Toon posts:

[iBook] Mobiel internet met GPRS danwel UMTS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na even wat gezocht te hebben kon ik niet direct een antwoord vinden op het volgende vraagstuk, vandaar dat ik dit topic open.

Ik ben sinds kort in bezit van een iBook en ben benieuwd welke opties ik hardware-wise heb om verbinding te leggen met internet through GRPS danwel UMTS. Ik weet dat het mogelijk is om via een mobiele telefoon te connecten, maar ben benieuwd wat de andere opties zijn. Het enige spare mobieltje dat ik bij de hand heb support hooguit GPRS. Hiervoor kan ik een data-only abbo nemen en het op die manier doen, maar wellicht zijn er handigere manieren. En UMTS kaarten? Er bestaan PCMCIA-to-USB converters, would that work by any chance? Ik las in een ander topic dat er een drivertje is om b.v zo'n Vodafone card aan de slag te krijgen.

Anyway, tips en informatie (danwel linkjes naar topics die ik onverhoopt gemist heb) would be greatly appreciated.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je al nagedacht over de kosten?? GPRS kan je, bij wijze van spreken, voor een tientje in de maand bij T-Mobile krijgen; UMTS is toch een stuk duurder bij een partij als Vodafone.

Zelf zou ik kiezen voor UMTS alhoewel je niet overal goed bereik hebt en dus automatisch terugschakelt op GPRS.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:19:
Heb je al nagedacht over de kosten?? GPRS kan je, bij wijze van spreken, voor een tientje in de maand bij T-Mobile krijgen; UMTS is toch een stuk duurder bij een partij als Vodafone.

Zelf zou ik kiezen voor UMTS alhoewel je niet overal goed bereik hebt en dus automatisch terugschakelt op GPRS.
Ik geloof inderdaad dat de goedkoopste flat-fee GPRS abbo's weg gaan voor een tientje per maand, alwaar 1GB UMTS je op 75,- ex-btw komt te staan. Dat wil ik opzich best goed betalen als het goed werkt, al vind ik GPRS at those prices ook wel aantrekkelijk (het punt is immers hoofdzakelijk IRC'en en wat MSN'en :)). De vraag is echter even, stel ik heb zo'n GPRS geval (being de SIM card) danwel de PCMCIA UMTS card die niet 1:1 met m'n iBook connect, where to go from there. 't Is een beetje lomp om dan telkens met een mobieltje ernaast te zitten.

Hopelijk zijn er lui hier die al zoiets gedaan hebben ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 13:30 ]

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 15:03
is het bij mobile niet all in?

uhm 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door sjobiscity op 04-04-2006 13:27 ]

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Als je telefoon en iBook beide Bluetooth hebben dan kan je dat gebruiken om te verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het mogelijk is om via een mobiele telefoon te connecten, maar ben benieuwd wat de andere opties zijn.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Je zegt: het is een beetje lomp om dan telkens met een mobieltje ernaast te zitten. Maar dat hoeft toch helemaal niet? Hou die mobiel in je broekzak, en je laptop op schoot. Werkt prima in de trein. Hoef je niks voor te vogelen. Geen gemier met allemaal losse draadjes en dingen erbij, gewoon laptop op schoot, verbinding starten en klaar :)

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Topicstarter
Opzich is het dan het makkelijkst m'n provider te vragen of ze zo'n GPRS-uitbreiding kunnen supplyen op m'n huidige abbo/SIM.

Verwijderd

leuk topiq ik zoek dit voor het buitenland ben al bij Vodafone biz. geweest, alleen komt dat op 100mb @ 80eur. per maand dat is me echt veel te veel.

en het imo ook niet waard.

ik wacht dit topic af want alsik zo iets neem moet het ook op een iBook.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik dan op 1GB voor 75,-, of is dat non-"biz"?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik gebruik het weinig, maar ik heb GPRS op mijn Powerbook via mijn SE T610. Connecten naar de telefoon via Bluetooth en dan het ingebouwde modem gebruiken dat in de foon zit.
Kabels zijn vervelend en een insteekkaart past niet in je iBook.

Telefoon-scripts hiervoor zijn hier te vinden.

Voor abo's zal je het in PDA's, Smartphones, GSM's en GPS-navigatie-forum moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Oxi op 04-04-2006 16:02 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Dat het via een mobieltje kan heeft iedereen nadat het 4 keer (OP+3) gezegd is wel door geloof ik :) Ik zit momenteel te kijken of zo'n PCMCIA-to-USB uitkomst kan bieden m.b.v b.v een Vodafone UMTS card.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dat komt misschien omdat niemand snapt waarom je zo'n ding wilt terwijl het via BT perfect werkt. :?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen UMTS-compatible telefoon liggen en GPRS is me generally een tikje te traag, that's why.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
KPN's UMTS/GPRS kaarten ondersteunen mac osx :). Klik.
Pagina: 1