Hallo,
Ik ben nu al enige weken op zoek naar een notebook, waarmee ik de komende tijd vooruit kan. Ik wil er voorlopig nog de nieuwste games op kunnen doen (als ze maar een beetje lopn), en ik vind Bluetooth ook wel een pré. Hij moet mee naar school, maar toch niet te klein zijn, dus ik wil gewoon de standaard maat 15,4 inch.
Op een rijtje waar de notebook aan moet voldoen:
- 15,4 inch
- Bluetooth integrated
- Geschikt voor games
- minstens 80 GB hdd
- absolute max is toch wel 1550 euro.
Nu ben ik gaan kijken bij een aantal winkels, en heb geschikte notebooks gevonden bij de volgende 3 zaken:
- Alternate.nl
- Mycom.nl
- Dell.nl
Ik heb 7 notebooks gevonden, waaronder de merken acer, toshiba, asus en dell. Persoonlijk ben ik niet zon fan van acer omdat ik mensen ken die er geen goede ervaring mee hebben, en naar mijn weten zijn Asus, Toshiba en Dell wel echte A-merken.
De 7 notebooks welke ik heb gevonden:
- Acer Aspire 1652 WLMi (alternate)
- Acer Aspire 5025 WLMi (alternate)
- Toshiba Satellite M70 147 (alternate)
- Toshiba Satellite M70 148 (alternate)
- Asus A6ja (het model op alternate.nl)
- Asus Z92hm-q014h (mycom.nl)
- Dell inspiron 6400 (op dell.nl het duurste pre-config model, heb vervolgens de grafische kaart en accu geupgrade, en de bluetooth module toegevoegd)
Excel-sheet met specs: <<Bestand offline>>
De prijzen lopen uiteen van 1099 tot 1549 euro.
Nu heb ik nog een vraag, als je de volgende videokaart op volgorde van prestatie van goed naar slecht wil zetten, is dit dan goed?
1. x1600 256mb
2. x1400 256mb
3. gforce go 7300 turbocache 256mb
4. x700 256 mb
5. x600se 128mb
6. 300se 128mb SHARED
Vooral het verschil tussen de x1400 en de x700 is me onduidelijk, heb het 2 winkels gevraagd, en die zeiden precies tegenovergestelde over welke beter presteert.
Ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven, want ik zie door de bomen het bos niet meer! Geef me aub ff een advies zonder naar de prijs te kijken, want dat doet voor mij het minst toe, want als ik nu een mindere koop, ben ik eerder aan een nieuwe toe zodat ik kan blijven gamen.
Alvast bedankt
Marco Brouwer
Ik ben nu al enige weken op zoek naar een notebook, waarmee ik de komende tijd vooruit kan. Ik wil er voorlopig nog de nieuwste games op kunnen doen (als ze maar een beetje lopn), en ik vind Bluetooth ook wel een pré. Hij moet mee naar school, maar toch niet te klein zijn, dus ik wil gewoon de standaard maat 15,4 inch.
Op een rijtje waar de notebook aan moet voldoen:
- 15,4 inch
- Bluetooth integrated
- Geschikt voor games
- minstens 80 GB hdd
- absolute max is toch wel 1550 euro.
Nu ben ik gaan kijken bij een aantal winkels, en heb geschikte notebooks gevonden bij de volgende 3 zaken:
- Alternate.nl
- Mycom.nl
- Dell.nl
Ik heb 7 notebooks gevonden, waaronder de merken acer, toshiba, asus en dell. Persoonlijk ben ik niet zon fan van acer omdat ik mensen ken die er geen goede ervaring mee hebben, en naar mijn weten zijn Asus, Toshiba en Dell wel echte A-merken.
De 7 notebooks welke ik heb gevonden:
- Acer Aspire 1652 WLMi (alternate)
- Acer Aspire 5025 WLMi (alternate)
- Toshiba Satellite M70 147 (alternate)
- Toshiba Satellite M70 148 (alternate)
- Asus A6ja (het model op alternate.nl)
- Asus Z92hm-q014h (mycom.nl)
- Dell inspiron 6400 (op dell.nl het duurste pre-config model, heb vervolgens de grafische kaart en accu geupgrade, en de bluetooth module toegevoegd)
Excel-sheet met specs: <<Bestand offline>>
De prijzen lopen uiteen van 1099 tot 1549 euro.
Nu heb ik nog een vraag, als je de volgende videokaart op volgorde van prestatie van goed naar slecht wil zetten, is dit dan goed?
1. x1600 256mb
2. x1400 256mb
3. gforce go 7300 turbocache 256mb
4. x700 256 mb
5. x600se 128mb
6. 300se 128mb SHARED
Vooral het verschil tussen de x1400 en de x700 is me onduidelijk, heb het 2 winkels gevraagd, en die zeiden precies tegenovergestelde over welke beter presteert.
Ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven, want ik zie door de bomen het bos niet meer! Geef me aub ff een advies zonder naar de prijs te kijken, want dat doet voor mij het minst toe, want als ik nu een mindere koop, ben ik eerder aan een nieuwe toe zodat ik kan blijven gamen.
Alvast bedankt
Marco Brouwer
hand·te·ke·ning (de ~ (v.))