Toon posts:

[VB2005 icm Crystal Reports] Aanpassen selectie expert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment aan het programmeren/coderen in VB2005. Nu wil ik het volgende doen:

Ik wil een copy maken van een bestaand rapport en van het bestaande rapport wil ik een waarde van de selectie expert aanpassen. Daarna moet het bestand worden opgeslagen.

Copy van het rapport maken lukt uiteraard wel. Ik loop alleen tegen het probleem aan dat het me niet lukt om de waarde van de selectie-expert aan te passen. Wel lukt het me om via paramaters aan het rapport waarden mee te geven die gebruikt moeten worden door de select expert maar dat is niet precies wat ik wil hebben. Ik wil dus de (vaste) waarde van de select-expert aanpassen.

Ik heb me al door een 'walkthrough' van MS heengeworsteld en tevens gezocht op GoT en google maar ik kan geen geschikte oplossing vinden. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Je kunt wel de Selection Formula aanpassen.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
String Reportname = "rapport.rpt";
if (Reportname != "")
{
   CrystalDecisions.CrystalReports.Engine.ReportDocument Doc = new ReportDocument();
   try
   {
   Doc.Load(Reportname);
   }
   catch (exception e)
   {
   //handel fout af
   }

// Selection Formula. 
// In het voorbeeld wordt de Analysedatum in het FormulaField vergeleken met de ParameterField AnalyseDatum.
// Hier kun je je eigen ding neerzetten en evt. weer opslaan.
Doc.DataDefinition.RecordSelectionFormula = "{@FF_AnalyseDatum} = {?PF_AnalyseDatum}"; 
}

[ Voor 30% gewijzigd door Mastermind op 04-04-2006 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnks :-) hier kan ik het mee oplossen