Extern bureaublad werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 5.845 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:14
Mijn broer heeft een erg vreemd probleem met het extern bureaublad.
Als hij remote probeert op zijn desktop in te loggen, wordt het beeld zwart nadat hij zijn user-id en wachtwoord heeft ingevoerd. Het beeld blijft ook zwart. Het vreemde is, dat het externe bureaublad wel ooit goed op deze pc heeft gewerkt.

De juiste opties voor externe toegang zijn aangevinkt, hij heeft een useraccount inclusief wachtwoord, de port-forwarding in de modem/router staat goed ingesteld.
We hebben getest met een E-Tech en met een US Robotics modem/router. Zowel draadloos als met een kabel.

In zijn lokale netwerk, twee laptops en een desktop, zien de computers elkaar en alle pc's kunnen op het internet.

Wanneer we de remote desktop instellen voor zijn laptops, werkt alles perfect. Alleen zijn desktop heeft dit probleem.

In het apparaatbeheer staan alleen gele uitroeptekens voor de tv-kaart en de USB-controller. Het is echt een compleet verse installatie, met alleen VIA-drivers, NIC- en geluidskaart geïnstalleerd. Er zit een Ati 9600 XT in. Het BIOS staat op default instellingen. Het moederbord is een Asus 8kv Deluxe.

Iemand enig idee waardoor dit komt?
Zijn er nog zaken die we over het hoofd hebben gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Als je op die desktop probeert in te loggen, is dat via je lokale netwerk of via het WAN? Indien je dit via het internet probeert in te loggen moet je namelijk wel remote desktop web connection installeren op de desktop en client.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
Op alle drie de pcs' staat XP Pro, daar zit de remote software al in. Inloggen via het WAN.

[ Voor 18% gewijzigd door mark_vs op 04-04-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

klopt, maar dat was de vraag niet, als je via internet wil inloggen moet je niet Remote Desktop Connection installeren, maar Remote Desktop WEB Connection, dat wordt niet standaard geinstalleerd.

Dit kun je doen als volgt: bij add/remove programs tabblad windows components, daar moet je bij de internet onderdelen onder IIS de web connection aanvinken.

Edit: de normale remote desktop werkt alleen in een LAN omgeving, vandaar

[ Voor 10% gewijzigd door Ben1985 op 04-04-2006 16:00 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103365

maak anders gewoon een nieuw user account aan, copy alle files naar dat account en waarschijnlijk zal het dan wel weer werken, eht is dan wel niet DE oplossing maar werkt wel. Zet je router dan eens op DMZ en anders een grotere range met poorten open zetten ipv 3389 naar 3385 t/m 3395 want ze usen dan vaak ook nog een comeback port

test het eerst op DMZ host, vergeet m niet meer terug te zetten want je pc staat dan wagewijd open :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 19:07
voor zover ik weet is de remote web connection alleen nodig om via internet explorer remote desktop te starten, niet met het programme remote desktop connection dat je standaard vind in [start] - [programs] - [assesoires] - [communications]
ik heb het thuis ook aan staan, en kan zonder iis (die is weer ge-uninstalled) prima van buiten het thuisnetwerk inloggen (poort 3389 geforward naar de server)

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
Nee hoor. Mijn broer kan gewoon MSTSC intypen en op zijn laptops inloggen. Hij gebruikt geen webbased extern bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunameh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-07 14:45
Ben1985 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:59:
klopt, maar dat was de vraag niet, als je via internet wil inloggen moet je niet Remote Desktop Connection installeren, maar Remote Desktop WEB Connection, dat wordt niet standaard geinstalleerd.

Dit kun je doen als volgt: bij add/remove programs tabblad windows components, daar moet je bij de internet onderdelen onder IIS de web connection aanvinken.

Sorry, maar daar zal ik je toch ongelijk moeten geven, ik gebruik zelf ook XP's ingebouwe Remote Desktop, zonder Web, en dat werkt perfect, ook op afstand.. :)

Maar de enigste oplossing, die mij naar boven komt en eerder vermeld is is een nieuwe user account aanmaken en die rechten geven om RDP te gebruiken :)

Wat is een ander woord voor synoniem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:36

itsalwaysme

Graast voor DB

Ben1985 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:59:

je hebt Remote Desktop WEB Connection helemaal niet nodig, ik werk al een jaar en een dag met remote desktop, en heb die nog nooit geinstalleerd....

wordt op de pc wel het scherm gelocked, zodra je ingelogd bent?
zo nee, dan ben je niet ingelogt....

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172623

Ik gebruik ook remote desktop als client en als server via de wan, geen probleem.
Als je vanop afstand probeert connectie te maken naar uw desktop, kijk eens bij opties voor je op 'verbinden' klikt en kijk of daar alles goed staat (of probeer andere settings)

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47108

Ik heb nog niemand gehoord over een firewall op die desktop !!
Misschien eens kijken of de windows firewall aanstaat (of een andere) en of dan
Remote Desktop wel wordt toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
Tsunameh schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:16:
[...]

Maar de enige oplossing die mij naar boven komt en eerder vermeld is is een nieuwe useraccount aanmaken en die rechten geven om RDP te gebruiken :)
Ook al getest, op de installatie voordat mijn broer zijn desktop herinstalleerde. Daar ligt het waarschijnlijk niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103365

Ben1985 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:51:
Als je op die desktop probeert in te loggen, is dat via je lokale netwerk of via het WAN? Indien je dit via het internet probeert in te loggen moet je namelijk wel remote desktop web connection installeren op de desktop en client.
Dit geld alleen bij Windows Home en Windows 2000, wanneer je Windows 2000 /2003 server hebt staat deze optie simpelweg aan.

Dit is gewoon in te stellen bij "Deze Computer" Eigenschappen> Verbindingen van buitenaf> Vink aan: Externe gebruikers mogen verbinding met deze computer maken

Druk op "Ok" en de service runt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
Anoniem: 47108 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:21:
Ik heb nog niemand gehoord over een firewall op die desktop !!
Misschien eens kijken of de windows firewall aanstaat (of een andere) en of dan
Remote Desktop wel wordt toegestaan.
Inderdaad vergeten te vermelden (en ik dacht dat ik alle relevante informatie wel gegeven had).
Er draait geen virusscanner, antispyware of firewall op de desktop.

De service lijkt ook wel te runnen, want inloggen lukt (het inlogschermpje met userid en ww verdwijnt), maar het beeld blijft zwart.

[ Voor 14% gewijzigd door mark_vs op 04-04-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Its_always_me schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:17:
[...]

je hebt Remote Desktop WEB Connection helemaal niet nodig, ik werk al een jaar en een dag met remote desktop, en heb die nog nooit geinstalleerd....
Hmm ga ik toch ook eens proberen. Maar ik zou inderdaad die windows firewall even helemaal uit zetten.

Edit: met xp staat wel standaard die windows firewall geinstalleerd en aan hoor, en die blokkeert vaak genoeg software wat niet geblokkeert moet worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Ben1985 op 04-04-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47108

Heb je al geprobeerd de Remote Desktop connection te maken als de
Desktop niet ingelogd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172623

Tip: Client besturingssytemen zoals XP kunnen geen meerdere gebruikers tegelijk aanmelden.
Daarmee bedoel ik, als er iemand fysiek is aangemeld en er wil dan een remote user aanmelden dan moet de fysiek aangemeld user eerst nog de toestemming geven om de pc te laten overnemen door de remote user. Misschien zit hier het probleem?

Bij serversystemen zoals Windows 2003 Server kun je wel meerdere gebruikers tegelijk aanmelden. Bijvoorbeeld: 1 fysiek en 3 remote.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
Anoniem: 172623 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:59:
Tip: Client besturingssytemen zoals XP kunnen geen meerdere gebruikers tegelijk aanmelden.
Daarmee bedoel ik, als er iemand fysiek is aangemeld en er wil dan een remote user aanmelden dan moet de fysiek aangemeld user eerst nog de toestemming geven om de pc te laten overnemen door de remote user. Misschien zit hier het probleem?

Bij serversystemen zoals Windows 2003 Server kun je wel meerdere gebruikers tegelijk aanmelden. Bijvoorbeeld: 1 fysiek en 3 remote.

groeten
Klopt niet helemaal: thuis heb ik een soortgelijke set-up als mijn broer. En als ik remote op mijn laptop inlog, wordt degene die daarop op dat moment thuis zou werken, er min of meer afgegooid, zijn scherm gaat dan op zwart. Hij hoeft echt geen toestemming te verlenen.

Ik heb nu mijn broers pc bij me thuis staan, in een config waarin alles werkt, behalve het remote inloggen. Want dan gebeurt precies hetzelfde. We kunnen dus uitsluiten dat het router- of netwerk gerelateerd is en dat het probleem puur lokaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
Het is opgelost.

De videokaart zat niet goed in het AGP-slot.
Schijnbaar maakt dat uit voor Extern Bureaublad, terwijl het voor lokaal werken nog wel voldeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81788

Ik heb hetzelfde soort probleem.
Als ik van een remote lactie inlog met mijn eigen account op mijn pc, krijg ik een timeout. Log ik in onder een ander account, werkt het wel. Het is dus een setting binnen mijn account dat bugged. Iemand een idee welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 21:08
Ik heb hetzelfde probleem hier. Als ik inlog krijg ik ook een zwart beeld. Voorheen werkte dezelfde configuratie wel, er is niks aan mijn thuisnetwerk veranderd voorzover ik weet. Ik heb altijd gewoon verbinding kunnen maken en kunnen werken, maar opeens niet meer en krijg ik ook een zwart scherm waarin ik niks kan doen. Ik ben thuis al ingelogd op mijn account en probeer remote dit nog eens te doen, alleen dat wil dus niet werken. Het ligt niet aan de verbinding want een vriend van mij lukt het wel die op dezelfde manier van dezelfde plek verbinding probeert te maken, en zoals ik al zei voorheen werkte het wel.

Specs: Thuis pc - Windows XP Pro SP2, alle patches
Remote pc: Windows 2000 SP4, ook alle patches

Ik vraag me af of het niet door een of andere patch komt, want dat is het enige dat veranderd is sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 172623 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:59:

groeten
Hier moet ik je helaas ongelijk in geven. Door middel van een aanpassing/hack kun je eenvoudig meerdere remote-desktop sessies openen, tenzij de pc in een domein hangt.

Voor meer info zie hier

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 15:31
Ik had dit probleem ook net op een Server 2003, terwijl het gister nog wel lukte.
(Via VPN verbinding).

Wat bij mij werkte was console overnemen, ipv remote-sessie.

Dit doe je door in uitvoeren mstsc /console in te typen, in plaats van alleen mstsc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
LennyLL schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:03:
Ik had dit probleem ook net op een Server 2003, terwijl het gister nog wel lukte.
(Via VPN verbinding).

Wat bij mij werkte was console overnemen, ipv remote-sessie.

Dit doe je door in uitvoeren mstsc /console in te typen, in plaats van alleen mstsc.
Wat dus standaard ook een goede manier is om het zo te testen.

Maar om daar nou een topic van 3 jaar omhoog mee te schoppen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110164

...daarnaast werkt /console niet meer met de nieuwste rdc client. In plaats daarvan moet je /admin gebruiken. |:(
Pagina: 1