Audigy 2 Asus A8N-SLI Premium geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Markman85
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-02 18:16
Na veel research ook op dit forum voor een nieuwe pc, dan toch eindelijk besteld
Afgelopen zaterdag heb ik mijn order ontvangen. Alles in elkaar gezet en een audigy 2 die ik nog had er in gezet.
Daarna alles geinstalleerd en toen kwam ik erachter dat ik het geluid totaal niet werkend kreeg

De volgende hardware heb ik gebruikt:
- Asus A8N-SLI Premium (bios versie 1.009)
- AMD 64 X2 4200+
- Corsair Twinx 2048 3200C2PT
- Creative Audigy 2
- later ook nog een Creative Audigy 4 geprobeerd

Het volgende heb ik inmiddels geprobeerd:

met de audigy 2 kaart:
- nieuwste drivers van site gedownload en geinstalleerd, geluid doet het niet
- ik had nog oude drivers die het op de andere pc altijd deden geprobeerd, ook geen geluid
- toen maar de drivers van de originele cd geprobeerd, geen geluid
Ook heb ik de kaart nog in een ander pci slot gestopt, maar dat gaf ook geen resultaat.
Tijdens het proberen van de audigy 2 kaart stond m'n onboard geluid uitgeschakeld in het bios.

Toen dacht ik dus dat de audigy 2 conflicteerde met de nforce 4 chipset en toen ging ik proberen om het onboard geluid aan de praat te krijgen.
onboard geluid aan gezet, en de audigy 2 kaart eruit.

Drivers van cd geinstalleer, geen geluid
Drivers van internet gedownload en geinstalleerd, geen geluid

Ik had voor me vader op dezelfde order nog een audigy 4 gekocht, dus ben ik die gaan proberen om een misschien defecte onboard geluidskaart en een wellicht conflicterende audigy 2 te omzeilen. maar ook met de audigy 4 krijg ik geen geluid.

Het echte probleem wat ik krijg als ik geluid probeer af te spelen met bijvoorbeeld winamp is dat hij geen apparaat ziet om geluid af te spelen.
Je krijgt bij elke windows melding dus geluid over de pc speaker.

Als ik bij configuratiescherm --> apparaatbeheer kijk dan staat daar gewoon telkens de betreffende geluidskaart geinstalleerd. Ik heb wel een tijdje een melding gehad over een WINMM WDM stuurprogramma voor audio-compatibaliteit. Ik ben gaan googlen op die melding en vond toen iets over een Microsoft driver model, iemand anders leek hetzelfde probleem te hebben op een forum wat ik vond en die had die melding gewoon verwijderd, dus dat stuurprogramma uit apparaatbeheer verwijderd en had toen geluid, dus ik heb datzelfde ook geprobeerd, maar nog steeds geen resultaat.

Tja en nu weet ik ook niet meer wat ik nog moet proberen.

Het is een heel verhaal, maar ik probeer een duidelijk beeld te geven van wat ik al geprobeerd heb en waar een eventueel probleem zou kunnen zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Markman85 op 04-04-2006 13:20 ]

Verwijderd

Je zou nog kunnen proberen om de audigy kaarten op een ander pci slot te gebruiken.
Als je de audigy kaarten gebruikt staat dan in de bios de onboard uit?

Vind hij nieuwe hardware als je de kaart in de computer doet of herkend hij helamaal niets?

• Markman85
Ik heb de audigy kaarten in een ander pci slot geprobeerd, dus bij beide in meerdere pci sloten getest.

Als ik de aparte geluidskaarten gebruik staat onboard sound inderdaad disabled

En hij herkent ze wel gewoon als nieuwe aangesloten hardware, dus dan je kun je de drivers opgeven, en dan staat de kaart bij apparaat beheer in het configuratiescherm gewoon in het lijstje bij geluid en spelbesturing

Verwijderd

Ok misschien heel flauw, maar heb je het ook gecheckt met verschillende boxen/koptelefoons?

Anders is het echt een extreem raar probleem.

• Markman85
Nee niet getest met andere boxen, maar als ik er een audigy in heb zitten, maakt niet uit welke, dan krijg ik er op 1 manier geluid uit.

Als je een Creative Audigy installeert zit daar ook software zoals Mediasource (geloof dat het zo heet) bij, en in hetzelfde menuutje van de programmalijst staat ook welkomstscherm, dat is een flashprogrammaatje, en daar zit een demo liedje in.
Die speelt ie dus wel gewoon af.

Ik weet dus niet wat ik daarvan moet denken, dat dat programmaatje de kaart wel direct kan aansturen ofzo, want als je bij geluidsinstellingen gaat kijken in het configuratiescherm, en dan tabblad audio, dan staat daar helemaal geen audio-apparaat.

Dus ik denk dat ik nog maar een format doe, en dan direct met de audigy 4 instaleren.
Misschien werkt het dan wel.

Verwijderd

Ik geloof dat ik het uiteindelijk op heb kunnen lossen door de Audigy 2 als allerlaatste te installeren. Dus eerst pc helemaal up to date optimaal laten draaien, en dan pas de SB erbij.

Weet wel dat de Audigy en het moederbord bekend staan om problemen samen. Net zoals het moederbord met Seagate schijven. Hele kleine vage vervelende problemen (dus niet zo duidelijk en oplosbaar als bij de Maxtor schijven).

Succes in ieder geval!

• Markman85
Had jij tijdens het instaleren van de hele pc dan het onboard sound ook al disabled staan en gewoon later de geluidskaart toevoegen?

Bedankt voor je reply iig

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10-2025
Heb je deze chipsetdrivers al geprobeerd? En heb je DirectX al geupped?

Kepi_nl

• Markman85
DirectX is geupdate, ik heb 3DMark06 geinstalleerd en daar zat standaard DirectX 9.0c bij dacht ik

Ik heb wel chipsetdrivers geinstalleerd, maar niet die van de Nvidia site, dus die zal ik proberen

Verwijderd

Markman85 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:14:
Had jij tijdens het instaleren van de hele pc dan het onboard sound ook al disabled staan en gewoon later de geluidskaart toevoegen?

Bedankt voor je reply iig
Nee, stond eerst op enabled. Toen Audigy geinstalleerd en onboard gedisabled.

Veel succes!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:54
Volg eens de stappen in het X-Fi topic van het installeren bij x64 (de methode om te volgen als het installeren niet goed wil). Dat zal je vast helpen. Anders heb je denk ik pech: de problemen met de X-Fi i.c.m. NForce4 borden (crashes, niet herkennen etc.) gelden ook voor de Audigy, helaas is voor de Audigy geen manier om dit te omzeilen. Soms werkt het wel, soms niet.

• Neutronize
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb een soortgelijk probleem met een Audigy 2 kaart. In de door Creative bijgeleverde programmatuur zit een mogelijkheid om de speakers te kallibreren. Als ik deze toepassing start komt er vreemd genoeg wel (goed) geluid over de speakers.

Geen DVD-audio-geluid (PowerDVD), geen MP3-geluid (WinAmp), geen AVI-geluid (BS Player Pro). Iemand nog hints, tips etc.

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-01 20:25
Sorry voor de schop, maar ik heb gistern hetzelfde probleem gehad en de oplossing gevonden. Dus ik d8: laat ik het maar ff vermelden, zodat andere die dit topic vinden er mogelijk wat aan kunnen hebben.

Specs:
Asus A8N-SLI SE
AMD X2 3800+
2GB TwinMOS
Club3D 7900GT

- na verse install van Windows geen geluid
- na laatste drivers van www.nvidia.com: geen geluid
- na verwijderen stekker front-audio: geen geluid
- na "Plug & Play OS" op enabled zetten in BIOS: WEL geluid _/-\o_

Het is vreemd, maar deze optie gaf bij mij de oplossing.
Daarvoor herkende Windows de kaart wel en werkte de audiosoftware gewoon goed.
Alleen kon die "jack-sonsor" niets vinden.

Opmerking: toen ik mijn front-audio weer aan wilde sluiten op mobo had ik 2 opties van stekkers.
Beide 8 pins met 1 blokje/pennetje dicht: Audio 97 en HD Audio als ik me goed herinner.
Als ik de 97 stekker gebruikte had ik geen geluid, maar met die HD Audio wel.
Front audio uitgang heb ik echter nog niet geprobeerd, maar ik ben al blij dat ik gewoon geluid heb nu en heb de kast maar meteen weer dichtgegooid
Pagina: 1