar waarom zeg je dat?
Martijn schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:37:
[...]
Volgens mij is dit dus echt onzin... :? :?
Want? Ik heb beide OS'en hier in dual-boot draaien en ik constateer dit verschil. Zelfde met alle laptops hier die wel eens aan het netwerk hebben gehangen. x64 haalt 4ms en de gewone XP 8 ms naar xs4all.nl :).

Verwijderd

Ik zat bij Demon (BBNed) en pingde stabiel 8-9 ms naar AMS-IX en ook na de upgrade van ADSL1 → ADSL2.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2016 13:00 . Reden: Indicatie het was op 807 meter van onze centrale ]

Verwijderd

Ik weet niet wat versatel voor instellingen gebruikt maar Wanadoo Family (ADSL2+) maakt gebruik van interleaving. Hierdoor wordt een grotere stabiliteit in de verbinding over langere afstanden gegenereerd ten koste van een hogere latency (ping). Het is een keuze voor een instelling die de provider maakt. ADSL1 kan ook interleaving gebruiken en geeft dan ook een hogere ping.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:00:
ik zit op bbned demon, en pingde naar amsix in 8-9 ms (stabiele ping), na de upgrade van adsl1 naar adsl2 nog steeds. analoog en 800m van de centrale regio noord brabant
BBned heeft op ADSL2+ iets andere instellingen, net als KPN-DSL doet. Hierdoor is de latency wel 'gewoon' op 8 a 10ms nogsteeds. Andere telco's kiezen voor iets andere instellingen wat lijnstabiliteit ten goede komt en dat geeft de hogere latency (18 a 20ms) op een verbinding.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 19:04

Urk

Ik heb hier SDSL van BBeyond (=BBNed) en ping naar www.ams-ix.nl constant met 6ms.
Ping naar www.telegraaf.nl ook constant 5 tot 6 ms.
Ping naar irc.tweakers.net en smtp.xs4all.nl constant 6 tot 7 ms.
Ping naar download.microsoft.com constant met 50ms.

Niet slecht lijkt me zo :P

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:46:
Ik weet niet wat versatel voor instellingen gebruikt maar Wanadoo Family (ADSL2+) maakt gebruik van interleaving.
Dat doet elke non-KPN telco dus. KPN is de enige die standaard een "fast" profiel gebruik en in principe zou het niet eens merkbaar moeten zijn (behalve als je op een oude BBned cisco zit met minstens 16ms).

[ Voor 4% gewijzigd door BHQ op 05-04-2006 08:17 ]

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
je ping is belangrijk ben ik met je eens maar jij loopt nu te zeiken om niks.

ik speel op hoog niveau css source compo's en me ping was 10-25 met wanadaoo adsl lite.

heb nu wanadoo family en me ping is 45-65.

dit ligt gwn aan de routing die wanadoo heeft en dat zeggen ze zelf ook die is een stuk minder dan bij kpn. zelfde geld voor versatel/tele2

maar je merkt geen verschil ermee met spelen hoor.

en ik speel wel 10 games online in clan verband.
Pagina: 1