Toon posts:

GPO voor printer rechten

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SBS 2003 met XP sp2 clients. Nu heb ik een HP9500 kleurenprinter gedeeld op de server en wil deze bij iedereen als printer inst. Nu wil ik alleen dat ze kunnen printen en niet een bak kunnen kiezen of kleur kunnen aanzetten. Kan dit met GPO ? en hoe gaat dit?
Ik hoop dat iemand me opweg kan helpen, alvast bedankt.

Marc

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:18
Ja, geef ze het recht "Manage documents". Als je ze "Manage Printer" geeft mogen ze bakken instellen etc. Dat wil je dus niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je bij delen, printer en dan permissions, op de server? Dat staat niet aan. Ze hebben print rechten meer niet, maar ze kunnen toch de printer voorkeursinstellingen veranderen. Hoe kan ik dit blokken?

• fdv99
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12-2025

fdv99

Penguin power

Volgens mij gaat dit niet lukken omdat dit via de driver op de client pc's wordt geregeld.

Wat bij mij nog wel eens is gelukt om een driver te installeren van een printer die alleen zwart/wit aan kan, zodoende kan niemand in kleur printen. Of dit gaat lukken moet je eens een HP zwart/wit printer driver installeren en kijken of hij goed wil printen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik ook, dat van die zwart wit printer is een optie maar er moet toch een manier zijn om dit vast te zetten? Zoiets als je de desktop ook blokkeerd (weet alleen niet hoe).

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-04 16:36

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:26:
Nu heb ik een HP9500 kleurenprinter gedeeld op de server en wil deze bij iedereen als printer inst. Nu wil ik alleen dat ze kunnen printen en niet een bak kunnen kiezen of kleur kunnen aanzetten.
Waarom heb je dan uberhaupt gekozen voor een kleurenprinter met meerdere bakken?

Volgens mij is idd. het enige wat je kunt doen, het distribueren van een client-driver met minder functionaliteit. Let erop dat je gebruikers dan ook het recht ontneemt om zelf drivers te installeren. Slimmere gebruikers vervangen anders zelf de driver..

Gebruikers die wel kleur moeten kunnen afdrukken, geef je de 'echte' driver.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Kleur en meerdere bakken is omdat sommige mensen het wel mogen gebruiken en de meeste niet.
Lijkt me logisch!

Andere driver is duidelijk.
Iemand die nog een andere manier weet?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48
2 Printers aanmaken, en op 1 printer gewoon de extra bak + kleur disable zetten en rechten afpakken. Daarna de printer met minder bakken en geen kleur verspeiden aan groep1 en de andere printer aan groep2. Met een standaard gpo kun je dit niet afregelen op bak niveau, of je moet je eigen gpo maken aan de hand van register aanpassingen.

[ Voor 4% gewijzigd door leon1e op 04-04-2006 18:24 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:18

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move SN > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1