Toon posts:

Nieuwe game pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag allemaal. Ik ben van plan nieuwe GAME pc te kopen maar kom echt niet uit wirwar van sli
Nu dacht ik hier zitten veel mensen dus veel kennis.

Budget is 1100 euro MAX 1200

Had al wel paar dingen op het oog

Hardeschijven
2 x Western Digital Raptor WD360GD, 36GB (10000rpm, SATA, 8MB) € 104,58

1 x Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS) € 81,49

De 2 raptors wil ik graag omdat je die kan koppelen toch dat je als ware 1 snelle 36GB schijft krijgt
en dus programmas snel laden.

En de maxtor voor overige data oplag

Mobo

ASUS A8N32-SLI Deluxe fan less
link--->http://www.pczaak.nl/catalog/product_info.php?products_id=3504

Wat ik nu nog moet is Processor | Videokaart/en | Geheugen | Voeding

Hoef geen kast die heb ik al

Alvast bedankt voor jullie moeite ben echt heel benieuwd wat eruit komt

Verwijderd

Ik zou zelf eerst eens verder zoeken en dan laten weten wat je hebt gevonden. Als je dat hebt gedaan kan er over geoordeeld worden.

Zie ook de FAQ btw

p.s. SLI met een budget van 1200E gaat niet werken als je wel wat high-end spul wilt hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb al wat verder gekeken maar kom der gewoon echt niet uit.

Oke dus sli is duur. Wat nou als ik een goede geschikte sli kaar vindt en er eerst 1 neem en later de ander erbij neem.

alvast bedankt

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 11:13

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik denk dat je beter 1 raptor kan nemen voor je os e.d. en dan je data schijf. die 104 euro die je overhoud kan je mooi ergens anders in steken.
bijv een geforce 7900gt kopen. je kan er later altijd 1 bijkopen. bespaar trouwens niet op de voeding, die zien veel mensen over het hoofd

[ Voor 34% gewijzigd door icecoolsniper op 04-04-2006 16:32 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Topicstarter
Goededag allemaal. Ik ben van plan nieuwe GAME pc te kopen maar kom echt niet uit wirwar van sli

Hardeschijven

De 2 raptors wil ik graag omdat je die kan koppelen toch dat je als ware 1 snelle 36GB schijft krijgt

Mobo

Videokaart/en
ASUS GeForce 7900GT 256DDR3 TV/Out 2DVI-I 2V PCI-E:

Wat ik nu nog moet is Processor | Geheugen | Voeding

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:34

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:10:
En wat heeft SLI te maken met het uitzoeken van een gamepc? SLI (oftewel 2 videokaarten kopen) is slechts 1 van de vele mogelijkheden om een gamepc te maken en naar mijn mening slechts in weinig gevallen de beste mogelijkheid (lees: alleen als je het snelste van het snelste wilt = 2x 7900GTX, of als je je videokaart in 2 stappen wilt kopen ivm budgettaire redenen, maar dat is niet goedkoper dan 1x een goede videokaart)
als je alleen de systeemkast met inhoud nodig hebt dan moet dat wel lukken lijkt me
Had al wel paar dingen op het oog

Hardeschijven

En de maxtor voor overige data oplag
Je klinkt alsof je de klok wel hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Over het algemeen kun je beter niet aan dingen gaan beginnen waar je weinig vanaf weet. Allereerst zul je als je voor de snelheid gaat RAID 0 bedoelen wat dan inhoud dat je niet 1x 36GB overhoud, maar met 2 schijven 1 schijf van 72GB maakt.

Echter RAID 0 is niet altijd heilig, RAID maakt vaak de toegangstijden iets slechter en de doorvoersnelheden hoger, dit betekend dat het openen van grotere bestanden sneller gaat, maar het openen van een 1 of veel kleinere niet sneller of zelfs langzamer is (wel erg leuk voor videobewerking en dergelijke schijfverslindende dingen dus). Daarnaast echter is de 36GB raptor de langzaamste van de raptor familie, de 74GB is sneller in toegangstijd en doorvoersnelheid dan de 36GB variant. Omdat je ook al toegangssnelheid kwijtraakt met de RAID kun je je afvragen of 2x 36GB in RAID 0 in veel voorkomende gevallen wel zoveel sneller is dan 1x 74GB. Wel heb je met RAID 0 2x zoveel kans op het crashen van een schijf en heb je 2x zoveel lawaai en verbruik...
Mobo
Waarom wil je dit moederbord hebben? heb je argumenten?
Wat ik nu nog moet is Processor | Videokaart/en | Geheugen | Voeding
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? :
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).

Alvast bedankt voor jullie moeite ben echt heel benieuwd wat eruit komt
Ik zou zeggen, ga eerst zelf nog eens wat zoeken, beargumenteer wat je nodig bent en zoek dan per onderdeel uit wat het verstandigst is :)

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
oke duidelijk.

Hmm nee die read bedoel ik niet. Bedoel de mogenlijk heid van mirroren
dus als je wat naar de schijf stuurd dat ie het naar beiden doet en opvragen ook.

Maar zal zelf nog wel eens nek proberen te breken.

Toch bedankt

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:34

makje

Professioneel prutser

RAID 1 (mirror) is sneller wanneer je bestanden vanaf de schijf leest, maar trager als je ernaar schrijft.

En je nek breken hoeft niet hoor, maar kijk gewoon eens rond wat andere mensen doen en hoe ze het doen. Beargumenteer vervolgens eens voor jezelf waarom je een bepaald onderdeel wel of niet wilt of wat een goede prijs/prestatie verhouding is. Als algemene tip wil ik je wel geven dat games toch vaak afhangen van de videokaart, tenminste zolang de processor en geheugen geen grote bottleneck vormen (geheugen 1Gb of meer en processor boven 3Ghz/3000+).

Type geheugen hangt vaak af van de keuze voor processor (in games is de AMD64 vaak het beste) en de schijf maakt meestal weinig uit, verschilt vooral in de grote ervan. Daarnaast is een goede monitor en muis + tobo combinatie minstens net zo belangrijk voor goed spelplezier

9800x3d

Verwijderd

Doe eerst is rusitg aan, want met 2 x 36 GB raptor hardeschijven (of dus beter 1 x 74 GB) en dat SLI Deluxe mobo kom je snel bij die max van €1200. Zeker omdat er toch ook nog een goede proc, graka, geheugen en voeding in moeten komen, en die gaan ook nog wat kosten.

Misschien is het gewoon slim om geen SLI te nemen aangezien je budget het toch niet toelaat om er nu meteen 2 te nemen. Je kan dan beter er nu 1 nemen (word het prijskaartje van je mobo ook meteen wat lager) en er dan later gewoon een nieuwe voor kopen. Goedkoper en betere oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 17:57 ]

Verwijderd

Neem gewoon een normale mobo, als je echt veel geld per maand te besteden hebt is SLi wel handig, maar moet je echt 3 maandjes sparen voor een 7900gt dan zou ik gewoon een normale mobo nemen

goede game processor: AMD 64 3500+ of X2 3800+
Graka: een 7900GT dus
Geheugen: Twinmos 1 gb dual channel of een wat duurdere cl2 corsair geheugen (1 gig)..
desnoods 2gb

Voeding: Antec True Power 2.0 (480Watt) of Tagan TG-480-U22, trekt het zaakje wel en mocht je er later nog wat meer dingetjes in stouwen heb je genoeg voltage..

maar check voortaan even dit topic voordat je begint.. Hier kunnen veel luitjes redelijk weinig mee :)

Verwijderd

Topicstarter
oke bedank jongens zal eens nog goed verdiepen.
Als ik dan wat heb uitgezocht zal ik nog alles in details posten kijken wat jullie ervan vinden

Alvast heel erg bedank

Greets

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Met of zonder scherm?

Laurens

Verwijderd

Tweakers.net is geen helpdesk. Er wordt moeite van je verwacht en er wordt van je verwacht dat je zelf iets ervan af weet en als dat niet het geval is wordt er va je verwacht dat je dat maar gaat leren. Ik weet niet hoe jij je PC wilt onderhouden als je zelf niet eens weet wat alles inhoudt.

Overigens zou ik een Hitachi Deskstar T7K250 nemen omdat je anders eventueel geklooi krijgt met harde schijf compatibiliteit. Voor de rest raad ik je aan zelf te zoeken en eventueel voor inspiratie naar de Best Buy Guide van tweakers te kijken. Veel geluk.

Verwijderd

Best Buy Guide Editie Maart
Hier kun je wel wat nuttige tips vandaan halen. Succes

(p.s. 'alvast bedankt', hoe aardig ook bedoelt is niet nodig)
Pagina: 1