Toon posts:

windows/system32/drivers/etc/host gedelete

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze file per ongeluk gedelete omdat hij overschreven was door een verkeerde versie..

ik heb windows opnieuw opgestart en alles doet het prima ik heb alleen de host file er niet meer staan?

a. kan dit kwaad?
b. kan iemand me vertellen hoe ik de host file aanmaak of terug krijg?

alvast bedankt

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33

Tux

Gewoon met een teksteditor een nieuw bestandje maken met '127.0.0.1 localhost' erin.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Als je hosts file verder leeg was (meestal staat er alleen 127.0.0.1 localhost in) maakt het verder niet uit. Nu kun je uiteraard je eigen PC niet meer benaderen via \\localhost of http://localhost/ (als je een webserver hebt draaien), maar verdere gevolgen zou dit niet moeten hebben. Daarnaast kan je natuurlijk gewoon in notepad een nieuwe hosts-file maken. ;)

Welke Windows-versie gaat het hier over? :)

Signature

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 10:36
het is trouwens hosts ipv host (of was dat een typo)

Verwijderd

Hosts file is geen systeemkritische file. Als je er nooit wat ingehad heb staan dan zal je m ook niet missen.

Je kan hem volgens mij gewoon weer aanmaken door een txt bestand aan te maken met daarin:
127.0.0.1 localhost
en daarna te renamen naar "hosts" (geen extensie idd)

Meer nuttige informatie zal er bij jouw niet ingestaan hebben.

Refreshen is ook een kunst :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 13:48 ]

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen 
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
#      216.27.178.28     rhino.acme.com          # bronserver
#       92.27.34.88     x.acme.com              # x clienthost

127.0.0.1       localhost

Knal dat er anders maar ff in, heb ff die ips verandert misschien was dat info van me netwerk op me werk vandaar (wist het niet zeker)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 13:49 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

^ ^

Het zijn allemaal remarks en van Microsoft zelf. IP adressen veranderen hoeft niet. Zoals je in de file ziet, staat er dus alleen een verwijzing naar localhost, voor het geval je dus met een webserver zou willen spelen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1