Bios en CAS2 ?

Pagina: 1
Acties:

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 17:33
Ik heb hier zelf een nieuw systeem in mekaar gepropt met volgende specs:

Amd Athlon X2 4200+
Corsair Twinx 2x 1024 MB, CL 2
Asus A8N-e Motherboard
nVidia GeForce 7900GT 256MB
Antec SmartPower 2.0 450W
Western Digital Caviar 2 160GB
Tybotech Atrix TW-09 Case
Logitech X-230 Speakers

Zoals jullie zien is het geheugen cas twee, met volgende timings: 2-3-3-6,
als ik in de BIOS de geheugeninstellingen op auto-detect zet, duidt hij CAS3 aan.

Kan het kwaad om dit handmatig naar 2 te zetten?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee :) Waarom heb je het niet überhaupt zelf geprobeerd? Het is niet zo dat je je PC ermee fritureert hoor ;) Hooguit wanneer je de voltages te hoog zet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Komt bij dat de waardes in SPD (EPROM op de DIMM waar 'auto' instellingen vandaan worden gehaald) niet bepaald leidend zijn, veelal zijn het failsafe waardes die altijd zouden moeten werken. Als je weet dat de DIMM een bepaalde timing aankan, dan kun je dat toch gewoon instellen...

Oslik blyat! Oslik!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Let wel op dat fabrikanten wel zeggen dat het op Cas2 getest is, maar dat is vaak nog geen garantie dat het daadwerkelijk Cas2 kan draaien op jóúw systeem. Vaak is het zo dat AMD een tandje lager zit en het met Cas2,5 moet doen. Dus als je het met die Cas2 niet stabiel krijgt... :)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

The__Virus schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:41:
Let wel op dat fabrikanten wel zeggen dat het op Cas2 getest is, maar dat is vaak nog geen garantie dat het daadwerkelijk Cas2 kan draaien op jóúw systeem. Vaak is het zo dat AMD een tandje lager zit en het met Cas2,5 moet doen. Dus als je het met die Cas2 niet stabiel krijgt... :)
Toevallig heb ik het zelfde geheugen en ook amd-processors kunnen overweg met de 2-3-3-6 instelling. Dit staat overigens ook vermeld op de site van Corsair. Je dient het voltage wel op ~2,7V te zetten alvorens je dit stabiel krijgt. Althans, dat laatste is mijn ervaring dan. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 17:33
_the_crow_ schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:09:
[...]
Toevallig heb ik het zelfde geheugen en ook amd-processors kunnen overweg met de 2-3-3-6 instelling. Dit staat overigens ook vermeld op de site van Corsair. Je dient het voltage wel op ~2,7V te zetten alvorens je dit stabiel krijgt. Althans, dat laatste is mijn ervaring dan. ;)
Ok bedankt voor de info.
De CL staat nu op 2 enheb nog geen stabiliteitsproblemen ondervonden :)

Verwijderd

zet anders prime95 een dagje aan het testen, dan weet je ook gelijk zeker of het echt stabiel is.
Pagina: 1